Uskotteko, ettei aina ole helppoa tai edes kivaa olla kaunis

• Viestiketjun aloittaja "Linda"
  • Ensimmäinen viesti
"Linda"
Ei aina ole kivaa saada huomiota aina ja kaikkialla. Kadulla huudellaan, kaupassa kommentoidaan. Liikennevaloissa tullaan pyytämään puhelinnumeroa. Kiusallisia tilanteita. Kesällä etsin vaihtoehtoisia reittejä, ettei tarvitsisi kävellä terassien ohi.

Kaverisuhteet on joskus vaikeita. Ymmärrän niitä kavereita hyvin, voi olla oikeasti aika kuluttavaa kulkea vuosikaudet jonkun rinnalla ja jäädä aina vaille huomiota ja paitsioon, kun vain toista tullaan jututtamaan ja toinen on kuin ilmaa. Ei tietenkään aina, mutta jotkut käyttäytyvät tosi huonosti eivätkä ota kaveria huomioon ollenkaan.

Miesten kanssa on vaikea olla vain kaveri. Kaverillisimmatkin tyypit sortuvat kännissä puhumaan tunteistaan. Normaalit eleet, kuten nauru ja hymyily, tulkitaan flirttailuksi ja kiinnostukseksi. Monta kaverisuhdetta on kaatunut.

Ulkonäön perusteella tehdään olettamuksia luonteesta ja älykkyydestä. Pidetään tyhmänä ja aivottomana. Ylpeänä, nokka pystyssä kulkevana kusipäänä. Olen kuulemma vaikeasti lähestyttävä. Tytöt eivät halua olla kavereita. Oikeasti olen ujo.

Tuntuu, että ulkonäkö nähdään aina ensin ja se menee luonteen edelle. Puolitutuille kuvaillaan sanoilla "no kyl sä tiiät, se kaunis tyttö".

Ja sitä vielä, että pitäkää rauhassa ylpeänä kusipäänä jos haluatte, siihen olen valitettavasti tottunut. Halusin vaan sanoa, ettei se aina ole ihan niin kivaa olla kaunis. Vaikka on siitä toki iloakin ollut, ja olen saanut kokea sellaisia juttuja, joita moni ei. :) Välillä kuitenkin v tuttaa. Niin kuin tänään.

"Linda"
Pic or didnt happen!
Hahah, tätä osasin odottaa. :D

Ei toki tarvitse uskoa jos ei halua. Kuvaa en laita, mutta jos virallisempaa meriittiä kaivataan, niin olen ollut mallitoimiston listoilla ja kokeillut kauneuskisojakin, ihan ok menestyksellä. Niitä juuri tarkoitin noilla kokemuksilla, joita kaikille ei tarjoudu, ja ne on ihan kivoja kokemuksia olleetkin - vaikka ei sitten ihan mun juttuja olleetkaan, niin tulipahan kuitenkin kokeiltua.

Kauniiksi sanottu
[QUOTE="vieras";23336988]No on se helpompaa ja kivempaa varmaan kun olla ruma.[/QUOTE]

Totta.

Ärsyttävimipiä ovat ne asenteet, että "Sä luulet olevasi niin hyvännäköinen.." eivät kaikki yleisellä tasolla kauniit pidä itseään edes kauniina, joten on aika rumaa alkaa solvata pelkästään kateuttaan. Eri asia, jos henkilö itse leveilee ulkonäöllänsä, mutta se että on monen mielestä kaunis ei tee hänestä vielä sellaista.

"Linda"
[QUOTE="vieras";23336988]No on se helpompaa ja kivempaa varmaan kun olla ruma.[/QUOTE]

Voi olla. Mutta joskus toivon silti, etten edustaisi kumpaakaan ääripäätä, vaan olisin ihan tavallinen. Saisi olla rauhassa.

"vieras"
Olkoon provo tai ei,mutta kyllä tässä piilee totuuden siemen. Kaunis ihminen joutuu enemmän todistelemaan muita avujaan,kaunista ei helpolla pidetä älykkäänä tai vakavasti otettavana. On kiusallista olla jatkuvan huomion kohteena,kuten varmasti kenestä tahansa. Ei ne "PANISIN!!" tai "Vittu mikä perse!!" -huudot aina niin mieltäylentäviä ole,varsinkin kun on naimisissa ja pienten lasten äiti.

