T
teiniäiti.
Vieras
Vauva on nyt reilu 4kk vanha. Reilu kuukauden on ollut sellaista, että pyörii sängyssä ties miten jne. Viime öinä tullut sitten sellainen, että vauva kääntyy vatsalleen nukkumaan. Ollaan annettu nukkua jos pää ollut sivuttain, mutta välillä havahdutaan siihen, että naama vasten patjaa ja miehen kanssa säikähdetään ja käännetään varovasti hänet selällleen tai kyljelleen.
Pelkäämme hirveästi, että hän tukehtuu ja tuntuu ettei uskalla nukkua ollenkaan.
Raskausaikana olin vielä aika rento kaiken suhteen, kunnes yhden tutun terve vauva kuoli ihan yllättäen. Sen jälkeen olen pelännyt ihan kamalasti kätkykuolemaa ja nyt tuota mahallaan nukkumista. Ajatus lapsen menettämisestä vaan tuntuu niin älyttömän pahalta ja melkeen tulee oksennus jos joskus ajattelinkin jos niin kävisi.
Muuten olen kyllä rento äiti enkä ylihysteerinen, paitsi tuon nukkumisen suhteen. Alusta asti ollut tätä, että pakko käydä tarkistamassa hengitys monta kertaa..
Mahallaan nukkuminen kyllä näyttää auttavan vauvan mahavaivoihin hyvin. Mutta silti nousee välillä epävarmuus pintaan asian suhteen.
Oletteko te antaneet vauvan nukkua mahallaan? Yleensä laitetaan kyljelleen kun tuntuu olevan vauvalle mieluisin asento.
Pelkäämme hirveästi, että hän tukehtuu ja tuntuu ettei uskalla nukkua ollenkaan.
Muuten olen kyllä rento äiti enkä ylihysteerinen, paitsi tuon nukkumisen suhteen. Alusta asti ollut tätä, että pakko käydä tarkistamassa hengitys monta kertaa..
Mahallaan nukkuminen kyllä näyttää auttavan vauvan mahavaivoihin hyvin. Mutta silti nousee välillä epävarmuus pintaan asian suhteen.
Oletteko te antaneet vauvan nukkua mahallaan? Yleensä laitetaan kyljelleen kun tuntuu olevan vauvalle mieluisin asento.