Uskomatonta kyttäämistä työpaikalla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vihainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vihainen"

Vieras
Olin kaksi päivää pois kuumeen ja flunssan takia. Ensimmäisenä sairaslomapäivänä olin käymässä kaupassa kun siellä tuli vastaan yksi työkaveri. No eiköhän tämä työkaveri ollut kertonut esimiehelle nähneensä mut kaupassa.

Nyt sitten jouduin keskusteluun esimiehen kanssa ja hän toi esille sen, että miten voin olla kaupassa sairasloman aikaan. Kyllä ottaa niin päähän! Sanoin, että pakko oli käydä kaupassa eikä mulla ole miestä joka kaupassa kävisi mun puolesta. Että olisiko lapsi pitänyt jättää ilman ruokaa!

Ärsyttää tuo työkaveri ja ärsyttää tuollainen asenne, että sairaslomalla ei saisi kotoa poistua! Pakko oli kuitenkin käydä kaupassa! Helvetin kyttäämiskulttuuri.

[QUOTE="Vieras";29137817]No jos on oikeasti kipeä, ei pysty hoitamaan lapsia ja kauppa-asioita.[/QUOTE]

:headwall: Kyllä olin oikeasti kuumeessa ja kipeä! Mitä mun olisi pitänyt tehdä lapsen suhteen?!?

Kyllä mä sen ymmärrän jos hengailee jossain kauppakeskuksessa yms.
Itse käyn aina kipeenä kaupassa ja apteekissa. Kuka muu sen asian hoitais ?!?
Mulla on mies, mutta usein tekee 10 tuntista työpäivää.
Meillä TPL Helsingin keskustassa, käyn siellä kaupassa ja apteekissa ja menen bussilla kotiin.

Muistan kun mulla oli selkäoperaatio ja saikku 8kk. Erään työkaverin mukaan mun olis pitäny 8kk makaa kotona. Oli juorunu työpaikalle, että minä olen mökkeilyt yms. Lääkäri nimenomaan käski jaktkaa elämää rauhallisesti, Käski nauttia kesästä.
Töihin en sen takia voinut mennä koska työnkuvaan kuului lavojen siirtely, kassalla istuminen, kokopäivän jouduin olemaan jaloillani jne....

En suinkaan, totean vain että työnantajasi ei välttämättä olisi tiennyt luvattomasta kauppareissustasi mitään ellei kyttääjä olisi sattumalta iskenyt kaupassa.

Aikuiset ihmiset haloo. En käsitä kyttäämistä. Moni sairasloma nykyään kirjoitetaan esim. uupumuksen/masennuksen takia. Mun alalla ranteet menee paskaks ja ihmiset on monta kuukautta saikulla. Moni on kotona, kun lapsi on kipeä. Vittuako se kellekkää kuuluu miks toinen on saikulla. Ja pomolla ei ole mitään asiaa edes pitää puhuttelua, eihän sille kuulu hevon vittua miksi olet sairasloman saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29137858:
Aikuiset ihmiset haloo. En käsitä kyttäämistä. Moni sairasloma nykyään kirjoitetaan esim. uupumuksen/masennuksen takia. Mun alalla ranteet menee paskaks ja ihmiset on monta kuukautta saikulla. Moni on kotona, kun lapsi on kipeä. Vittuako se kellekkää kuuluu miks toinen on saikulla. Ja pomolla ei ole mitään asiaa edes pitää puhuttelua, eihän sille kuulu hevon vittua miksi olet sairasloman saanut.

Itse asiassa kyllä esimies saa kysyä. Lääkäri ei ole esimiehen yläpuolella. Sairausloman palkallisuus ja oikeus sairauslomaan riippuu sairausloman syystä ja työtehtävistä.

Mulle on kirjoitettu kerran masennuksesta saikkutodistus.
En halunut pomoni tietävän. Siinä luki Flunssanoireet.
No kävinpä sitten kaupassa ja eiköhän yksi työkaveri ollu päivitelly mun asioita FACEBOOKISSA!
Esimies pyysi puhutteluun. JA sen jälkeen vasta olinkin saikulla. ÄRsyttääihmiset jotka puuttuu muiden asioihin.
Itse ollaan niin saatanan täydellisiä!