Kaunista pidetään kevytkenkäisenä,flirttinä,tyrkkynä,huomionhakuisena,leuhkana..vaikka olisi kaikkea muuta. Väärinkäsitysten määrä on valtava. Siinä missä tavallinen tallukka voi heittää alatyylin läppää kaverin miehelle,tuomitaan tavallista kauniimpi ihminen lutkaksi ja miestennielijäksi.

"Linda"
[QUOTE="vieras";23337034]Olkoon provo tai ei,mutta kyllä tässä piilee totuuden siemen. Kaunis ihminen joutuu enemmän todistelemaan muita avujaan,kaunista ei helpolla pidetä älykkäänä tai vakavasti otettavana. On kiusallista olla jatkuvan huomion kohteena,kuten varmasti kenestä tahansa. Ei ne "PANISIN!!" tai "Vittu mikä perse!!" -huudot aina niin mieltäylentäviä ole,varsinkin kun on naimisissa ja pienten lasten äiti.

Kaunista pidetään kevytkenkäisenä,flirttinä,tyrkkynä,huomionhakuisena,leuhkana..vaikka olisi kaikkea muuta. Väärinkäsitysten määrä on valtava. Siinä missä tavallinen tallukka voi heittää alatyylin läppää kaverin miehelle,tuomitaan tavallista kauniimpi ihminen lutkaksi ja miestennielijäksi.[/QUOTE]

Ei tää ole provo, vaikka voi varmaan jonkun mielestä siltä kuulostaakin, ja kun on sopivasti lauantaikin ;)

Toi huomion kohteena oleminen on varmaan juuri se kiusallisin juttu, vaikuttaa kaverisuhteisiin ja tietty parisuhteeseenkin. Vaatii mieheltäkin itsetuntoa, kun tietää, että varsinkin yksin liikkuessaan nainen saa tosi paljon huomiota ja tullaan ihan arkipäivän tilanteissakin juttelemaan jne. Olisi vaikea seurustella tosi mustasukkaisen ihmisen kanssa, kun huomiota tulee niin paljon muilta miehiltä.

[QUOTE="Linda";23336964]Ei aina ole kivaa saada huomiota aina ja kaikkialla. Kadulla huudellaan, kaupassa kommentoidaan. Liikennevaloissa tullaan pyytämään puhelinnumeroa. Kiusallisia tilanteita. Kesällä etsin vaihtoehtoisia reittejä, ettei tarvitsisi kävellä terassien ohi.

Kaverisuhteet on joskus vaikeita. Ymmärrän niitä kavereita hyvin, voi olla oikeasti aika kuluttavaa kulkea vuosikaudet jonkun rinnalla ja jäädä aina vaille huomiota ja paitsioon, kun vain toista tullaan jututtamaan ja toinen on kuin ilmaa. Ei tietenkään aina, mutta jotkut käyttäytyvät tosi huonosti eivätkä ota kaveria huomioon ollenkaan.

Miesten kanssa on vaikea olla vain kaveri. Kaverillisimmatkin tyypit sortuvat kännissä puhumaan tunteistaan. Normaalit eleet, kuten nauru ja hymyily, tulkitaan flirttailuksi ja kiinnostukseksi. Monta kaverisuhdetta on kaatunut.

Ulkonäön perusteella tehdään olettamuksia luonteesta ja älykkyydestä. Pidetään tyhmänä ja aivottomana. Ylpeänä, nokka pystyssä kulkevana kusipäänä. Olen kuulemma vaikeasti lähestyttävä. Tytöt eivät halua olla kavereita. Oikeasti olen ujo.

Tuntuu, että ulkonäkö nähdään aina ensin ja se menee luonteen edelle. Puolitutuille kuvaillaan sanoilla "no kyl sä tiiät, se kaunis tyttö".

