Aloin miettiä suhtaudutaanko kaikissa uskonnoissa kielteisesti aborttiin? Nyt saa kaikki johonkin uskontokuntaan kuuluvat vastata. Eikä sitten mitään tappelua jookos :saint:
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos et halua tappelua, niin älä tee tällaista aloitusta.
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Olen kristitty, pidän aborttia vääränä. Ymmärrän sen tilanteessa, jossa nainen on raiskattu tai vaarassa, mutta pidän sitä silti vääränä. Joskus on tilanteita, kun on vaan vääriä vaihtoehtoja valittavana.
Suurin osa aborteista tehdään ihan vaan siksi, että ei haluta luopua siitä elämäntilanteesta, missä ollaan, eli ihan itsekkyyttä. Suurinta osaa aborteista ei tehdä raiskatuille tai teinitytöille.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Olen kristitty, pidän aborttia vääränä. Ymmärrän sen tilanteessa, jossa nainen on raiskattu tai vaarassa, mutta pidän sitä silti vääränä. Joskus on tilanteita, kun on vaan vääriä vaihtoehtoja valittavana.
Suurin osa aborteista tehdään ihan vaan siksi, että ei haluta luopua siitä elämäntilanteesta, missä ollaan, eli ihan itsekkyyttä. Suurinta osaa aborteista ei tehdä raiskatuille tai teinitytöille.
Helluntalaiset eivät siis hyväksy raiskatun tai kuoleman vaarassa raskauden/synnytyksen takia olevan naisen aborttia?
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Olen kristitty, pidän aborttia vääränä. Ymmärrän sen tilanteessa, jossa nainen on raiskattu tai vaarassa, mutta pidän sitä silti vääränä. Joskus on tilanteita, kun on vaan vääriä vaihtoehtoja valittavana.
Helluntalaiset eivät siis hyväksy raiskatun tai kuoleman vaarassa raskauden/synnytyksen takia olevan naisen aborttia?
Mä sanon omasta puolestani. Kyllä mä hyväksyn ja ymmärrän. Mun mielestä se on silti väärin, sitä sikiötä kohtaan. Mutta tajuan ja ymmärrän, että niin tehdään, eikä mulla olis sydäntä sanoa raiskatulle tai hengenvaarassa olevalle naiselle, että sen pitää synnyttää. Tommosissa tilanteissa on vaan ikäviä vaihtoehtoja, joista valita, sitä tarkoitin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Olen kristitty, pidän aborttia vääränä. Ymmärrän sen tilanteessa, jossa nainen on raiskattu tai vaarassa, mutta pidän sitä silti vääränä. Joskus on tilanteita, kun on vaan vääriä vaihtoehtoja valittavana.
Mä sanon omasta puolestani. Kyllä mä hyväksyn ja ymmärrän. Mun mielestä se on silti väärin, sitä sikiötä kohtaan. Mutta tajuan ja ymmärrän, että niin tehdään, eikä mulla olis sydäntä sanoa raiskatulle tai hengenvaarassa olevalle naiselle, että sen pitää synnyttää. Tommosissa tilanteissa on vaan ikäviä vaihtoehtoja, joista valita, sitä tarkoitin.
Juu, ymmärsin sen. Kysyinkin "virallista" kantaa, mikä helluntalaisilla on. Katolilaiset käsittääkseni eivät hyväksy ja salli aborttia noissakaan tilanteissa lapsillakaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:ev.lut ja hyväksyn kyllä abortin. Se on raskaana olevan oma asia. Kummaksun myös näitä luterilaisen kirkon "kondomin käyttö on synti" juttuja. Oikeen hävettää niiden puolesta, HIV vaan leviää ja lapsia syntyy kuin sieniä sateella.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:äidin sisässä olevan syntymättömän lapsen elämä on Jehovalle kallisarvoinen. Tällaisen kehittyvän lapsen tahallinen tappaminen on Jumalan silmissä väärin. (2. Mooseksen kirja 21:22, 23; Psalmit 127:3.)
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:Olen uskomaton B) ja hyväksyn abortin.