Minä käyn kaupassa ja apteekissa jos on tarpeen, samaten hoidan lapseni ja vien koiran kuselle, vaikka oisin saikella. Jos pomo alkaisi jotain urputtamaan, kysyisin että tuleeko hän hoitamaan kyseiset hommat mun puolesta? Jokaisella on oikeus hoitaa lapsensa ja elukkansa, sekä syödä ja saada tarvittava lääkitys myös sairaslomalla.

[QUOTE="vieras";29137840]En suinkaan, totean vain että työnantajasi ei välttämättä olisi tiennyt luvattomasta kauppareissustasi mitään ellei kyttääjä olisi sattumalta iskenyt kaupassa.[/QUOTE]

Mikä ihmeen luvaton kauppareissu?!? Ei sitä kaupassa käymistä sairasloman aikana mikään laki kiellä. Taidat olla provo typerine kirjoituksinesi.

Pitäisi se pieneen päähän mahtua, että sairausloma on lepäämistä varten. Kyllä se esimies saa kysellä perään, jos tiedetään, että on ollut kaupoissa hillumassa. Hyvä vaan, että on tarkkana, että tommoset lusmuilijat saadaan kuriin eikä ne terveet, joudu aina tekemään kaikki hommat.

[QUOTE="vieras";29138066]Pitäisi se pieneen päähän mahtua, että sairausloma on lepäämistä varten. Kyllä se esimies saa kysellä perään, jos tiedetään, että on ollut kaupoissa hillumassa. Hyvä vaan, että on tarkkana, että tommoset lusmuilijat saadaan kuriin eikä ne terveet, joudu aina tekemään kaikki hommat.[/QUOTE]

Saako esimerkiksi lääkäriin sitten mennä jos on kipeä? Entä jos pitää käydä apteekissa? Mun lääkäri on kauppakeskuksen yhteydessä, samoin apteekki ja myös ruokakauppa. Eli sun mukaan en voisi mennä lääkäriin tai apteekkiin jos samassa rakennuksessa on myös ruokakauppa? Tai en voisi poiketa ruokakauppaan joka on matkan varella lääkäristä apteekkiin. Vai mitä idiotismia sä harrastat?

[QUOTE="vieras";29138066]Pitäisi se pieneen päähän mahtua, että sairausloma on lepäämistä varten. Kyllä se esimies saa kysellä perään, jos tiedetään, että on ollut kaupoissa hillumassa. Hyvä vaan, että on tarkkana, että tommoset lusmuilijat saadaan kuriin eikä ne terveet, joudu aina tekemään kaikki hommat.[/QUOTE]

Missä monissa kaupoissa mä kävin?? Yhdessä ruokakaupassa kävin pikaisesti hakemassa lapselle ruokaa. En ole mikään lusmu ja kipeänäkin on pakko huolehtia lapsesta kun ei sitä kukaan muu tee! Yhtälailla mä olen töissä paikannut sairaslomalla olevia. Sitä paitsi esimies ymmärsi kun kerroin miksi olin siellä kaupassa vaikka hän kyllä tiesinkin mun olevan yh.

Mene muualle provoamaan.

• Tykkää
Reactions: Vätti Räsynyt
Sano sille työkaverilles että tosi raukkamaista mustamaalata ihmisiä kun ei tiedä asioista mitään tai kysy ainakin että kuule käyt varmaan mun puolesta sitten seuraavan kerran kun sairastun kaupassa niin sun ei tarvi sitten enään vaivautuu kielii kenellekään mitään paskajuttuja

vituttais jos olisin työnantaja ja maksaisin palkkaa siitä, että kaveri ei pysty muka töitä tekeen ja käy kaupassa kuitenkin samaan aikaan. Meillä puolustusvoimissa on noita saatanan ketkuttelijoita vaikka kuinka paljon. Yksikin kapiainen löytyi parkkipaikalta nukkumasta työaikana. Pomo näki sen ja ..... ei mitään! Äijä jatkaa hommia entiseen malliin.

Mä oon kolmatta viikkoa keuhkotulehduksessa ja kuumetta ollu koko ajan. Kuitenkin on aisoita, jotka pitää hoitaa. Itse lääkäriin meneminen, kaupassa ja apteekissa käyminen, lapsen asioiden hoitaminen. Nämä on tehtävä myös sairaana, jos ei ole mummuja lähellä auttamassa.
Miks muuten aina pitää potea huonoa omaatuntoa saikulla, jos on oikeesti sairas? Eihän sille sairastumiselle mitään voi...

Yhteistyössä