Ja sitä vielä, että pitäkää rauhassa ylpeänä kusipäänä jos haluatte, siihen olen valitettavasti tottunut. Halusin vaan sanoa, ettei se aina ole ihan niin kivaa olla kaunis. Vaikka on siitä toki iloakin ollut, ja olen saanut kokea sellaisia juttuja, joita moni ei. :) Välillä kuitenkin v tuttaa. Niin kuin tänään.[/QUOTE]

Öö? Minä en ole edes mikään kummosemman näköinen ja silti tunnistan tämän tekstin omalla kohdallani...

Eli, mitä tästä opimme, ei tarvitse olla edes kummosempi kun kohtelu voi olla ala-arvoista.

"vieras"
[QUOTE="Linda";23336964]Ei aina ole kivaa saada huomiota aina ja kaikkialla. Kadulla huudellaan, kaupassa kommentoidaan. Liikennevaloissa tullaan pyytämään puhelinnumeroa. Kiusallisia tilanteita. Kesällä etsin vaihtoehtoisia reittejä, ettei tarvitsisi kävellä terassien ohi.

Ja sitä vielä, että pitäkää rauhassa ylpeänä kusipäänä jos haluatte, siihen olen valitettavasti tottunut. Halusin vaan sanoa, ettei se aina ole ihan niin kivaa olla kaunis. Vaikka on siitä toki iloakin ollut, ja olen saanut kokea sellaisia juttuja, joita moni ei. :) Välillä kuitenkin v tuttaa. Niin kuin tänään.[/QUOTE]

Millä tavoin tuot kauneuttasi esiin arkipäivinä?

Lukioaikoina meidän koulussa oli yksi kappale "mallikuningattaria" ja yksi "tuleva" Miss Suomen perintöprinsessa. Mallikuningatar ei juuri arkena eronnut muusta joukosta, paitsi pituudeltaan. Meikattuna hän oli ihan toisen näköinen. Perintöprinsessa taas tälläsi itseään kouluun ihan täyteen "sotamaalaukseen" irtoripsineen kaikkineen.

Miehen koulussa tuleva Miss Suomi pukeutui farkkuihin ja maiharitakkiin ja mies naurahti nähdessään myöhemmin kruunatun voittajan olleen hieman toisen näköinen koulussa, vain paria vuotta aikaisemmin.

Itsensä voi korostaa tai olla korostamatta monin eri tavoin. Joskus iltapäivälehdissä on kuvia julkkiksista arkena ja sitten punaisella matolla tepastelemassa ja heitä on vaikea arkilookissa edes tunnistaa...

"vieras"
[QUOTE="vieras";23337104]Millä tavoin tuot kauneuttasi esiin arkipäivinä?

Lukioaikoina meidän koulussa oli yksi kappale "mallikuningattaria" ja yksi "tuleva" Miss Suomen perintöprinsessa. Mallikuningatar ei juuri arkena eronnut muusta joukosta, paitsi pituudeltaan. Meikattuna hän oli ihan toisen näköinen. Perintöprinsessa taas tälläsi itseään kouluun ihan täyteen "sotamaalaukseen" irtoripsineen kaikkineen.

Miehen koulussa tuleva Miss Suomi pukeutui farkkuihin ja maiharitakkiin ja mies naurahti nähdessään myöhemmin kruunatun voittajan olleen hieman toisen näköinen koulussa, vain paria vuotta aikaisemmin.

Itsensä voi korostaa tai olla korostamatta monin eri tavoin. Joskus iltapäivälehdissä on kuvia julkkiksista arkena ja sitten punaisella matolla tepastelemassa ja heitä on vaikea arkilookissa edes tunnistaa...[/QUOTE]

Ja sitten on olemassa luonnonkauniita ihmisiä,esimerkiksi suomalaisten silmään eksoottisia latinoja tms.,jotka eivät taas kotimaassaan herättäisi huomiota. Ei kaikkien tarvitse korostaa itseään millään tavalla,meillä ainakin oli lukiossa tyttö joka oli todella huomattavan kaunis,vaikka ei käyttänyt meikkiä lainkaan.

