Uskomattoman tökeröä käytöstä (polttareista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minttu"

Vieras
Pakko "avautua".. Järjestin parhaan ystäväni polttareita enkä voinut kuin hämmästellä joidenkin ihmisten (muka ystävien?!) käytöstä! Polttarit olivat 2 vkoa sitten ja koska polttariporukka asuu ympäri Suomea, aloitimme järjestelyt hyvissä ajoin. Kutsuttuja on yhteensä 10hlö, kaikki joko morsiamen lähimpiä ystäviä tai lähisukulaisia, joiden kanssa on paljon tekemisissä.

Tulee mieleen, että näinkö kateellisia ihmiset oikeasti ovat ja kovin tyytymättömiä omaan elämäänsä! Kaksi kutsutuista ei vastannut yhteenkään viestiin tai osallistuneet suunnitteluun mitenkään. Vasta kun tein arvion polttareiden kuluista ja lähetin sen vko ennen h-hetkeä, tuli näiltä kahdelta nihkeä vastaus: ei osallistuta kun on sitä/tätä ja tuota... Vain kustannusviestiin vastataan! Ettei vaan jouduta maksamaan mistään mitään. Teki mieli vastata, että eipä ollut suuri yllätys ja hyvä ettette tule paikalle.

Polttarit onnistuivat yli odotusten, mutta kurja juttu morsiamelle että osa nk. ystävistä on tuollaisia. Teki mieli kertoa totuus kun hän kyseli missä nämä kaksi ovat - mutta en tietenkään viitsinyt sellaista tehdä.

[QUOTE="Minttu";23924142]Pakko "avautua".. Järjestin parhaan ystäväni polttareita enkä voinut kuin hämmästellä joidenkin ihmisten (muka ystävien?!) käytöstä! Polttarit olivat 2 vkoa sitten ja koska polttariporukka asuu ympäri Suomea, aloitimme järjestelyt hyvissä ajoin. Kutsuttuja on yhteensä 10hlö, kaikki joko morsiamen lähimpiä ystäviä tai lähisukulaisia, joiden kanssa on paljon tekemisissä.

Tulee mieleen, että näinkö kateellisia ihmiset oikeasti ovat ja kovin tyytymättömiä omaan elämäänsä! Kaksi kutsutuista ei vastannut yhteenkään viestiin tai osallistuneet suunnitteluun mitenkään. Vasta kun tein arvion polttareiden kuluista ja lähetin sen vko ennen h-hetkeä, tuli näiltä kahdelta nihkeä vastaus: ei osallistuta kun on sitä/tätä ja tuota... Vain kustannusviestiin vastataan! Ettei vaan jouduta maksamaan mistään mitään. Teki mieli vastata, että eipä ollut suuri yllätys ja hyvä ettette tule paikalle.

Polttarit onnistuivat yli odotusten, mutta kurja juttu morsiamelle että osa nk. ystävistä on tuollaisia. Teki mieli kertoa totuus kun hän kyseli missä nämä kaksi ovat - mutta en tietenkään viitsinyt sellaista tehdä.[/QUOTE]

Mä olen taas sitä mieltä että polttarit on aika turha juttu..
Ja vasta jos ei osallistu häihin, niin on syytä vetää herne nenään.
Kustannuksia tulee ihan jokaiselle tarpeeksi noista nykyajan polttareista että niistä on alkanut menemään maku itse kullakin..

Kun olin itse kaasona, pyysin morsiammelta listan ihmisistä, joita hän haluaisi nähdä polttareissaan. Sitten viestitin kaikille ja kysyin, haluavatko he osallistua. Kartoitettiin mahdollisia päiviä ja kyselin, minkä verran osallistujien mielestä saa maksaa jne. Kun päivä ja hinta oli saatu päätettyä, kerättiin sitovat ilmoittautumiset ja vasta sen jälkeen alettiin suunnitella ohjelmaa yms. Kaikki olivat tosi tyytyväisiä.

Sellaiset tilanteet, joissa esim. opiskelijan tai kotihoidontuella olevan henkilön oletetaan tulevan polttareihin, joiden kustannus on vaikka 80 euroa/pää, ovat todella ikäviä ja hankalia. Oletko varma, että kysymys ei ollut näissä tilanteissa jostain tällaisesta järjestelykysymyksestä? Et kertonut mitään siitä, miten kartoitit osallistumishaluja polttariprojektin alussa...

