Uskonnot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
No itse uskon Jumalaan. Kuitenkin monissa uskonnoissa tapahtuu ihan samanlaisia vaikka sanotaanko voimavaikutuksia. En tiedä tapahtuuko kaikille. Mulle on tapahtunu aika paljon. Jotkut ei halua puhua koko jutusta. Henkilökohtaista. Miten pitää rukoilla? Vai riittäkö, jos esittää toiveen tai pyynnön? Kymmenykset? Lähimmäisen auttaminen. Jumala voi olla myös ankara. Voi olla täynnä rakkautta kaikkee kohtaan. Raamatussa ja koraanissa on samantapaisia juttuja. Uskooko joku siihen, että raamatusta on voitu ottaa pois jotain kohtia? Miks paavi sanoi että ihmeitä ei oikeesti tapahdu? Ulkoavaruudessa voi olla elämää-entä jos luomiskertomus ja kehitysoppi onkin molemmat totta? Mitä jos on mielikuvia joistain entisistä jutuista, vaikka uskoo Jumalaan?

Siis raamatustahan on jäetty osa kirjoituksista pois. Se ei oo uskonasia.

Ja tuota. Mä en usko, että niin suuri asia kuin jumala, voisi olla vain jonkun uskonnon jumalan kaltainen.

Joko on jumala joka on läsnä kaikessa tai sit ei ole ollenkaan. Niin turhantarkka voima/oleva/miksi sen haluaakin sanoa on typerä sekä tyhjänpäiväinen jos se lajittelee ihmiset vain sen perusteella mihin uskoo.

No ei varmaan lajittele. Koska kaikki on tärkeitä. Luin mä myös horoskoopin ja katoin netistä jotain kortteja. Ei pelota tutkia muita uskontoja. No mut ei mikään eloton voi olla Jumala. Mitä jos kaikki voimavaikutukset mitä on olemassa tulee samasta lähteestä? Ei kai näistä riidellä tartte. Kylmä, kuuma, palava, on vaan? Mikä ois tärkeintä elämässä?

No ei varmaan lajittele. Koska kaikki on tärkeitä. Luin mä myös horoskoopin ja katoin netistä jotain kortteja. Ei pelota tutkia muita uskontoja. No mut ei mikään eloton voi olla Jumala. Mitä jos kaikki voimavaikutukset mitä on olemassa tulee samasta lähteestä? Ei kai näistä riidellä tartte. Kylmä, kuuma, palava, on vaan? Mikä ois tärkeintä elämässä?

Elää ja olla silleen, että maapallolla, muilla ja itsellä on hyvä olla.

Nii. Onko se helppoo vai vaikeeta. Kenestä kaikista pitää välittää vai ihan kaikista. Entä eläimet. Vai tarkottaako ihan lähipiiriä. Ja miten pitää toisia auttaa? Toivomuksia, tekoja, rukouksia, päätöksiä, toimintaa. Vai pelkkää olemista vaan.

Yhteistyössä