"hmm"
[QUOTE="Linda";23337013]Voi olla. Mutta joskus toivon silti, etten edustaisi kumpaakaan ääripäätä, vaan olisin ihan tavallinen. Saisi olla rauhassa.[/QUOTE]

Itse asiassa ymmärrän täysin mistä kirjoitat, sillä asia on tuttu minullekin ja olen kokenut asian myös ongelmallisena. Olen kuitenkin huomannut, että jos oikeasti haluat näyttää suht tavalliselta, se onnistuu varsin hyvin jättämällä meikkaamisen väliin ja pukeutumalla vaatimattomasti. Parin päivän kokeilun jälkeen palaat todennäköisesti entiseen arkeesi ja kestät ulkonäkösi seuraukset - jotka kokonaisuutena ovat kuitenkin positiivisen puolella:)

Näin ainakin itse teen - tosin vältän aina etenkin työelämässä vartalon esiin tuovaa pukeutumista, käytän asiallisia vaatteita ja mielellään vielä silmälasejakin sekä olen aina erittäin ystävällinen etenkin kaikille naisilla. Miehille taas kannattaa olla erittäin asiallinen:)

"vieras"
Ei sekään oo kivaa olla ihan näkymätön, jäädä aina jonkun muun varjoon. Olla se, jonka sydän särkyy kerta toisensa jälkeen, kun saa taas olla se tosi kiva, jonka kanssa kukaan ei kuitenkaan tahdo olla muuta kuin kaveri.

Ja mielummin kuulisin sieltä terassilta noita "hyvä perse" -huuteluita kuin jotain "hyi vittu, kattokaa nyt tota". Koska humalaisten arvioista ei varmasti yksikään nainen jää osattomaksi, oli minkä näköinen tahansa, sävy vaan vaihtelee. :(

"vieras"
Niin, Ja sitten mä heräsin ja tajusin, että olisin vaan toivonut etten olis näin ruma. Huokaus.
Niin just,kun eihän tämmösiä ongelmia voi oikeesti olla kellään. Oikeita ongelmia on vaan läskeillä ja rumilla ja köyhillä ja eronneilla,kukaan muu ei voi kokea elämässään häiritseviä asioita. Tää just vahvisti tätä stereotypiaa. Kauneudesta voi puhua jopa negatiiviseen sävyyn ja saada silti osakseen vittuilua ja vähättelyä.

"Linda"
[QUOTE="vieras";23337104]Millä tavoin tuot kauneuttasi esiin arkipäivinä?

Itsensä voi korostaa tai olla korostamatta monin eri tavoin. Joskus iltapäivälehdissä on kuvia julkkiksista arkena ja sitten punaisella matolla tepastelemassa ja heitä on vaikea arkilookissa edes tunnistaa...[/QUOTE]

En kulje missään suuressa sotamaalauksessa, arkena ihan ripsaria, aurinkopuuteria, huulikiiltoa. Juhliin meikkaan näyttävämmin. Tosin huomiota tulee joskus jopa enemmän "tavallisemman" näköisenä ja jopa meikittömänä lähikaupassa, kuin täydessä tällingissä - moni mies on jopa sanonut, että olen meikattuna vaikeasti lähestyttävä, ei mulle uskalla tulla juttelemaan, kun olen niin kaunis.

Mulla on kyllä luonnostaan esim. tummat kulmat ja ripset, ja kun olen huomattavan pitkä ja hoikka ja tukkaakin on melkein puoliselkään asti, niin saan huomiota ihan farkuissa ja arkilookissakin.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23337142]Ei sekään oo kivaa olla ihan näkymätön, jäädä aina jonkun muun varjoon. Olla se, jonka sydän särkyy kerta toisensa jälkeen, kun saa taas olla se tosi kiva, jonka kanssa kukaan ei kuitenkaan tahdo olla muuta kuin kaveri.

Ja mielummin kuulisin sieltä terassilta noita "hyvä perse" -huuteluita kuin jotain "hyi vittu, kattokaa nyt tota". Koska humalaisten arvioista ei varmasti yksikään nainen jää osattomaksi, oli minkä näköinen tahansa, sävy vaan vaihtelee. :([/QUOTE]

Ja tässä päästään taas tähän että jokainen kokee eri asiat eri tavalla. Kiharahiuksinen haluaa suorat ja suorahiuksinen kiharat..niinhän se menee. Koskaan ei oo hyvä.

Yhteistyössä