Uskotko jälleensyntymään?

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Lunatic
Mun mielestä hyvinkin mahdollista ja järkeenkäypää. Ja onhan siitä paljon tutkimuksiakin tehty.
Kerran luin kirjan jossa oli haastateltu satoja ihmisiä, ne oli kaikki hypnotisoitu syntymää edeltävään aikaan.. kaikilla melko samat näkymät mitä on ennen kuin on edes olemassa.. siis tässä nykyisessä elämässä.

Mielenkiintosta kyllä.


 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Mikä ero niillä on? :wave:
Hmm...vähän vaikea selittää. Mutta periaattessa silunvaelluksessa on yleensä kyse siitä, että sielu siirtyy seuraavassa elämässä toiseen, samaa lajia olevaan olentoon kuin tässäkin elämässä. Monien jälleensyntymiseen uskovien uskontojen mukaanhan koira syntyy seuraavassa elämässä koiraksi, ihminen ihmiseksi jne. Ihmisen sielu ei voi siirtyä koiraan jne. Mä taas uskon siihen, että kun kuolen, mun maallinen tomumajani muuttuu jälleen alkuaineiksi tähän luonnon kiertokulkuun ja seuraavassa elämässä saatan ollakin vaikkapa mänty, hyttynen, kärpässieni, kissa tai ihminen. Tosin en mene vannomaan, etteikö männyillä tai kärpässienillä olisi sielua, joka voisi olla perua edellisen elämän ihmiseltä.

 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Mikä ero niillä on? :wave:
Hmm...vähän vaikea selittää. Mutta periaattessa silunvaelluksessa on yleensä kyse siitä, että sielu siirtyy seuraavassa elämässä toiseen, samaa lajia olevaan olentoon kuin tässäkin elämässä. Monien jälleensyntymiseen uskovien uskontojen mukaanhan koira syntyy seuraavassa elämässä koiraksi, ihminen ihmiseksi jne. Ihmisen sielu ei voi siirtyä koiraan jne. Mä taas uskon siihen, että kun kuolen, mun maallinen tomumajani muuttuu jälleen alkuaineiksi tähän luonnon kiertokulkuun ja seuraavassa elämässä saatan ollakin vaikkapa mänty, hyttynen, kärpässieni, kissa tai ihminen. Tosin en mene vannomaan, etteikö männyillä tai kärpässienillä olisi sielua, joka voisi olla perua edellisen elämän ihmiseltä.

Ahaa, no en nyt tiedä sitten uskonko sun kanssa samaan vai eri asiaan, mun mielestä sama sielu käy monta elämää läpi, mutta se sielu voi olla missä vaan elollisessa. Eläimillä on sielu siinä missä ihmisilläkin, kasveissa en usko sielua olevan, vaikka joku henki niissäkin leijailee.. varmaan suuri äitimaa huokuu puista ja kasveista.
:)
 
Jälleensyntymisestä en tiedä, mutta omakohtaista kokemusta siitä tunteesta, että poismennyt on NIIN läsnä kuin vain voi olla. Kun lapseni kuoli, hän ikäänkuin tuli syliin- kun huusin tuskasta siinä nähdessäni hänet kuolleena, tunsin jonkun koskettavan minua ja uskon vahvasti, että se oli hän. Uskon, että ihmiset ja henget elävät kuin rinnakkain. Luonnossa saan vahvan yhteyden tuohon toiseen maailmaan. Ja uskon Kristukseenkin, jos joku sitä miettii.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Ahaa, no en nyt tiedä sitten uskonko sun kanssa samaan vai eri asiaan, mun mielestä sama sielu käy monta elämää läpi, mutta se sielu voi olla missä vaan elollisessa. Eläimillä on sielu siinä missä ihmisilläkin, kasveissa en usko sielua olevan, vaikka joku henki niissäkin leijailee.. varmaan suuri äitimaa huokuu puista ja kasveista.
:)
Sielu käsitteenä on kovin mystinen ja olen asiaa aika paljon pohtinutkin. Mulle sielu on kuitenkin tämän elämäni tietoisuus enkä oikein usko, että seuraavassa elämässäni esim kärpäsenä miettisin, miten tylsää on, kun en pääsekään enää Keittiönoitana palstalle kirjoittelemaan. Sen sijaan uskon jonkinlaiseen geneettiseen muistiin eli siihen, että myös edellisestä elämästään voi nähdä välähdyksiä ja muistaa yksittäisiä asioita, joita siihen liittyi. Voihan olla, että se geneettinen muisti onkin oikeastaan sielu...en minä vaan tiedä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Mikä ero niillä on? :wave:
Hmm...vähän vaikea selittää. Mutta periaattessa silunvaelluksessa on yleensä kyse siitä, että sielu siirtyy seuraavassa elämässä toiseen, samaa lajia olevaan olentoon kuin tässäkin elämässä. Monien jälleensyntymiseen uskovien uskontojen mukaanhan koira syntyy seuraavassa elämässä koiraksi, ihminen ihmiseksi jne. Ihmisen sielu ei voi siirtyä koiraan jne. Mä taas uskon siihen, että kun kuolen, mun maallinen tomumajani muuttuu jälleen alkuaineiksi tähän luonnon kiertokulkuun ja seuraavassa elämässä saatan ollakin vaikkapa mänty, hyttynen, kärpässieni, kissa tai ihminen. Tosin en mene vannomaan, etteikö männyillä tai kärpässienillä olisi sielua, joka voisi olla perua edellisen elämän ihmiseltä.
Lisään vielä lusikkani tähän soppaan, eli tiedän kyllä, että materia kiertää, mutta en silti kutsu sitä jälleensyntymäksi. Jotenkin miellän jälleensyntymäksi sen, että tietoisuus säilyisi, ainakin jossain muodossa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Lisään vielä lusikkani tähän soppaan, eli tiedän kyllä, että materia kiertää, mutta en silti kutsu sitä jälleensyntymäksi. Jotenkin miellän jälleensyntymäksi sen, että tietoisuus säilyisi, ainakin jossain muodossa.
Ja mä taas ajattelen niin, että tietoisuus on juurikin siinä sielussa, minkä vaellukseen taas en usko.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
En usko :/ ei kukaan voi olla todisteellisesti sitä koskaan voinut todistaa että se olisi mahdollista :/
Ei tieteellisesti, mutta karma on aika kova sana, ainakin tässä esimerkissä:

http://www.near-death.com/experiences/reincarnation08.html

Abraham Lincoln valittiin kongressiin vuonna 1846.
John F. Kennedy valittiin kongressiin vuonna 1946.
Abraham Lincoln valittiin presidentiksi vuonna 1860.
John F. Kennedy valittiin presidentiksi vuonna 1960.
Nimet Lincoln ja Kennedy muodostuvat seitsemästä kirjaimesta.
Molempien vaimot saivat keskenmenon Valkoisessa Talossa.
Molemmat presidentit ammuttiin perjantaina.
Molempia presidenttejä ammuttiin päähän.
Lincolnin sihteerin nimi oli Kennedy.
Kennedyn sihteerin nimi oli Lincoln.
Kummankin seuraajan nimi oli Johnson.
Andrew Johnson, joka seurasi Lincolnia, syntyi vuonna 1808.
Lyndon Johnson, joka seurasi Kennedyä, syntyi vuonna 1909.
Lincolnin murhaaja John Wilkes Booth syntyi vuonna 1839.
Kennedyn murhaaja Lee Harvey Oswald syntyi vuonna 1939.
Molemmat murhaajat tunnetaan kaikista kolmesta nimestään
Kummankin nimessä on 15 kirjainta
Lincoln ammuttiin teatterissa, jonka nimi oli "Kennedy",
Kennedy ammuttiin autoon, jonka merkki oli "Lincoln".
Booth pakeni teatterista ja hänet saatiin kiinni varastorakennuksesta.
Oswald pakeni varastorakennuksesta ja saatiin kiinni teatterissa.
Sekä Booth että Oswald murhattiin ennen oikeudenkäyntiä.

Linkissä enemmän englanniksi, kuvien kera.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Ahaa, no en nyt tiedä sitten uskonko sun kanssa samaan vai eri asiaan, mun mielestä sama sielu käy monta elämää läpi, mutta se sielu voi olla missä vaan elollisessa. Eläimillä on sielu siinä missä ihmisilläkin, kasveissa en usko sielua olevan, vaikka joku henki niissäkin leijailee.. varmaan suuri äitimaa huokuu puista ja kasveista.
:)
Sielu käsitteenä on kovin mystinen ja olen asiaa aika paljon pohtinutkin. Mulle sielu on kuitenkin tämän elämäni tietoisuus enkä oikein usko, että seuraavassa elämässäni esim kärpäsenä miettisin, miten tylsää on, kun en pääsekään enää Keittiönoitana palstalle kirjoittelemaan. Sen sijaan uskon jonkinlaiseen geneettiseen muistiin eli siihen, että myös edellisestä elämästään voi nähdä välähdyksiä ja muistaa yksittäisiä asioita, joita siihen liittyi. Voihan olla, että se geneettinen muisti onkin oikeastaan sielu...en minä vaan tiedä :D
No sitten ollaan eri linjoilla.
En minäkään tietenkään usko että kärpänen ja ihminen ajattelevat samaan tapaan. Tottakai sieluun vaikuttaa keho ja aivot, missä se majailee. B)

Enkä usko että ihminen enää kärpäseksi voi muuttua. Sielunvaellus alkanee lyhytikäisimmistä elollisista.. en edes tiedä voiko sanoa että hyönteisillä on sielu.. hmm.
 

Yhteistyössä