Uskaltavatko jotkut tosiaan nukkua parvekkeen ovi auki?

  • Viestiketjun aloittaja Ihmettelen Vain
  • Ensimmäinen viesti
Uskaltaa kyllä
Me nukutaan terassin ovi auki kesäisin ( asutaan rivarissa) ..... Niin ei pelota yhtään. Mies ja poika 28v asuu myös täällä ja ovat joka yö kotosalla ja uskon että jos tänne joku sattuis tulemaan ja jos mies tai poika heräisi, niin tulijan naama saattais olla sen näköinen ettei tutut ihan heti tunnistaisi, on meidän isäntä ja poika sen luontoista sakkia.
 
koira
Uskallan. Koira herättää miehen jos joku yrittäisi sisään ja sitten mies ja koira kävisivät yhdessä tunkeilijan kimppuun. Eikä toi mun mies ole mikään kukkakeppi. Ja koirankin hampaissa murtovarkaasta tulisi kyllä jauhelihaa. En usko että saisimme edes koiraa pois murtovarkaan kimpusta vaikka tämä antautuisikin se kun ei hevillä irti päästä vaikka kuinka käskyttää. Meille ei siis todellakaan kannata murtautua jos ei halua menettää käsiä, jalkoja tai pahimmassa tapauksessa päätä.
 
En uskaltaisi
En uskaltaisi, sillä tulijalle voi olla ase/veitsi (okei, olen katsonut amerikkalaisia sarjoja ehkä vähän liikaa...), jolloin ei edes koirasta olisi apua, sillä äkkiäkös joku hullu koiran nirhisi. Tosin ei minulla koiraa ole, joten sekin syynä, etten todellakaan pidä parvekkeen ovea auki. Toinen syy on tietenkin se, että olen nuori nainen ja asun yksin.
 
vierailija
Kilttimiehen asunnon terassissa on sisäovi joka on melkein kokonaan hyttysverkkoa. Kesällä ulko-ovi auki ja sisäovi kiinni niin ei tule ötököitä samalla kun on viileää. Syksyllä ovi vaihdetaan (itse) toiseen joka pitää paremmin lämpöä. Sama systeemi oli kotitalon tietyissä tuuletusikkunoissa.Talvisin vaihdettiin osa sisäikkunoista hyttysverkkoihin.
Eli kyllä uskaltaa.
 
vierailija
meillä just 2 kerroksen partsilla käyty yöllä, ja siirrelty tavaroita, ja harja rikottu. mitä lie ovat etsineet tai miksi näin tehneet, ei mitään hajua. tuskin kiipeämällä edes pääsee, ollut varmaan tikkaat apuna.
Tuon takia kilttimiehellä on kamerat valvomassa niin terassia kun autoa ja postilaatikkoa. Ne maksoi itsensä takaisin jo edellisessä kämpässä kun se yksi tyyppi vahingoitti autoa ja sain maksattaa korjaukset hänellä.
 
Meillä nukutaan varsin sujuvasti ok-talossakin niin että sekä takapihan että pääovet ovat auki. Taajama-alueella. Tosin olen miettinyt, että pitäisi väsätä oven alaosaan verkko-ovi, jotta voisi tuulettaa silloinki kun on koiria kylässä ja jotta käärmeet, heinäsirkat, sisiliskot, ällökotilot sun muut eivät valuisi vahingossa sisään limavanoineen.
 

Yhteistyössä