Uskaltaisitko yrittää saada vauvaa syntymään rvk 38?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sasa";28448692]Sanoo työnantajalleen, että sori, nyt ei käy. Case closed. Tämä tosin edellyttää, että perhe on oikeasti tärkeämpi kuin työ.[/QUOTE]

Näinpä, arvoista kysymys :)

[QUOTE="vieras";28448703]Ei kun jos ei ole turvaverkkoa niin sitten pitää luottaa että saa lastensuojelusta apua :saint: voin kuvitella miten ne nauraa p*skasesti jos sossuun soittaa ja kertoo esim. ap:n tarinan :kieh:[/QUOTE]

Siis haluan huomauttaa etten ole itse soittamassa sossuun enkä lastensuojeluun, vaikka joku täällä niin ehdotti... :) Itse ymmärrän sentään ettei ko. paikka ole minun asiaani varten.

[QUOTE="vieras";28448715]Ei nyt erityisen huonoja vanhempia varmaankaan, mutta kokolailla tyhmiä ja perusarvot p*rseellään sekä perhesuunnittelu.[/QUOTE]

En kestä! Perhe on suunniteltu, miten siitä nyt voi enää kinata!! :D

[QUOTE="vieras";28448720]Oletko ap luullu oikeesti, että teidän tilanteen kaltaisessa jutussa saa apua lastensuojelusta?[/QUOTE]

En vaan joku niin ehdotti tuolla alussa..

[QUOTE="vieras";28448680]Hei mut sähän voisit pyytää synnytyksen käynnistämistä ihan synnärillä kun teillä on näin hyvä syy, että mies on töissä kun sulla on la :) ne sieltä sitten ottaa yhteyttä lastensuojeluun ja antaa teidän molemmille lapsille uuden kodin jossa on arvot paremmin kohdallaan.[/QUOTE]

Hehheh. Meillä on yksi synnytys itseasiassa käynnistetty niin että oli silloin tiedossa hoitajat lapsille. Mutta se ois käynnistetty joka tapauksessa lähipäivinä, valittiin vain se päivä jolloin oli varmasti hoitajat tiedossa.

Meillä isovanhemmat asuu 400 km päässä. Anoppi otti 4öistä lomaa ja oli meillä valmiina. Hänen loma loppui viikkoa yli la:n, sen jälkeen mun äidillä oli viikko lomaa. Oltiin puolta vuotta ennen tsekattu heidän talvilomat niin että joku ehtii meillä olemaan. Miksi ette ole näittä huomioinut?

Ootte te kyl uskomattomia! :D
Nyt asia on kääntynyt niin, että me ollaan huonoja vanhempia ja mieheni ei välitä perheestään.. Hienoa!

No miksi miehesi ei sitten kerro tilannetta työnantajalleen ja ilmoita, että nyt ei työmatka käy? Mikään ammatti/työ ei ole niin tärkeä, etteikö tällaisessa tilanteessa odota. Ja jos työnantaja/yhteistyökumppanit eivät tilannetta ymmärrä, millainen lammas haluaa sellaisten kanssa asioida ja työskennellä?

Minä en oikein käsitä miksi miehen täytynyt suostua työmatkaan, joka on juuri laskettuna aikana. Tuskin kukaan siihen voi pakottaa, jos on tuollainen syy kieltäytyä?

En usko että raskaus huvikseen kestää sen 40 viikkoa, kyllä lapsella on parhaat lähtökohdat jos on täysiaikainen. En todellakaan miehen työmatkan takia yrittäisi lasta saada syntymään aiemmin.

Mies perukoon työmatkansa, mitäs on siihen suostunut juuri tuolloin.

[QUOTE="vieras";28448707]Näinpä, arvoista kysymys :)[/QUOTE]

Ja jos työnantaja sanoo, että ei käy niin siinä joko menee töihin tai parhaimmassa tapauksessa löytää itsensä työttömänä ja oikeudesta.

Minä en oikein käsitä miksi miehen täytynyt suostua työmatkaan, joka on juuri laskettuna aikana. Tuskin kukaan siihen voi pakottaa, jos on tuollainen syy kieltäytyä?

