Uskon että lapsen korvatulehdukset voi välttää pesujen jälkeen putsaamalla korvat

• Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
porvoostahan tää
Meillä ei kosketa todellakaan millään tops puikolla korviin. Putket korvissa. En ole ikinä putsannut lapsen korvakäytäviä. Korvalehdelle tulleet vaikut putsaan kyllä, mutta en puikolla.

Korvatulehduksia on mutta enpä usko että liimakorvaa voi estää mitenkään. Meillä ainakin johtuu rakenteesta.

Tän on pakko olla provo.

"vieras"
Lapsellani ei ole koskaan ollut korvatulehduksia ja uskon että kylvyssä käynnin jälkeen, kun olen aina putsannut korvat topsilla niin se vaikuttaa asiaan.
Ei jää korvat märiksi ja ala korvavaikut muhimaan.
No ei tuo mikään uskon asia ole. Olen sitä mieltä, että korva puhdistaa itse itsensä ja sitä ei sörkitä. Jos ei itsestään puhdistu niin ei puhdistu topsillakaan, kun se työntää vaikkua syvemmälle.

---
En minä sinne käytävään mitään työnnä. Siitä korvan "suulta" ne poistan mitkä näkyy. Mut lapsia ketkä tunnen niin keltään ei ole putsattu korvia ja se märkä jää korvaan ja heillä on kaikilla ollut korvatulehduksia monta. En itsekään voisi olla suihkun jälkeen mikään märkäkorva se tuntuu epämiellyttävältä. Uskon myös siihen että kun minulta on harkittu hampaat pienenä pari kertaa päivässä, en ole saanut herkkuja niin mulla ei ole yhtään reikää vieläkään. Uskon myös siihen kun kuivaan föönillä liikaa hiuksia niin sen takia minulla on hilseilevä päänahka.

"shihtzu"
Enpä ole oikeastaan koskaan suuremmin lasten korvia putsaillut, vain silloin tällöin ottanut tuosta korvasuulta töhnää pois ja ainuttakaan korvatulehdusta ei ole ollut ja vanhempi lapsista on kohta 4v.
Itse olen sitä mieltä, että geeneissä on vahvasti tuo alttius korvatulehduksiin, koska mulla ei ole ikinä ollut koirvatulehdusta ja muistaakseni lasten isälläkään ei ole ollut.

"vieras"
Itse putsaan korvat kerran päivässä suihkun jälkeen, tämä ollut siis jo vuosikaudet tapana, ja se HARMITTAA!! koska korvani ovat hyvin herkät kaikelle, jopa kesällä korvat kipeytyvät tuulisella ilmalla, koska kaikki suojaava vaikku on hinkattu korvakäytävästä pois. En vaan voi enää olla putsaamatta, koska pienikin vaikkumäärä kutittaa aivan hitosti, kun korvat ovat tottuneet tuohon jatkuvaan ronkkimseen :(

"minä vain"
No minunpa lapset ei ole sairastaneet korvatulehduksia enkä ole heitä edes joutunut nuhakuumeen takia käyttämään lääkärissä. Itse olen sairastanut pienenä sekä isona korvatulehduksia. Äärimmäisen typerä ajatus aloittajalla!!! On taas mammalla tutkimisen iloa :)

Yhteistyössä