Pyysitkö selkeästi vastaamaan pääseekö osalistumaan? Ja eikö se nyt ollut ihan hyvä, että vastasivat siihen kustannusviestiin, jotta pystyit ottamaan huomioon poisjääneet kustannuksissa. Polttaripäivä on tärkeä morsiammelle ja sinulle kaasona, mutta kaikki eivät pysty aina osalistumaan.
Usein on myös vaikea vastata itselle vieraan ihmisen viesteihin, jollei niissä selkeästi kysytä jotakin. Jospa he ovat kokeneet, että sinulla on selvät suunnitelmat eivätkä halunneet "sotkea" niitä.
Nykyään myös polttareiden kustannukset ovat menneet ihan älyttömiksi. Jos suunnitelmat heti alussa vaikuttavat siltä, että ne tulevat maksamaan liikaa, niin silloin ei pahemmin huvita osalistua suunnitteluunkaan. Arvoisat kaasot voisivat ottaa huomioon, että 150€ on monelle työssäkäyvällekin iso summa, varsinkin jos näitä häitä ja polttareita on useampia kesässä.

[QUOTE="vieras";23924186]polttarit on niin turhaa ajan ja rahanhaaskausta että niitä ei varmaan kenenkään kannattaisi ottaa liian vakavasti.[/QUOTE]

Niimpä.

Paljonko ap sun kustannus arvioisi ees oli? Ehkäpä he just sitä viestiä odottivat ja sitten kun saivat tietoonsa niin pystyivät sitten vasta tietämään pääsevätkö vai eivät.
Itselläni ei ainakaan olisi varaa laittaa kauheita rahoja lähes turhan päiväisyyksiin.

Älä nyt ainakaan sille morsiammelle kerro - nolaat vaan itsesi. Tottakai morsianta harmittaa jos osa kavereista ei pääse - mutta hei, elämä on. Ei kaikilla ole aikaa/halua/rahaa kaikkiin pippaloihin. Mulla oli yhtenä kesänä hääsuma= polttarisuma. Viidet polttarit olis ollut yhteensä ja rahaa olis niihin palanut 1000€. Ei mulla ole a) varaa moiseen b ) aikaa kun on kaksi lasta ja c ) edes halua.

Siskoni polttareihin osallistuin - muut jätin väliin.

Ystävälleni järjestettiin viime vuonna polttarit ja järjestäjien mielestä joidenkin sillä hetkellä rahattomien olisi pitänyt tulla ulkomailta asti polttareihin. Polttareiden hinta per osallistuja oli 50e plus matkat, ruoat, juomat ja itse järjestetty yöpaikka. Polttarit vietettiin usean sadan kilometrin päässä lähes kaikista osallistujista ja morsiammesta, yksi ainoastaan asui tällä paikkakunnalla.
Vapaata olisi töistä tai muusta ottaa viikonlopun verran mitä juhlat kestivät.
Itse olin aivan viimeisillään raskaana tuolloin ja ilmoitin etten lähde satojen kilometrien päähän pariksi päiväksi "ryyppyjuhliin" (niinkuin järjestäjät asian mainitsi) ja sekin aiheutti jo ihmetystä. Paitsi morsiammessa.

Ihan hölmö aloitus. Ei kai aikuisilla ihmisillä nyt voi olla kaikilla niin kovaa hinkua joihinkin naurettaviin ja toisella puolen Suomea oleviin polttareihin. Ne osallistuvat keitä kiinnostaa. Ei se mikään ystävyyden mitta ole.

Alkuperäinen kirjoittaja täh;23924176:
Siis jos ihmiset ei edes kerro olevansa tulossa niin miks niille kustannusviestiä laitat? Eikös se ole oletus että jos ei vastaa niin ok sitten; ette ole tulossa.

Olettaisitko sinä jos joku ei ole vastannut ollenkaan, että no jätänpä pois laskuista, hän ei osallsitu.

Sitä paitsi eikö hyviin tapoihin kuulu vastata EDES JOTAIN?

[QUOTE="Minttu";23924142]
Polttarit onnistuivat yli odotusten, mutta kurja juttu morsiamelle että osa nk. ystävistä on tuollaisia. Teki mieli kertoa totuus kun hän kyseli missä nämä kaksi ovat - mutta en tietenkään viitsinyt sellaista tehdä.[/QUOTE]

Ja se totuus oli mikä?

[QUOTE="vieras";23924225]Niimpä.

Paljonko ap sun kustannus arvioisi ees oli? Ehkäpä he just sitä viestiä odottivat ja sitten kun saivat tietoonsa niin pystyivät sitten vasta tietämään pääsevätkö vai eivät.
Itselläni ei ainakaan olisi varaa laittaa kauheita rahoja lähes turhan päiväisyyksiin.[/QUOTE]

Polttarit maksoivat 40€/hlö ja tähän sisältyi aivan kaikki muu paitsi matka omalta kotipaikkakunnalta morsiamen luo.

[QUOTE="lollorosso";23924275]Olettaisitko sinä jos joku ei ole vastannut ollenkaan, että no jätänpä pois laskuista, hän ei osallsitu.

