Uskonko omaani?

Nyt kyllä vähän hukassa tämä äitee...

Meidän tyttö aloitti tänä syksynä ekan luokan. Muuten sujuu hyvin mutta yksi asia takkuaa.
Eli luokkaan tuli tyttö toisesta eskariryhmästä ja oli tytöllemme ennestään tuntematon. Tytöt tutustuivat ja heistä tuli kaverit. Leikkivät koulussa ja kotona. Minä kotona seurailin heitä ja näin kun tämä vieras tyttö teki joitakin pikkupahoja juttuja pihallamme. Menin tietysti sanomaan asioista mutta tämä tyttö väitti vain kauniit silmät loistaen minun lasteni tehneen asiat.

Sitten koulussa on ollut omituisia tönimisiä ja aina tämä toinen tyttö väittää, että meidän tyttö on aloittanut ja töninnyt. Minä en todellakaan pidä omaani herranterttuna mutta niin hyvin lapseni tunnen että tidän toisen tytön valehtelevan. Minun oma tytär tuntee vääryyttä asiasta ja suunnitteli jo ettei mene enää kouluun ollenkaan.

Olen ollut opettajaan yhteydessä, että katsotaan mikä on tulevaisuus...

Onko kellään muilla kokemusta lapsesta, joka osaa suvereenisti puhua aina asiat itselleen edullisemmiksi ja syyttää toista vaikka itse on pahan alku ja juuri? Miten olette toimineet? Oletteko antaneet oman lapsen olla tekemisissä tuommoisen lapsen kanssa vapaa-ajalla? On nimittäin aika vaikea tilanne kun toinen tyttö tulee hakemaan omaani ulos autuaan tietämättömänä, että kihisen raivosta häntä kohtaan...
 
Meillä on naapurissa poika joka on kaikkien mielestä niiiiin ihana ja sai koulussakin hyvän kaverin palkinnon. Aluksi olin minäkin sinisilmäinen ja uskoin poikaa joka pyörein silmin vakuutti sosiaalisesti lahjattoman mutta kiltin poikani aloittaneen riidat. Ja kaikki kaverit vakuuttivat vieressä naapurin pojan viattomuutta.