V
vieras
Vieras
Kotiäitiyden ohella lähes vuoden kestäneestä osa-aikatyöstä saisi hyvin työkokemus"pisteitä", virallista työsopimusta ei kuitenkaan ole tehty ja palkka tulee käteisenä. Ei varmaan kannata mainita?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja björn:No ei tietenkään jos ei sulla ole edes mitään näyttöä siitä että olet tehnyt niitä töitä.
Alkuperäinen kirjoittaja björn:No ei tietenkään jos ei sulla ole edes mitään näyttöä siitä että olet tehnyt niitä töitä.
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Alkuperäinen kirjoittaja björn:No ei tietenkään jos ei sulla ole edes mitään näyttöä siitä että olet tehnyt niitä töitä.
Näin.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja björn:No ei tietenkään jos ei sulla ole edes mitään näyttöä siitä että olet tehnyt niitä töitä.
Mutta varmaan saisin työtodistuksen jos pyytäisin. En tiedä käykö se kun ei kerran ole sopimusta.
Alkuperäinen kirjoittaja M:Tottakai voit laittaa CV:hen työn vaikka ei olisi työtodistustakaan! Kannattaahan siihen laittaa harrastustoimintakin ja vaikka itse yksityisyrittäjänä tehty työ.
Alkuperäinen kirjoittaja M:No ei tartte! Kuka sanoo että tarvitsisi näyttää toteen
Esimerkiksi nykyiseen työpaikkaani vaadittiin kansainvälistä kokemusta ja laitoin CV:hen kaikki kuukautta tai paria pidemmät ulkomaanmatkat, esimerkiksi. Eihän mulla mitään todistetta ole niistä, jos en jotain matkalippua päiväkirjan välistä saa kaivettua.
Ja sama juttu jos laitan että olen ollut Peräseinäjoen Radioamatöörit -yhdistyksen hallituksen varapuheenjohtaja. No enhän minä sitä voi todistaa, mutta idiootti olisin jos jättäisin sen pois jos hakisin elektroniikka-alan töitä!
Eihän tässä ole kyse huijaamisesta! Enkä ole ikinä kuullut tai lukenut että työnantaja vaatii "oikeaksi todistetun" ansioluettelon. Eihän kenelläkään ole todisteita kaikista harrastuksistaan ja luottamustoimistaan!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Työnantaja kyllä vaatii OIKEAKSI TODISTETUN ansioluettelon... Jollain ne ON toteen näytettävä. Jos oma moraali sen sallii, niin huijatahan aina voi yrittää, mutta kyllä siitä (toivottavasti ainakin) ennemmin tai myöhemmin kiinni jää.Alkuperäinen kirjoittaja M:No ei tartte! Kuka sanoo että tarvitsisi näyttää toteen
Esimerkiksi nykyiseen työpaikkaani vaadittiin kansainvälistä kokemusta ja laitoin CV:hen kaikki kuukautta tai paria pidemmät ulkomaanmatkat, esimerkiksi. Eihän mulla mitään todistetta ole niistä, jos en jotain matkalippua päiväkirjan välistä saa kaivettua.
Ja sama juttu jos laitan että olen ollut Peräseinäjoen Radioamatöörit -yhdistyksen hallituksen varapuheenjohtaja. No enhän minä sitä voi todistaa, mutta idiootti olisin jos jättäisin sen pois jos hakisin elektroniikka-alan töitä!
Alkuperäinen kirjoittaja M:Eihän tässä ole kyse huijaamisesta! Enkä ole ikinä kuullut tai lukenut että työnantaja vaatii "oikeaksi todistetun" ansioluettelon. Eihän kenelläkään ole todisteita kaikista harrastuksistaan ja luottamustoimistaan!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Työnantaja kyllä vaatii OIKEAKSI TODISTETUN ansioluettelon... Jollain ne ON toteen näytettävä. Jos oma moraali sen sallii, niin huijatahan aina voi yrittää, mutta kyllä siitä (toivottavasti ainakin) ennemmin tai myöhemmin kiinni jää.Alkuperäinen kirjoittaja M:No ei tartte! Kuka sanoo että tarvitsisi näyttää toteen
Minulta ei tarkistettu yhtään ainoaa työ- tai opiskelutodistusta kun sain tämän paikan, enkä koskaan missään väittänyt että minulla olisi esittää todistus jokaisesta ansioluetteloon kirjatusta merkinnästä.
Ei ole mitään järkeä jättää pois asiaa josta voisi olla hyötyä vain koska siitä ei ole "todisteita". Jos työnantaja kysyy, voi asiallisesti kertoa että ei ole todistusta. Työnantaja itse valitsee uskooko vai ei.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kotiäitiyden ohella lähes vuoden kestäneestä osa-aikatyöstä saisi hyvin työkokemus"pisteitä", virallista työsopimusta ei kuitenkaan ole tehty ja palkka tulee käteisenä. Ei varmaan kannata mainita?
