Uskaltaakohan syödä vanhuksen luona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olenko liian hysteerinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Olenko liian hysteerinen

Vieras
mennään huomenna mummoni luokse pitkän matkan päähän ja hän on tehnyt jotain kalaruokaa.. mun vähän hirvittää kun en tiedä miten nykyään "osaa" ruokaa tehdä, ei ainakaan ole koskaan ollut tarkka päivämäärien yms. suhteen, miten me uskalletaan siellä syödä? Entäs lapset, pienemmälle voin ottaa jonkun purkkiruoan mutta entäs tuo 5v.? Kaupassakin on käynyt jo viikolla niillä helteillä niin tiedä miten se kalakin on lämpöisessä ollut.

Me käydään sillon tällön lasten isomummon luona syömässä ja hyvällä ruokahalulla vedetään kaikki! Miehelle uppoo mummonsa tekemät silakkapihvit ja lapset toivoo aina nakkikastiketta ja perunoita. Isomummi tekee hyvät ruoat vaikka onkin vajaa 8-kymppinen.

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Alkuperäinen kirjoittaja äh:
No jos et itse ole raskaana, antaa mennä vaan, kun kerrasta kyse. Terve aikuinen ja lapsi kestää aika hyvin pöpöjä.

Ei kenenkään vatsa kestä pilaantunutta kalaa.

No juu, mutta kenen tahansa nenä haistaa pilaantuneen kalan, ja jättää sitten siinä vaiheessa syömättä.

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Syötä lapset matkalla ja älä anna heidän syödä kalaa.

Voinko jotenkin sanoa tuolle 5 vuotiaalle ettei siellä oteta sit kalaa? Se kun on tytön herkkuruokaa.. sehän on ihmeissään jos sanon vaan siellä ettei nyt saa..

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
No olet tosiaan liian hysteerinen :o

No ei välttämättä.

Minä tarkistan aina päivämäärät kaikista purkeista mitä mummo heittää pöytään. Joissain saattaa viimeinen myyntipäivä olla ummessa jo viikon.
En yhtään ihmettele, kun usein puhuu, että on vähän maha sekasin, kun jauhelihankin ottaa sulamaan (tai kalan) mutta paistaa vaan puolet, sitten parin päivän päästä vasta loput..
Yksikin jauheliha oli mennyt jo 3 päivää aikasemmin vanhaksi ja sanoin, että koira voi sen syödä, niin voi kauhea, hyvää paistijauhelihaa koiralle voi antaa, hän syö sen itse. Onko se sitten yllätys, että vähän on maha kuralla ?? ;)

Ymmärrän ap sinua todella hyvin. Samanlaisia ongelmia oman mummon luona. Unohtelee tuotteita pöydälle ja lämmittää monta kertaa samoja ruokia. Kaikista vanhentuista tuotteista sitten leivotaan nopeasti jotain jne.
Voisin harkita tuota, että käytte matkalla jossakin syömässä ja sitten siellä vaikka sanoa, että lapsilla oli jo matkalla ruoka-aika/nälkä ja piti heille vähän jo antaa syötävää. Siitä sitten kyläpaikasta jotain ei nopeasti pilaantuvaa lasten lautaselle ja itselle mitä "uskaltaa" ottaa.
Ei sitä halua itse ainakaan halua mummon mieltä pilata, kun heille papan kanssa kaikki ruoka menee alas ja ovat niin tottuneet omiin ruokiinsa. Niin vaan kiltisti maistelee :)

Alkuperäinen kirjoittaja olenko liian hysteerinen:
mietin pitäiskö mun syöttää lapset vähän ennen kun ollaan perillä :/ jos ei niille sit edes maistuis kovin ruoka...

Mä tekisin niin. ja sanot sitte vaan mummolles että lapset jo ehti syömään niin ei niille maistu. TOinen mitä mä oon tehny nii laittanu salaa ruokaa lautaseltani pois. Mulla näet kans mummo jonka eväät on joskus vähä kyseenalaisia...ikävää toki toimia tolleen mutta parempi se kuin ruokamyrkytys tai se, että pahoittaa mummon mielen sanomalla ettei uskalla tai halua syödä...

Alkuperäinen kirjoittaja olenko liian hysteerinen:
voiko ruokamyrkytys tulla jo pienestä määrästä vai tarviiko isomman määrän? nuo lapset kun voi mennä itsekin pöydältä jotain nappaamaan.

Riippuu ruoka-aineesta. Mä varoisin eniten sitä kalaa, se on kaikkein alttein pilaantumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Olenko liian hysteerinen:
mennään huomenna mummoni luokse pitkän matkan päähän ja hän on tehnyt jotain kalaruokaa.. mun vähän hirvittää kun en tiedä miten nykyään "osaa" ruokaa tehdä, ei ainakaan ole koskaan ollut tarkka päivämäärien yms. suhteen, miten me uskalletaan siellä syödä? Entäs lapset, pienemmälle voin ottaa jonkun purkkiruoan mutta entäs tuo 5v.? Kaupassakin on käynyt jo viikolla niillä helteillä niin tiedä miten se kalakin on lämpöisessä ollut.

Itse olen syönyt muistisairaan omaiseni luona monet kerrat enkä ole sairastunut. Tietty jos on henkilö joka käyttää vanhan päiväyksen ruokia niin en uskaltaisi syödä. Nuorissakin on samaa vikaa, vahingossa tai jotkut tahallaan käyttää vanhenneita tuotteita...

Mun mummo tarjoili meille (mä en ottanu) kerran pannaria, mun mies sitte kehu mummolleni kuinka hyvää pannari on :p . Mummo siihen, että piti tehdä pannaria kun oli niin paljon maitoa hapantunut, piti lusikalla vähänkaapasta ko ei tullu purkista ulos...

Oisitte nähny mun mieheni ilmeen :laugh: :laugh:

Uusimmat

Yhteistyössä