Uskaltaako Marimekon olkalaukun änkeä pesukoneeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Björn

Aktiivinen jäsen
15.03.2009
17 686
5
36
marimekkolaukku_tumma.gif

Pesuohjeessa sanotaan että käsinpesu, mutta laukku on niin onnettoman likainen, että lähtisiköhän pesukoneessa? Vai mahtaako kulahtaa käyttökelvottomaksi?

Mä olen pessyt nestemäisellä pesuaineella, en ole laittanut huuhteluainetta. Linkouksesta en osaa sanoa varmaksi, mutta kyllä mä muistaakseni aika kovilla kierroksilla laukun olen lingonnutkin (900-1200?). Sen jälkeen olen ottanut pois koneesta ja "kuositellut", minkä jälkeen olen antanut laukun kuivua ihan itsestään.

Pesin samanlaisen ihan normilämpötilassa ja normaalilla pesuohjelmalla, pesuaineena mustien vaatteiden nestemäinen pesuaine. Hyvä tuli, ei haalistunut yhtään.

Laita mustien vaatteiden pesuainetta ja pese nurinpäin käännettynä?

Noissa pesuohjeissa pitää myös sitten ottaa huomioon se pesulämpötila, eli jotkut värit lähtee leviämään vääränssä pesulämpötilassa jos pesee vaikkapa viileämmässä kuin ohje on...

Mutta kai tuo puuvillaa on? 40 luulis kestävän ihan heittämällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22054255:
Laita mustien vaatteiden pesuainetta ja pese nurinpäin käännettynä?

Noissa pesuohjeissa pitää myös sitten ottaa huomioon se pesulämpötila, eli jotkut värit lähtee leviämään vääränssä pesulämpötilassa jos pesee vaikkapa viileämmässä kuin ohje on...

Mutta kai tuo puuvillaa on? 40 luulis kestävän ihan heittämällä.

Puuvillaa lienee joo. Meidän pesukoneessa on kyllä sellainen 20 minuutin pikapesu, että uskaltaiskohan siihen...

[QUOTE="vieras";22054274]Mä oon pessy muutaman kerran ihan 40 asteen pikaohjelmalla ja on se vähän haalistunu.[/QUOTE]

Ai... melkein jo oisin rohkaistunu pyykkäämään..

Yhteistyössä