Uskaltaisitko yrittää saada vauvaa syntymään rvk 38?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

????

Vieras
Joo, täällä on ollut hirveästi keskustelua tästä asiasta viime aikoina mutta pakko silti aloittaa tää ketju, älkää suuttuko.. :)

Eli kohta alkamassa mulla rv 38 ja tokaa odotan. Mietin tässä että uskaltaisikohan kokeilla noita poppakonsteja synnytyksen käynnistymiseen ensi viikolla. Onko vauva jo valmis tulemaan? Eihän sitä tietysti kukaan voi varmuudella tietää mutta kyselen silti mieleipiteitänne.

Syy tähän kaikkeen on oma ahdistus siitä, että raskaus menee laskettuun aikaan asti. Meillä on niin huono tuuri käynyt (jos niin voi sanoa tässä kohdassa) että meillä ei juuri silloin laskettuna aikana olisi ketään hoitamassa esikoista! Laskettua aikaa ennen nyt olisi ja sen jälkeen mutta siinä 39+6 - 40+4 ei ole yksinkertaisesti ketään!! Ja siis tänä aikana mieheni on poissa, ihan pakosti (työmatka ulkomailla) eikä pysty osallistumaan synnytykseen eikä esikoisen hoitoon.

Ihan siis käytännön syistä toivoisin että lapseni syntyisi nyt hieman aiemmin, tosin voiko siihen nyt sitten itse vaikuttaa, onkin eriasia.

[QUOTE="...";28447822]:O[/QUOTE]

Siis mitä tuo taas tarkoittaa? No ikävä kyllä ihan todellinen tilanne, mummot asuu niin kaukana ettei heistä ole apua tässä tapauksessa tai niin nopeasti, lisäksi ovat vielä työssäkäyviä ihmisiä.. :/ Ollaan vastikään muutettu kauemmas kotiseudulta eikä ole sukua täällä eikä sellaisia kavereita vielä saatu ketä kehtaisi pyytää apuun.

No kun synnytys alkaa niin otat lapsen sinne sairaalalle mukaan, eiköhän siellä ole osaavia ihmisiä, joku opiskelija vaikka voi pitää siellä hetken seuraa lapselle kunnes joku ystäväsi/sukulainen voi hänet hakea?

Siis mitä tuo taas tarkoittaa? No ikävä kyllä ihan todellinen tilanne, mummot asuu niin kaukana ettei heistä ole apua tässä tapauksessa tai niin nopeasti, lisäksi ovat vielä työssäkäyviä ihmisiä.. :/ Ollaan vastikään muutettu kauemmas kotiseudulta eikä ole sukua täällä eikä sellaisia kavereita vielä saatu ketä kehtaisi pyytää apuun.

Ehkä jossain tosiaan suunnitellaan synnytysten ajankohdat sopimaan paremmin omaan aikatauluun. Mutta vauva syntyy yleensä sitten kun on valmis, ja tätä pitäisi mielestäni kunnioittaa. Jotenkin kyllä saa asiat järjestettyä. Ei ihmiset niin kylmiä ole, etteikö vauvalle täällä tilaa saataisi tehtyä.

• Tykkää
Reactions: Littledeath
Ja vastaus itse kysymykseesi. Kyllä mä nyt noilla viikoilla uskaltaisin niitä "poppakonsteja" kokeilla, eli seksi, sauna ja siivous. En usko että synnytys kuitenkaan alkaa jos lapsi ei vielä halua tulla ulos :D mutta etsää nyt mitään menetä jos kuuraat koko kämpän ja sekstailet miehesi kanssa ;)

[QUOTE="Mie";28447902]No kun synnytys alkaa niin otat lapsen sinne sairaalalle mukaan, eiköhän siellä ole osaavia ihmisiä, joku opiskelija vaikka voi pitää siellä hetken seuraa lapselle kunnes joku ystäväsi/sukulainen voi hänet hakea?[/QUOTE]

Ai oikeesti 1,5v sairaalaan mukaan keskellä yötä?!? Ennemmin sitten vaikka turvaudun tuohon jonkun ehdottamaan lastensuojeluun, miten lie sekään sitten toimii.. ???

[QUOTE="Mie";28447902]No kun synnytys alkaa niin otat lapsen sinne sairaalalle mukaan, eiköhän siellä ole osaavia ihmisiä, joku opiskelija vaikka voi pitää siellä hetken seuraa lapselle kunnes joku ystäväsi/sukulainen voi hänet hakea?[/QUOTE]

Opiskelijan tarkoitus on opiskella valitsemaansa alaa, ei olla kenenkään lapsenvahtina. Aika törkeä ehdotus!

