Uskomatonta miten tota karppausta dissataan nyt ihan huolella mediassakin :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="satu";24923424]En jaksa koko vouhkauskeskustelua käydä läpi, mutta haluisinpa nähdä tutkimuksen, jossa mitataan kuinka paljon lihaa ja rasvaa tavissyöjä syö kuukaudessa. Veikkaanpa, että helposti menee tuplaten rasvaa (piilorasvana) mitä karppaajilla ja lihaa ihan saman verran. Kasviksia taas tuskin menee tavissyöjällä samaa määrää kuin karppaajilla. Tämä havainto ihan tästä lähipiiristä.
Mä voin paremmin karppaamalla, koko kropan polte ja särky pysyy poissa kun vältän viljaa, ja tutkimuksissa minusta ei ole löydetty keliakiaa eikä muutakaan vikaa.[/QUOTE]

Minä en pysy teidän karppaajien perässä yhtään. Ensin te valitatte, että "tavikset" välttelee ihan turhaan rasvaa. Sitä pitää syödä REILUSTI. Ja nyt sitten väitättekin, että tosiasiassa "tavikset" syö enemmän rasvaa kuin karppaajat.

Ja tuosta lihansyönnistä, se on karppauksen myötä lisääntynyt. Sen lisäksi, että karppaajat syövät KESKIMÄÄRIN (huom. keskimäärin ei tarkoita JOKAISTA karppaajaa) enemmän lihaa kuin muut, KAIKKI suomalaiset syövät liikaa lihaa. Että näin.

[QUOTE="vieras";24923563]Apua, syönkö siis terveydelleni vaarallisesti? Mikä tässä on vaarallista, ja miksi?

Pähkinöitä, kasviksia, salaatteja, marjoja, pihvi, riistajauhelihaa, turkkilaista jogurttia (hieman!), leikkelesiivuja ja juustoa. Ehkä keitetty/paistettu muna. Paistamiseen kylmäpuristettu rypsiöljy. Esim. tällainen satsi esimerkiksi päivästä.

Tapanko minä nyt itseni nopeammin ja varmemmin, kuin sillä ruokavaliolla jota noudatin aiemmin (kasvisten ja salaattien tilalla pastaa tai perunaa ranskiksina tai muusina, sämpylää, eineksiä, pizzaa, sokerisia jogurtteja, makeisia, kahvipulla)?

Luulen, että en ole ainoa, joka on alkanut karppaamaan noin kehnosta ravitsemustilanteesta. Jos tuntee syövänsä hyvin ja monipuolisesti, ei varmasti tarvitse tehdä mitään radikaaleja muutoksia... :whistle:

Kokeilin minäkin aikanaan rasvatonta ruokavaliota ja laskin kaloreita. Se nyt vaan ei ollut mun juttu, lihoin takaisin korkojen kera hyvinkin pian. Karppausta minun on helppo noudattaa ja näen tämän loppuelämäni ruokavaliona enkä minään kuurina. Näin minun on hyvä olla ja helppo syödä.

Ei. En juo kermaa, en lusikoi voita, en elä pelkällä pekonilla ja munalla.[/QUOTE]

Eli olet siirtynyt ääripäästä toiseen. Ensin syöt mahdollisimman epäterveellisesti. Sitten aloitat jonkun erikoisdieetin, joka varmasti pitkällä tähtäimellä tuhoaa terveytesi (lue tukkii suonet) yhtä varmasti kuin aiempi ruokavaliosi.

Parasta olisi, kun yksinkertaisesti vain söisit kaikkea terveellistä monipuolisesti suositusten mukaisesti. Mistään ei tarvitse kieltäytyä, kunhan pysyy kohtuudessa. Tällä tyylillä suurin osa normaalipainoisista ja terveistä ihmisistä elää.

[QUOTE="vieras";24923563]Apua, syönkö siis terveydelleni vaarallisesti? Mikä tässä on vaarallista, ja miksi?

Pähkinöitä, kasviksia, salaatteja, marjoja, pihvi, riistajauhelihaa, turkkilaista jogurttia (hieman!), leikkelesiivuja ja juustoa. Ehkä keitetty/paistettu muna. Paistamiseen kylmäpuristettu rypsiöljy. Esim. tällainen satsi esimerkiksi päivästä.

Tapanko minä nyt itseni nopeammin ja varmemmin, kuin sillä ruokavaliolla jota noudatin aiemmin (kasvisten ja salaattien tilalla pastaa tai perunaa ranskiksina tai muusina, sämpylää, eineksiä, pizzaa, sokerisia jogurtteja, makeisia, kahvipulla)?

