USKOTTeko miten hieno tunne minulla nyt on?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MintunKukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MintunKukka

Vieras
Olen niin helpottunu. Tätä ressiä jatkunu ihan liian monta vuotta.

Mä sain lähes kaikki laskut maksettua eräpäivään mennesä. Ja mitä en voinu maksaa niin sain sovittua! :o
Me ollaan seitsemän vuotta kituutettu kädestä suuhun ja laskuja on venyny ja kaikki ihan sekaisin. Nyt miehen yritys pyörii niinku pitää.
Siis tämä olo on jotenki ihan uskomaton. Helpottonut ja huojentunu. Ja jotenki pelkään antaa tälle tunteelle tilaa.

ja toinen et olen ollu tosi väsyny unenpuutteen vuoksi. No nyt olen kaks yötä saanu nukkua tosi hyvin :) en ole senkään puolesta väsynyt.

Elämä on nyt helppoa ja ihanaa.

Vaikkei raha tuo onnea mut kyllä se helpottaa paljon ku sitä on riittävästi.

Kiitos kun luitte.

Aivan mielettömän hieno juttu.
Tiedän tunteen, joskin hiukka eri tavoin, mutta oli meilläkin pahasti raha asiat solmussa pari vuotta sitten, ja sitten kun siihen löytyi ratkaisu ja sai laskut maksettua jne...niin oli se juhlaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:)

miksi niin paljon laskuja ettei voi maksaa kaikkia kerralla pois?

Meillä ainakin niitä kertyi kun yhtä äkkiä jouduttiin molemmat työttömäksi ja nordea ei alkanut laskemaan meidän asuntolainan kuukausi erää ennen kuin pitkän tappelun jälkeen. Työttömänä meillä meni työttömyyspäivärahoista toisen kokonaan ja toiselta vielä päälle siihen.
Siinäpä ei oikein jäänyt enää rahaa kun ruuan ostoon, ja sähkölaskuun sekä puhelimeen.
Muut sitten kertyi, kuten tv-lupa, vesi jne...vaikka kaikki ylimääräinen karsittiin heti pois, eli mitään lehtiä ei tullut.
jos lapsi sairastui joutui sähkölaskua siirtämään että sai lääkeet jne...
Eli kyllä se on mahdollista.

tietysti jos on asuntolaina yms.

meillä ei vielä ole mitään lainoja,asutaan vuokralla ja aiotaan asua niin kauan et saan vakituisen duunin,mies on vakituisessa onneksi tällä hetkellä.
ruuasta ei niin pulaa,saadaan enemmän ruokaa ja laskut hyvin maksettua.
eipä tässä ole kun vuokra,puhelinlaskut,netti ja sähkö :)
muuta laskuja ei tule onneksi.

Elämän varrella kertyny. Ja meillä on tullu sellanen kierre tuossa jossain välissä et ku ei kaikkea pystyny maksaan niin jäivät venymään. Monesta viisastuneena olen nyt :) Meillä on lainalla talo ja miehen vanhoja laskuja jääny venymään.Mut aina ollaan niin saatu keploteltua et ei ole mitään merkintöjä saatu aikaseksi. Ja jollain aina maksettua.
Paljosta olen nyt oppinut ja ihan hyvän opetuksen saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:

Elämän varrella kertyny. Ja meillä on tullu sellanen kierre tuossa jossain välissä et ku ei kaikkea pystyny maksaan niin jäivät venymään. Monesta viisastuneena olen nyt :) Meillä on lainalla talo ja miehen vanhoja laskuja jääny venymään.Mut aina ollaan niin saatu keploteltua et ei ole mitään merkintöjä saatu aikaseksi. Ja jollain aina maksettua.

me keskusteltiin että talolaina otetaan sitten kun ollaan molemmat vakituisessa duunissa,ei vielä kun en ole töissä vakituisena.
ei vaan uskalleta jos jäänkin työttömäksi tai jotain tulee.
tietysti takaajat olisi hyvä juttu mutta en uskalla vanhemmiltani kysyä :D
vaikka ne varmasti maksaisivat mutta nolottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hienoa:
Tiedän tunteen, joskin hiukka eri tavoin, mutta oli meilläkin pahasti raha asiat solmussa pari vuotta sitten, ja sitten kun siihen löytyi ratkaisu ja sai laskut maksettua jne...niin oli se juhlaa.

Kyllä tää on juhlaa. Ajattelin et lähden lastsen kans kaupoille ja ostetaan jäätelöt :) vaikkei ole herkkupäivä.

Kyllä tää on juhlaa. Ajattelin et lähden lastsen kans kaupoille ja ostetaan jäätelöt :) vaikkei ole herkkupäivä.

älä sitten tuhlaa kaikkia rahoja :)

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:

me keskusteltiin että talolaina otetaan sitten kun ollaan molemmat vakituisessa duunissa,ei vielä kun en ole töissä vakituisena.
ei vaan uskalleta jos jäänkin työttömäksi tai jotain tulee.
tietysti takaajat olisi hyvä juttu mutta en uskalla vanhemmiltani kysyä :D
vaikka ne varmasti maksaisivat mutta nolottaa.

Meillä on talolaina otettu silloin ku kummallaki oli vakityö. Mut mies joutu vaihtaan työpaikkaa ja sit perusti oman yrityksen ja mä olen ollut väliin töissä väliin kotona miten on ollu aina paras vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä se elämä hymyilee joskus:

älä sitten tuhlaa kaikkia rahoja :)

EN. En mä osaa ku aina laskenu joka oston niin tarkkaan,et jääny päälle ;)

niin,elämä joskus vaihtaa suuntaan.

jää ilman työtä yms.

hyvä että laskut on maksettu :) kyllä se varmasti helpottaa mieltä,eikä tarvitse stressata koko ajan.

Herkuttelupäivälle ainakin on aihetta. Muistan itse parinkymmenen vuoden takaa, miten oli vaikeaa taloudellisesta suosta nousta. Ja muistan sen tunteen vieläkin, kun siitä suosta ekaa kertaa kuitenkin nousi. Huikea fiilis :)

Mut arvaatteko kuin paljon minua ärsytti ku ihmiset hoki et jokaisella jää säästöön jos vaan haluaa :D nyt meilläki voi jäädä säästöön ku saa laskut maksettua.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Herkuttelupäivälle ainakin on aihetta. Muistan itse parinkymmenen vuoden takaa, miten oli vaikeaa taloudellisesta suosta nousta. Ja muistan sen tunteen vieläkin, kun siitä suosta ekaa kertaa kuitenkin nousi. Huikea fiilis :)

Kiitos teille tästä kun sain jakaa tämän tunteen. Nyt aamuuuron keittoon ja kauppaan.
Palataan taas illalla :)

me yritetään säästää mut kummiskaan ei jää koskaan mitään säästöön.
kaikki menee mitä tulee.
vaikka laskuja ei ole kun nuo pakolliset vuokra,puhelimet..sähkö ja netti.

en ymmärrä miten kaikki vaan menee mitä tulee :D

Yhteistyössä