Ja ap - kyllähän sä voit kokeilla tommosia poppaskonsteja, kunhan et mihinkään risiiniöljyyn ryhdy.

Tottakai noita kotikonsteja voi kokeilla, ei ne niin tehokkaita ole. Vauva ei synny ennen kuin se on todella valmis syntymään.

Minulla meni esikoinen kaksi viikkoa yliaikaiseksi kotikonsteista huolimatta ja synnytys saatiin käyntiin vasta sairaalassa. Toisen lapsen kohdalla edes sairaalan konsteilla ei synnytystä saatu käyntiin lasketun ajan jälkeen vaan piti tehdä sektio.

Opiskelijan tarkoitus on opiskella valitsemaansa alaa, ei olla kenenkään lapsenvahtina. Aika törkeä ehdotus!

Ja ap - kyllähän sä voit kokeilla tommosia poppaskonsteja, kunhan et mihinkään risiiniöljyyn ryhdy.

Törkeä ehdotus?! :D No pitäisikö aapeen sitten jättää se lapsi käsin kotiin, onko se parempi vaihtoehto?? Jos oikeasti ei synnytyksen käynnistymisen aikaan ole muita vaihtoehtoja kuin ottaa lapsi mukaan sairaalaan tai jättää kotiin niin..? Kyllä siellä sairaalassa on sen verran osaavaa hoitohenkilökuntaa että ne join keksii.

Niin, ja kyllä ymmärrän, että vauva luultavasti tulee kun on tullakseen tein minä mitä vaan. Mutta monta yötä jo olen valvonut ja pyöritellyt päässäni eri vaihtoehtoja miten asiat sitten menee kun lähtö tulee enkä mitään vielä järkevää ole keksinyt. Vielä pari viikkoa olisi aikaa että ongelmaa ei ole mutta sitten tosiaan laskettuna aikana asia on toisin, valitettavasti! Tiedän, että teen varmasti asiasta suuremman ongelman kuin mitä se on, ehkä tässä kohtaa jo kaikki ahdistaa muutenkin.
Mitään risiiniöljyjuttuja ei tulisi sentään mieleenkään!!!

näitä kotikonsteja synnytykseen, mä oon koko raskauden ajan siivonnut, saunonut ja sekstannut. Alotetaanko nää jutut vasta sitten loppumetreillä?? Uskokaa pois ei oo mitään hyötyy näistä mistään:) 40+4 ja ei mitään tietoo että vaavi tulis ulos:)

Ei synnytystä voi käynnistää mitenkään ellei paikat ole kypsät. Sairaalassakaan ei cytotec tai oksitoniinitippa auta mitään, jos ei kohdunsuu ole kypsä. Kipuja vain tulee, kun supistaa, mutta mitään ei tapahdu, jos ei kohdunsuu ole pehmeä ja omat supistukset ei tule mukaan hommaan.

En voi ymmärtää, että annetaan ohje, että lapsi mukaan synnytykseen. Pakkohan periaatteessa on ottaa mukaan, jos yllätyksenä tulee lähtö sairaalaan, mutta ap nyt voi alkaa jo miettimään ja suunnittelemaan hoitoa. Ei sairaalassa ehdita katsoa lapsen perään eikä se heidän työhön kuulu. Esim. yöaikaan henkilökuntaa minimi. soittavat tietty tarpeen mukaan sosiaalipäivystykseen, josta lapsi haetaan hoitoon.

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/synnytys/742051-vinkkeja-synnytyksen-kaynnistymiseen/

Ap kokeile tuota vyöhyketerapia juttua :) Mulla ainaki alko heti sen jälkeen voimakkaat supistukset, en oo uskaltanu tehä ku yhesti vasta. Pitää hoitaa eka muutto alta pois. :) En tiedä uskonko tuohon mutta ainahan voi kokeilla..

Ensinnäkään mitään poppakonsteja jotka ihan aikuisten oikeesti toimisi ei ole, toki seksiä voi harrastaa ja saunassa käydä, mutta ei sillä saa synnytystä alkanaan jos ei ole alkaakseen.
Toiseksi lastensuojelu wtf ei sieltä mitään hoitoapia saa eikä pidäkkään saada, jos ei ole ketään hoitajaksi niin isä jaa pienen kanssa kotiin ja sinä lähdet taksilla synnyttämään ihan itseksesi. Kannattaa panostaa perhesuunnitteluun hieman paremmin, tosin ap:n kohdalla se ei enää ole ajankohtaista jos ei oo uusi raskaus suunnitteilla heti putkeen.
Aikuisten ihan oikeassa elämässä se menee juuri näin, että isä hoitoaa jos ei ole hoitajaa lapselle äidin synnytyksen ajaksi.

Yhteistyössä