Luulen, että en ole ainoa, joka on alkanut karppaamaan noin kehnosta ravitsemustilanteesta. Jos tuntee syövänsä hyvin ja monipuolisesti, ei varmasti tarvitse tehdä mitään radikaaleja muutoksia... :whistle:

Kokeilin minäkin aikanaan rasvatonta ruokavaliota ja laskin kaloreita. Se nyt vaan ei ollut mun juttu, lihoin takaisin korkojen kera hyvinkin pian. Karppausta minun on helppo noudattaa ja näen tämän loppuelämäni ruokavaliona enkä minään kuurina. Näin minun on hyvä olla ja helppo syödä.

Ei. En juo kermaa, en lusikoi voita, en elä pelkällä pekonilla ja munalla.[/QUOTE]

Suuri osa karppaajista ei syö kuten sinä.

[QUOTE="vieras";24924083]Minä en pysy teidän karppaajien perässä yhtään. Ensin te valitatte, että "tavikset" välttelee ihan turhaan rasvaa. Sitä pitää syödä REILUSTI. Ja nyt sitten väitättekin, että tosiasiassa "tavikset" syö enemmän rasvaa kuin karppaajat.

Ja tuosta lihansyönnistä, se on karppauksen myötä lisääntynyt. Sen lisäksi, että karppaajat syövät KESKIMÄÄRIN (huom. keskimäärin ei tarkoita JOKAISTA karppaajaa) enemmän lihaa kuin muut, KAIKKI suomalaiset syövät liikaa lihaa. Että näin.[/QUOTE]

"Tavikset" saavatkin varmasti liikaa vääränlaista, haitallista transrasvaa sipseistä, ranskiksista ym. paistorasvoista, margariineista.
Ja välttelevät terveellisiä luonnollisia maitorasvoja.

Rasvaton maito on huippuesimerkki; ensin poistetaan maidon luontainen rasva, jossa vitamiinit + ravinteet asuvat ja lisätään sitten sitä ja tätä keinotekoisesti ja värjätään mukavaksi. Ja jotta tulisi sitä "terveellistä rasvaa" keholle, sipaistaan margariinia (vielä käsitellympää) leivän päälle.

Tämä on ollu täällä jo monesti ja useassa ketjussa, mutta kyllä tätä kannattaa vähän miettiä että miksi tähän on menty! En nyt tarkoita asiaansa perehtyneitä karppaajia (jotka ovat jo varmasti tietoisia asiasta) vaan näitä trendikarppeja ottamaan selvää kuinka paljon ihminen oikeasti tarvitsee eläinrasvoja ja proteiineja ja kuinka terveellistä on vetää maissilla ja hormoneilla kasvatettua possua napansa täyteen joka päivä.

Mikään ei ole ihan itsestäänselvää!
http://beta.yle.fi/ross508/

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24923139:
Sinun vuoksesi siis ei ole yksikään lapsi kärsinyt hikipajassa tietokonettasi kasatessaan tai vaatteitasi ommellessaan - sitten lapsuutesi.

Et myöskään saastuta luontoa käyttämällä polttomoottorilla varustettuja kulkuvälineitä.

Ruuan luonnollisestikin ostat suoraan tuottajilta etkä ole teollisesti prosessoituun ruokaan koskenut sitten lapsuutesi.

Taloutesi sähkö tuotettaneen ekologisesti, kenties tuuli- tai aurinkoenergialla.

Listaa voisi jatkaa vaikka kuin pitkälle. Mikäli et pysty kieltämään edellisiä, väitän edelleen, että jeesustelu on aika turhaa.

Tämä menee nyt vähän OT, mutta eihän tässä mitään mitaleja tai kirkkainta kruunua haeta. Maailmassa on valtavasti epäkohtia, eikä yksi ihminen varmasti pysty tarttumaan jokaiseen. Mutta eikö kannata olla eettinen edes joissakin asioissa, vaikkei kaikessa olisikaan.

Totuus on, että tehotuotannossa käytettävät eläimet kärsivät joka päivä, elämänsä alusta loppuun, jotta ihminen saisi vatsan täytettä (vatsan, joka täyttyisi mainiosti kasvisruoallakin). Mikä olisikaan helpompi tapa tarttua tähän epäkohtaan kuin jättää se jauhelihapaketti ja jugurttipurkki kauppaan. Niin yksinkertaista se on.

On ollut melko helppoa ostaa luomupuuvillasta valmistettuja vaatteita joiden alkuperä on ainakin jossain määrin selvitettävissä, käyttää luonnonkosmetiikkaa ja -pesuaineta. On ollut helppoa olla ostamatta nahkaa, villaa ja silkkiä. Kaupasta on hyvin helppoa valita vegaanista luomuruokaa. Kierrättäminen on helppoa, samoin kulkeminen julkisilla kulkuvälineillä tai pyörällä.

