Uskonnot ja abortti gallup...muslimit ja jehovan todistajatkin saa vastata

Olen kristitty, pidän aborttia vääränä. Ymmärrän sen tilanteessa, jossa nainen on raiskattu tai vaarassa, mutta pidän sitä silti vääränä. Joskus on tilanteita, kun on vaan vääriä vaihtoehtoja valittavana.

Suurin osa aborteista tehdään ihan vaan siksi, että ei haluta luopua siitä elämäntilanteesta, missä ollaan, eli ihan itsekkyyttä. Suurinta osaa aborteista ei tehdä raiskatuille tai teinitytöille.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Olen kristitty, pidän aborttia vääränä. Ymmärrän sen tilanteessa, jossa nainen on raiskattu tai vaarassa, mutta pidän sitä silti vääränä. Joskus on tilanteita, kun on vaan vääriä vaihtoehtoja valittavana.

Suurin osa aborteista tehdään ihan vaan siksi, että ei haluta luopua siitä elämäntilanteesta, missä ollaan, eli ihan itsekkyyttä. Suurinta osaa aborteista ei tehdä raiskatuille tai teinitytöille.

Helluntalaiset eivät siis hyväksy raiskatun tai kuoleman vaarassa raskauden/synnytyksen takia olevan naisen aborttia?

Mä en ole mikää kummempi uskovainen,kirkkoon kuulun mut muuten ei asioita tule mietittyä.
Minun mielestäni abortti on jokaisen henk.koh. asia.
Kukaan ei voi tietää toisen elämää ja sanoa mikä on oikein ja mikä väärin.
Vaikka tailanne voi ulkopäin näyttää joltain se ei todellisuudessa yleenäs olekaan niin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Helluntalaiset eivät siis hyväksy raiskatun tai kuoleman vaarassa raskauden/synnytyksen takia olevan naisen aborttia?

Mä sanon omasta puolestani. Kyllä mä hyväksyn ja ymmärrän. Mun mielestä se on silti väärin, sitä sikiötä kohtaan. Mutta tajuan ja ymmärrän, että niin tehdään, eikä mulla olis sydäntä sanoa raiskatulle tai hengenvaarassa olevalle naiselle, että sen pitää synnyttää. Tommosissa tilanteissa on vaan ikäviä vaihtoehtoja, joista valita, sitä tarkoitin.

Mä sanon omasta puolestani. Kyllä mä hyväksyn ja ymmärrän. Mun mielestä se on silti väärin, sitä sikiötä kohtaan. Mutta tajuan ja ymmärrän, että niin tehdään, eikä mulla olis sydäntä sanoa raiskatulle tai hengenvaarassa olevalle naiselle, että sen pitää synnyttää. Tommosissa tilanteissa on vaan ikäviä vaihtoehtoja, joista valita, sitä tarkoitin.

Juu, ymmärsin sen. Kysyinkin "virallista" kantaa, mikä helluntalaisilla on. Katolilaiset käsittääkseni eivät hyväksy ja salli aborttia noissakaan tilanteissa lapsillakaan.

Juu, ymmärsin sen. Kysyinkin "virallista" kantaa, mikä helluntalaisilla on. Katolilaiset käsittääkseni eivät hyväksy ja salli aborttia noissakaan tilanteissa lapsillakaan.

No, mututuntumalla sanoisin, että taitaa hyväksyä, tuollaisissa ääritilanteissa.

ev.lut ja hyväksyn kyllä abortin. Se on raskaana olevan oma asia. Kummaksun myös näitä luterilaisen kirkon "kondomin käyttö on synti" juttuja. Oikeen hävettää niiden puolesta, HIV vaan leviää ja lapsia syntyy kuin sieniä sateella.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
ev.lut ja hyväksyn kyllä abortin. Se on raskaana olevan oma asia. Kummaksun myös näitä luterilaisen kirkon "kondomin käyttö on synti" juttuja. Oikeen hävettää niiden puolesta, HIV vaan leviää ja lapsia syntyy kuin sieniä sateella.

Missä luterilainen kirkko sellaista sanoo? :o Luterilainen kirkkohan ei juuri sano yhtään mitään nykyisin.

äidin sisässä olevan syntymättömän lapsen elämä on Jehovalle kallisarvoinen. Tällaisen kehittyvän lapsen tahallinen tappaminen on Jumalan silmissä väärin. (2. Mooseksen kirja 21:22, 23; Psalmit 127:3.)