Alkuperäinen kirjoittaja M:Eihän tässä ole kyse huijaamisesta! Enkä ole ikinä kuullut tai lukenut että työnantaja vaatii "oikeaksi todistetun" ansioluettelon. Eihän kenelläkään ole todisteita kaikista harrastuksistaan ja luottamustoimistaan!
Alkuperäinen kirjoittaja M:Kyllä se aika yleistä on että ollaan kiinnostuneempia persoonallisuudesta kuin papereista. Itse sain ihan huippupaikan isossa firmassa heti DI:ksi valmistumisen jälkeen (tästä oli iso värillinen ilmoitus sunnuntain Hesarissa), eivätkä kysyneet yhtään ainoaa todistusta - eivät edes valmistumisesta. Tosin erittäin hyvä suosittelija oli myös.
Ja on varsin mahdollista että en enää koskaan tarvitsekaan yhtään työ- tai muuta todistusta. Työpaikasta toiseen siirrytään nykyisin aika lailla joustavasti verkostojen kautta, eikä papereita paljon kysellä.
Alkuperäinen kirjoittaja björn:Alkuperäinen kirjoittaja M:Kyllä se aika yleistä on että ollaan kiinnostuneempia persoonallisuudesta kuin papereista. Itse sain ihan huippupaikan isossa firmassa heti DI:ksi valmistumisen jälkeen (tästä oli iso värillinen ilmoitus sunnuntain Hesarissa), eivätkä kysyneet yhtään ainoaa todistusta - eivät edes valmistumisesta. Tosin erittäin hyvä suosittelija oli myös.
Ja on varsin mahdollista että en enää koskaan tarvitsekaan yhtään työ- tai muuta todistusta. Työpaikasta toiseen siirrytään nykyisin aika lailla joustavasti verkostojen kautta, eikä papereita paljon kysellä.
No täytyy ihan sitten nostaa hattua kun olet niin mahtavan duunin itselles löytänyt tekaistulla cv:llä.
Me muut (oletan että mukaan lukien ap) ollaan kuitenkin ihan vaan sellasia perusduunareita, joiden perään kysellään todistuksia. Siksi en yllytä ketään kokeilemaan onneaan, mitä työnantaja tuumaa pimeästä työstä.
Alkuperäinen kirjoittaja M:Itse sain ihan huippupaikan isossa firmassa heti DI:ksi valmistumisen jälkeen (tästä oli iso värillinen ilmoitus sunnuntain Hesarissa), eivätkä kysyneet yhtään ainoaa todistusta - eivät edes valmistumisesta.
No ei ole CV:ssä yhtään ainoaa kirjainta tai numeroa joka ei paikkaansa pitäisi!Alkuperäinen kirjoittaja björn:Alkuperäinen kirjoittaja M:Kyllä se aika yleistä on että ollaan kiinnostuneempia persoonallisuudesta kuin papereista. Itse sain ihan huippupaikan isossa firmassa heti DI:ksi valmistumisen jälkeen (tästä oli iso värillinen ilmoitus sunnuntain Hesarissa), eivätkä kysyneet yhtään ainoaa todistusta - eivät edes valmistumisesta. Tosin erittäin hyvä suosittelija oli myös.
No täytyy ihan sitten nostaa hattua kun olet niin mahtavan duunin itselles löytänyt tekaistulla cv:llä.
Me muut (oletan että mukaan lukien ap) ollaan kuitenkin ihan vaan sellasia perusduunareita, joiden perään kysellään todistuksia. Siksi en yllytä ketään kokeilemaan onneaan, mitä työnantaja tuumaa pimeästä työstä.
Alkuperäinen kirjoittaja M:No ei ole CV:ssä yhtään ainoaa kirjainta tai numeroa joka ei paikkaansa pitäisi!Alkuperäinen kirjoittaja björn:Alkuperäinen kirjoittaja M:Kyllä se aika yleistä on että ollaan kiinnostuneempia persoonallisuudesta kuin papereista. Itse sain ihan huippupaikan isossa firmassa heti DI:ksi valmistumisen jälkeen (tästä oli iso värillinen ilmoitus sunnuntain Hesarissa), eivätkä kysyneet yhtään ainoaa todistusta - eivät edes valmistumisesta. Tosin erittäin hyvä suosittelija oli myös.
Ei ole todellista että te ihmiset jätätte asioita pois ansioluetteloistanne vain koska ette voi niitä todistaa! Kuten sanottu koska tässä duunissa vaadittiin esimerkiksi kansainvälistä kokemusta niin listasin ihan täsmälleen kaikki pidemmät ulkomaanreissut joista nyt ei kenelläkään ole minkäänlaista todistusta eikä edes voi olla (kuka sellaisen nyt todistaisi?) Ja tietysti sain paikan osin juuri siksi että tajusin kertoa kaikesta tästä kokemuksestani!