En ole täydellinen. Maailmassa on epäkohtia joita ei ole niin helppo ratkaista. Tämä MacBook on luultavasti valmistettu jossakin kiinalaisessa riistotehtaassa. Jos voisin, poistaisin maailmasta nälänhädän ja sodat, ja jokaisella syntyvällä lapsella olisi rakastavat vanhemmat ja hyvä olla. Mutta koska en näillä resursseilla voi, niin ainakin voin tehdä jotain hyvää.

[QUOTE="vieras";24914486]Etkö syö mitään eläinkunnan tuotteita?[/QUOTE]

Syön kalaa ja munia.Mutta en lihaa siinä omassa muodossaan,paitsi jouluna kinkkua.
Eläinkunnan tuotteisiin varmaan lasketaan myös rahka ja kerma,niitäkin syön,mutta tuskin yhtään enempää kun tavan ihminen maitoa ja jogurttia.

"Tavikset" saavatkin varmasti liikaa vääränlaista, haitallista transrasvaa sipseistä, ranskiksista ym. paistorasvoista, margariineista.
Ja välttelevät terveellisiä luonnollisia maitorasvoja.

Rasvaton maito on huippuesimerkki; ensin poistetaan maidon luontainen rasva, jossa vitamiinit + ravinteet asuvat ja lisätään sitten sitä ja tätä keinotekoisesti ja värjätään mukavaksi. Ja jotta tulisi sitä "terveellistä rasvaa" keholle, sipaistaan margariinia (vielä käsitellympää) leivän päälle.

Tavis ei kylläkään tarkoita sitä että syödään epäterveellisesti! Tavikset eivät vedä sipsejä ja ranskiksia. Transrasvat eivät kuulu myöskään virallisterveelliseen ruokavalioon, eivätkä mihinkään terveelliseen ruokavalioon. Se ei kuitenkaan tarkoita karppausta! Miksihän karppaajat vetävät aina esiin äärimmäisen epäterveellisen ruokavalion kun yrittävät nostaa karppaamisen terveellisyyttä? Mihinkään ruokavaliosuositukseen EI kuulu herkut, valkoinen leipä, riisi ja pasta. Kaikissa kehotetaan täysjyvätuotteisiin ja herkuttelua kohtuudella.

Tavis ei kylläkään tarkoita sitä että syödään epäterveellisesti! Tavikset eivät vedä sipsejä ja ranskiksia. Transrasvat eivät kuulu myöskään virallisterveelliseen ruokavalioon, eivätkä mihinkään terveelliseen ruokavalioon. Se ei kuitenkaan tarkoita karppausta! Miksihän karppaajat vetävät aina esiin äärimmäisen epäterveellisen ruokavalion kun yrittävät nostaa karppaamisen terveellisyyttä? Mihinkään ruokavaliosuositukseen EI kuulu herkut, valkoinen leipä, riisi ja pasta. Kaikissa kehotetaan täysjyvätuotteisiin ja herkuttelua kohtuudella.

Ja marganiinihan on mitä luonnollisinta, käsittelemätöntä rasvaa? Ehhehe.
Entäs ne rasvattomat muut tuotteet, joissa on sen sijaan älyttömästi sokeria (jogurtit).

Entäs ne rasvattomat muut tuotteet, joissa on sen sijaan älyttömästi sokeria (jogurtit).

Olen varmaan hullu kun lähden tästä nyt puhumaan, mutta ei esim. meillä käytetä margariinia juuri koskaan (oivariinia leivällä, voita muuten) eikä sokeroituja jugurtteja - eikä 10% juustoja tai muuta skeidaa. Syömme ihan tavallisesti. Myös leipää.

Aivan kuin vain karppaajat välttäisivät sokeria ja lisäaineita?

Haloo.

Margariini esim. Oivariinina tai muuna voi-öljy-seoksena (voi tehdä myös itse). Jogurtti maustamattomanan tai vähintäänkin "täys"rasvaisena ja lisäaineettomana.

Ei ne jutut vaan oo teidän keksintöä, vaikka niin luulette.

Sekä margariinia että vähärasvaista (ja sokeritonta) jogurttia voi ihan helposti tehdä kotona, ilman mitään säilöntäaineita.

Just tässä pari viikkoa sitten oli se prisma-dokkari jossa valmistettiin margariinia. Ihan alkoi naurattaa kun on aina kuullut siitä miten on aivan mahdotonta saada aikaseks rasvan ja veden sekoittumisen ilman hurjia "myrkkyjä" eli e-koodeja :D

Yhteistyössä