Sitä paitsi eikö hyviin tapoihin kuulu vastata EDES JOTAIN?[/QUOTE]

on, mutta niin kuin on todettu niin polttarit tapahtumana on aika turha juttu, joten ihmiset eivät vain ole jaksaneet. ehkä aloittajalla ei ole kovin hyviä kavereita?

[QUOTE="vieras";23924286]on, mutta niin kuin on todettu niin polttarit tapahtumana on aika turha juttu, joten ihmiset eivät vain ole jaksaneet. ehkä aloittajalla ei ole kovin hyviä kavereita?[/QUOTE]

Turha ehkä sinulle - jos sinulla kerran ei ole ystäviä. Mutta minulle parhaan ystävän polttarit oli hauska ja erittäin tärkeä juttu, samoin muille polttareihin osallistujille. Suunnittelimme yhdessä ja sekin oli hauskaa. Myös itse polttarit onnistuivat tosi hienosti.

Minustakin nuo polttarikustannukset on aivan älyttömiä, varsinkin, kun vielä oletetaan, että pitäisi yöpyä jossain hotellissa. En osallistuisi polttreihin, joissa alkumaksu on yli 50 €, enkä varmaan mihinkään polttareihin, joissa joutuisin yöpymään jonkun matkan takana hotellissa. On sitä paitsi pieniä lapsia, ettei nyt edes onnistuisi.

[QUOTE="vieras";23924186]polttarit on niin turhaa ajan ja rahanhaaskausta että niitä ei varmaan kenenkään kannattaisi ottaa liian vakavasti.[/QUOTE]

Minun omani olivat todella hauskat ja porukka viihtyi. Eikö sinulla ole yhtään hyvää ystävää joka haluaisi juhlia "viimeistä sinkkuiltaasi" tai päinvastoin?

Turha ehkä sinulle - jos sinulla kerran ei ole ystäviä. Mutta minulle parhaan ystävän polttarit oli hauska ja erittäin tärkeä juttu, samoin muille polttareihin osallistujille. Suunnittelimme yhdessä ja sekin oli hauskaa. Myös itse polttarit onnistuivat tosi hienosti.
Jos sun asenne on tämä, niin eiköhän se uskomattoman tökerö käytös löydy sieltä päästä.

[QUOTE="lollorosso";23924306]Minun omani olivat todella hauskat ja porukka viihtyi. Eikö sinulla ole yhtään hyvää ystävää joka haluaisi juhlia "viimeistä sinkkuiltaasi" tai päinvastoin?[/QUOTE]

ai siitäkö se johtuukin?? :D

Mun polttarit on vietetty pian 7v sitten. Hauskat oli ja kaikilla kivaa, silti olisin hyvin pärjännyt ilmankin. =)

[QUOTE="vieras";23924303]Kuinka pitkältä nämä muut sitten tuli?

40€ 10hlö:ltä ruokiin, juomiin jne jne..Kuulostaa öö, ei ihan niin toden peräiseltä, varsinkin jos teillä oikeesti oli jotain kivaa ohjelmaakin. Muuta kun morsiammen nolaaminen kaupungilla.[/QUOTE]

Missä sun mielikuvitus on? Pitääkö kaiken maksaa ollakseen hauskaa?

40€:lla saa paljon jos on vähänkään luovuutta ja sitä ns. älliä päässä. Tässä esimerkkejä päivän ohjelmasta:

Itse rakennettu "hotelliaamiainen" kuohujuomineen 5€/hlö, savusauna ja merenrantahuvila 0€/hlö, vesijettiajelu saaristossa 15€/hlö, valkoviinibooli 10€/hlö, barbeque illallinen (itse grillaten tykötarpeineen) 10€/hlö.

Laskepa yhteen huviksesi.

Missä sun mielikuvitus on? Pitääkö kaiken maksaa ollakseen hauskaa?

40€:lla saa paljon jos on vähänkään luovuutta ja sitä ns. älliä päässä. Tässä esimerkkejä päivän ohjelmasta:

Itse rakennettu "hotelliaamiainen" kuohujuomineen 5€/hlö, savusauna ja merenrantahuvila 0€/hlö, vesijettiajelu saaristossa 15€/hlö, valkoviinibooli 10€/hlö, barbeque illallinen (itse grillaten tykötarpeineen) 10€/hlö.

Laskepa yhteen huviksesi.
+osallistujien matkat polttaripaikalle, polttareihin käytetyn ajan kustannus yms.

Mikä hyökkäys ap:ta kohtaan. Hyviin tapoihin kuuluu vastata jo ajoissa, olipa se syy sitten todellinen tai tekosyy, eikä jättää viimetinkaan.

Tällä otannalla taitaa olla vain epäonnistuneita polttareita takanaan :) Sääli sinänsä, koska hyvän ystävän polttarit ovat oikeasti hauska ja mieleenpainuva juttu. Yllättävän monella ei ole hyviä ystäviä. Näemmä.

Yhteistyössä