En usko että raskaus huvikseen kestää sen 40 viikkoa, kyllä lapsella on parhaat lähtökohdat jos on täysiaikainen. En todellakaan miehen työmatkan takia yrittäisi lasta saada syntymään aiemmin.

Mies perukoon työmatkansa, mitäs on siihen suostunut juuri tuolloin.

Kyllä siihen voi pakottaa. Isyysloma alkaa vasta kun vauva syntyy ja työnantajan ei todellakaan tarvitse suostua antaa lomaa tuon takia. Idioottityönantaja tosin jos ei suostu, mutta mikään laki ei häntä siihen velvoita.

uskomatonta miten törkeitä äidit voi olla toisilleen! Mulla Ei ikinä tulis mieleenkään alkaa arvosteleen toisten lapsilukua, ikäeroa tms asiaa jonka apkin on varmasti yhdessä miehensä miettinyt. Sanoa nyt raskaana olevalle naiselle ettei sais oottaa. Haloo!! Ei elämässä kaikki mee niinku on suunnitellu, se on ihan normaalia. Ja tosiaan, joidenki miehet käy sellasessa työssä ettei sieltä ihan sormia napauttamalla saa vapaata.. Voihan sitä olla menemättä sinne töihin, hankkia potkut ym. Ja sekö ois vastuullista?! Heti on oikeus arvostella myös sitä välittääkö mies vaimostaan ja lapsistaan.. Kattokaa peiliin naiset!! Toivottavasti saat ap asiat järjestyyn! :)

[QUOTE="sasa";28448757]No miksi miehesi ei sitten kerro tilannetta työnantajalleen ja ilmoita, että nyt ei työmatka käy? Mikään ammatti/työ ei ole niin tärkeä, etteikö tällaisessa tilanteessa odota. Ja jos työnantaja/yhteistyökumppanit eivät tilannetta ymmärrä, millainen lammas haluaa sellaisten kanssa asioida ja työskennellä?[/QUOTE]
Näin. Jos työnantaja ei ymmärrä, niin on kyllä yksi idiootti sekin ja olisi melkein oikein, että lapsi syntyisi juuri päivää ennen työmatkan alkua. Olisiko työnantajankin fiksumpi lähettää joku joka varmasti pääsee, kuin päivän varoitusajalla hakea sijaista tai perua koko homma? Koska se riski siinä on.

Jos mies on yrittänyt välttää työmatkan, niin itse en yrittäisi mitään poppaskonsteja vaan jalat ristissä olisin kunnes tulisi takaisin... Suosittelen myös suunnitelman tekemistä miehen matkan ajalle: mitä parempi suunnitelma, sitä varmemmin sitä ei tarvitse.

[QUOTE="vieras";28448773]Kyllä siihen voi pakottaa. Isyysloma alkaa vasta kun vauva syntyy ja työnantajan ei todellakaan tarvitse suostua antaa lomaa tuon takia. Idioottityönantaja tosin jos ei suostu, mutta mikään laki ei häntä siihen velvoita.[/QUOTE] Ok. Ihan kamalaa tollainen työnantajalta! :(

Ap:lle minun kertomastani ei ole varmaankaan apua koska haluaisi lapsen syntyvän ennen laskettua aikaa. Mutta mulla oli laskettuna päivänä äippäpolikäynti, (riskiraskaus useista eri syistä, siksi äippäpolikäyntejä paljon) ja siellä sanoin lääkärille etten enää jaksais millään olla raskaana. Mulla oli ihan KAMALA turvotus jaloissa, siis jalkaterä näytti tasan tarkkaan ilmapallolta jossa on varpaat. Lisäksi mulla oli paha närästys ja refluksi, niin että harva se yö heräsin siihen kun oksennus tuli, vaikka yritin nukkua puoli-istuvassa asennossa. Lisäksi parikymmentä muuta inhottavaa juttua, siis oloni oli todella kamala. Ilmeisesti lääkärin mielestä perusteluni olivat hyvät, sillä hän puhkaisi kalvot, niin että lirahti noin desi lapsivettä. Ja kun kalvoissa on reikä, synnytys tulee käynnistää 24 h kuluessa, tai noin oli silloin. Pääsin siis suoraan siitä osastolle, ja lapsi syntyi seuraavana päivänä käynnistettynä. :heart:

Yritin minä kyllä viimeisen viikon aikana käynnistää synnytystä itsekin, noilla kaikilla mahdollisilla tunnetuilla keinoilla, ilman tulosta. Ja minä en niihin keinoihin kyllä oikein usko, kyllä se vauva useinmiten tulee kun on valmis, jos on terve vauva ja normaali raskaus.

ihan mielenkiinnosta,mikä toi risiiniöljy -juttu on :D koskaan kuullutkaan !Ja ei,en oo tällä hetkellä raskaana,että menisin kokeilemaan --meijän lapsiluku on nyt täysi ;)

Akupainanta, hermoratahieronta, vyöhyketerapia, tulinen ruoka, ananas, papaija, yhdyntä, nännihieronta, pallon päällä lantion pyörittely, kyykisteleminen, tärinä, sisätutkimus.

Tuskin nuo auttaa mitään.. mulla ei auttanut kolme päivää Cytoteciä + oksitosiiniakaan + "kovakourainen" gynen sisätutkimus.

Samoin. Tuohon lisäksi balonki ja kalvojen puhkaisu (sulla varmaan sama?). Sektioon päädyttiin neljän päivän yrittämisen jälkeen :D. Kaksi niistä päivistä vietin oksitosiinitipassakin. Raskaus oli vielä viikoilla 42. Olen kyllä miettinyt, että millonka se sitten olis tullut jos olis vain odotettu.

Samoin. Tuohon lisäksi balonki ja kalvojen puhkaisu (sulla varmaan sama?). Sektioon päädyttiin neljän päivän yrittämisen jälkeen :D. Kaksi niistä päivistä vietin oksitosiinitipassakin. Raskaus oli vielä viikoilla 42. Olen kyllä miettinyt, että millonka se sitten olis tullut jos olis vain odotettu.

No tuskinpa ne sisään koskaan jäävät. Ehkä olis tullut just päivä sen sektion jälkeen.

Ihmettelen vain miksi ihmiset on niin kädettömiä tutustumaan ihmisiin ja verkostoitumaan jos muuttavat ihan uuteen paikkaan. Harva se päivä joku äiti valittaa että on vankina kotonaan, ei pääse metsän keskeltä minnekään, mies vei ainoan auton Puolaan työreissulleen, sukulaiset asuu 400km päässä, kotitiekin on niin kuoppainen että raskaana siellä vain kaatuu ja lapset karkaa hirven perässä kellokoskelta karanneen hullun naapurin pihalle.

[QUOTE="vieras";28449269]No tuskinpa ne sisään koskaan jäävät. Ehkä olis tullut just päivä sen sektion jälkeen.[/QUOTE]

Mulla ei oma oksitosiinituotanto lähtenyt ollenkaan. Entä jos jollain on joskus jäänytkin :|?

Siis mitä tuo taas tarkoittaa? No ikävä kyllä ihan todellinen tilanne, mummot asuu niin kaukana ettei heistä ole apua tässä tapauksessa tai niin nopeasti, lisäksi ovat vielä työssäkäyviä ihmisiä.. :/ Ollaan vastikään muutettu kauemmas kotiseudulta eikä ole sukua täällä eikä sellaisia kavereita vielä saatu ketä kehtaisi pyytää apuun.

Eikö kukaan sukulainen tai kaveri pystyisi tulemaan avuksi? Useampi vaikka pieneksi ajaksi putkeen ettei kenenkään tarvitse yhtä jaksoisesti pitkään olemaan jos se ei ole mahdollista?
Kerta tilanne on noin toivoton niin pystyisikö kukaan isovanhemmista tulemaan apuun?
Tai voiko lapsi mennä isovanhemmilleen hoitoon hyvissä ajoin?

Yhteistyössä