Uskaltaakohan lähteä ulos? Myrkkypilvi Jyväskylässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hui

Vieras
Asun parin kilometrin päässä tuosta alueesta. :o

Tuossa linkki:
http://www3.keskisuomalainen.net/servlet/page?_pageid=67&_dad=portal30&_schema=PORTAL30&file=sahkeuutiset/5224167.html

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
minä en menis.. tekstitv:ssä neuvottiin sulkemaan ovet ja ikkunatkin.

Meillä on sellaset tuuletusräppänät, joita ei voi sulkea. Mitä mää tungen niihin? Alkaa oikein tuntua siltä, että on vaikea hengittää... :x

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täälläkin näkyy ikkunasta noita hälytysajoneuvoja, vaikka ei asuta Jyskässä. Tosta Jyskästä on Jyväskylän keskustaan nelisen kilometriä.

meiltä on jyväskylään 60 kilsaa ja sukulaiset jo soitti et uskaltavatko tulla kylään :D ja asutaan viel pohjoseen päin, myrkkypilvi liikkuu etelään.

Julkaistu 09.07.2007 08:27 (päivitetty 09:06)

Onnettomuus tapahtui Valmetintiellä, jonka läheisyydessä sijaitsee runsaasti asutusta.

Ihmiselle vaarallisia typenoksidia on levinnyt ilmaan Jyskässä Jyväskylän maalaiskunnassa. Poliisi on paikalla varoittamassa lähiympäristön ihmisiä Valmetintiellä tapahtuneesta onnettomuudesta. Ihmisiä kehotetaan pysyttelemään sisätiloissa.

Aine on erittäin vaarallista, koska se voi aiheuttaa ihmiselle hengityksen lamaantumista. Hätäkeskuksen mukaan ainetta pääsi vuotamaan Komasin tuotantolaitoksella alumiinin käsittelyssä tapahtuneen häiriön takia. Pelastuslaitokselta kerrotaan, että onnettomuudesta ei koitunut henkilövahinkoja. Hätäkeskus sai hälytysilmoituksen onnettomuudesta pian kello seitsemän jälkeen aamulla.

Tapahtumapaikka sijaitsee asutuksen vieressä ja vain noin neljän kilometrin päässä Jyväskylän kaupungin keskustasta.

(MTV3-STT)

Keski-Suomen hätäkeskuksen mukaan typpioksidipilveä on laimennettu, ja vaara on nyt ohi.

Aiemmin ihmisiä kehotettiin sulkemaan ovet ja ikkunat ja ilmastointilaitteet.

Keski-Suomen hätäkeskuksen mukaan poliisi on sulkenut joitakin teitä Jyskän alueella ja tiedottanut asukkaille tilanteesta. Typenoksidit ovat hengitettynä vaarallisia.

YLE Uutiset

Minä en edes tiennyt koko asiasta mitään, kun aamulla tulin töihin. Vasta kahviossa aamu-TV:stä kuulin asiasta. Nenä niin tukossa, etten edes haistanut mitään ulkona, vaikka toiset sanoivat hajun tuntuneen ihan selvästi.

Hurjan lähellä tapahtui tuokin, asutaan puolen kilometrin säteellä Komas Oy:stä..

Itse olin töissä, siellä radiosta kuulin asiasta ja ilmoittelin kotiin että pysyvät sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Ai, meillä on ollut koko aamun ovet sepposen selällään ja lapset ulkona....kai se vaara on jo ohi :D

Juu ohi on, oli jo aamulla.. Ilmeisesti vaaraa ei ollut kuin lähialueella asuneille..

Ok, meiltä on jyskään kuitenkin kuutisen kilometriä....

Yhteistyössä