äidin sisässä olevan syntymättömän lapsen elämä on Jehovalle kallisarvoinen. Tällaisen kehittyvän lapsen tahallinen tappaminen on Jumalan silmissä väärin. (2. Mooseksen kirja 21:22, 23; Psalmit 127:3.)

Kiitos tiedosta.

Perusluterilainen, ei tapauskova vaan Jeesuksen oma :heart:

Enkä hyväksy aborttia muutoin kuin silloin, kun äidin henki on vaarassa. Tällöin täytyy pelastaa jomman kumman henkin ja äiti menee silloin sikiön edelle.

Luterilainen kirkko ei muuten kyllä mitenkään vastusta kondomia, eiköhän se ole katolisen kirkon touhuja.

Meillä mormoneilla abortti on asia joka ei yleensä tule kuuloon. Johtavat auktoriteetit ovat kuitenkin ilmaisseet että erityistilanteissa (kuten raiskaus, insesti, äidin hengenvaara tmv.) asiaa voi jokainen omalla kohdallaan harkita, eli on siis näissä tilanteissa ymmärrettävää. Me emme harrasta esiaviollista seksiä joten sekin jo itsessään edesauttaa että mitään "vahinkoraskauksia" ei tarvitse abortoida. Yleensä avioliitossa kun nuo raskaudet ovat kuitenkin tervetulleita. Perhejulistuksessa, joka tulee meidän johtavalta auktoriteetilta (Profeetta ja Hänen neuvonantajansa) sanotaan mm. näin:

"Ensimmäinen käsky, jonka Jumala antoi Aadamille ja Eevalle, koski heidän mahdollisuuttaan aviomiehenä ja vaimona tulla vanhemmiksi. Me julistamme, että Jumalan lapsilleen antama käsky lisääntyä ja täyttää maa on yhä voimassa. Me julistamme tämän lisäksi Jumalan määränneen, että pyhiä lisääntymisen voimia tulee käyttää ainoastaan miehen ja naisen kesken, jotka on laillisesti vihitty aviomieheksi ja vaimoksi. "

"Me julistamme, että keino, jolla kuolevainen elämä luodaan, on Jumalan säätämä. Me vahvistamme, että elämä on pyhä ja että se on tärkeä Jumalan iankaikkisessa suunnitelmassa.

Aviomiehellä ja vaimolla on vakava velvollisuus rakastaa toinen toistaan ja huolehtia toisistaan sekä rakastaa lapsiaan ja huolehtia heistä. "Lapset ovat Herran lahja" (Ps. 127:3). Vanhemmilla on pyhä velvollisuus kasvattaa lapsensa rakkaudessa ja vanhurskaudessa, huolehtia heidän fyysisistä ja hengellisistä tarpeistaan ja opettaa heitä rakastamaan ja palvelemaan toisiaan, noudattamaan Jumalan käskyjä ja olemaan lainkuuliaisia kansalaisia, missä tahansa he asuvatkin. Aviomiehiä ja vaimoja - äitejä ja isiä - pidetään Jumalan edessä tilivelvollisina näiden velvollisuuksien täyttämisestä. "

Tämä Perhejulistus on tavallaan meidän "Kultainen käsikirja" avioliitolle ja perhesuhteille ja se löytyy kokonaisuudessaan tältä sivulta: http://mormonit.fi/kirkon-kirjallisuutta/perhejulistus.html)

Ateisti, joten ei minulla ole uskontoa. Abortti on toisinaan ihan paikallaan. En väitä sitä hienoksi asiaksi tai jotenkin mahtavaksi kokemukseksi tms., mutta joskus abortti säästää ihmishenkiä. Esim. tämä Andrea Yates olisi ollut oiva kandidaatti abortille, joka säästää ihmishenkiä. Tietysti hän olisi voinut vain rajoittaa syntyvyyttä perheessä ehkäisyllä, mutta he päättivät toisin. Jotenkin väärin vetää ihminen niin piippuun, että tekee sitten jotain tuollaista. Rva Yates olisi vähemmän murhaaja kahden lapsen äitinä ja kolme aborttia kokeneena kuin viiden lapsen äitinä, joka tappoi kaikki lapsensa.

Se, joka kuvittelee, että abortteja tehdään turhaan, erehtyy pahan kerran. Mieluummin miljoona aborttia kuin yksi Baby P -tapaus.

Yhteistyössä