uskaltaako aloittaa pillerit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lammas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lammas"

Vieras
kaikki hormonivapaat ehkäisyt kokeiltu mikään ei niistä ole ollut "se oikea" meille. Lääkäri suositteli minipillereitä. Mutta en uskalla kokeilla. Pelkään että saan maksakasvaimia, rintasyöpä riski suurenee tai saan veritulpan. Mulla on muutama suonikohju ja pinnallisia katkenneita verisuonia, raskauksien aiheuttamia. Pelkään että ne pahenee hormoneista. En uskalla raskautuakaan kun ajattelen että sekin aiheuttaa mulle ties mitä. Mikä avuksi? Lääkäreistä ei ainakaan ole ollut sen kummempaa apua. Hävettää olla 26v ja tälläinen turhan herkkä pelkuri. Kaikki puolituttujen kertomat kauhustoorit jää aina ikuisesti mieleen pyörimään.

Minkä ihmeen takia et soita jo terveyskeskukseen ja tilaa itsellesi aikaa psykologille?! Ei tää palsta pysty sun mieltäsi huojentamaan saati keksimään uutta ehkäisyä, joka ei vaikuta mihinkään mitenkään.

Soita jo.

[QUOTE="siis";24022075]no eipä se psykologikaan osaa sanoa mitään mikä mieltä huojentais.[/QUOTE]

Psykologeilta ja psykiatreilta ei edellytetä telepatian ja "divine interventionin" hallitsemista.

Psykologin ja psykiatrin työn tarkoituksena lienee auttaa asiakasta löytämään mielensä sisältä asiat, jotka tarvitsevat huojennusta ja auttaa sitten löytämään keinot, joilla asiakas _itse_ voi niitä ongelmakohtiaan huojentaa.

Pelko harvemmin väistyy ilman minkäänlaista omaa aktiivisuutta asian hoitamisen suhteen.

[QUOTE="vieras";24022682]Psykologeilta ja psykiatreilta ei edellytetä telepatian ja "divine interventionin" hallitsemista.

Psykologin ja psykiatrin työn tarkoituksena lienee auttaa asiakasta löytämään mielensä sisältä asiat, jotka tarvitsevat huojennusta ja auttaa sitten löytämään keinot, joilla asiakas _itse_ voi niitä ongelmakohtiaan huojentaa.

Pelko harvemmin väistyy ilman minkäänlaista omaa aktiivisuutta asian hoitamisen suhteen.[/QUOTE]

no ei täällä psykiatrille pääse noin vaan, löydään vaan mielialalääke resepti käteen ja se on siinä. psyk sairaanhoitajalle pääsee aika helposti mut sen kanssa jutteleminen on ihan yhtä tyhjän kanssa.

[QUOTE="siis";24022744]no ei täällä psykiatrille pääse noin vaan, löydään vaan mielialalääke resepti käteen ja se on siinä. psyk sairaanhoitajalle pääsee aika helposti mut sen kanssa jutteleminen on ihan yhtä tyhjän kanssa.[/QUOTE]

Onko noi molemmat sun omaa kokemusta vai kuulopuhetta? Oletko yrittänyt varata ajan psykologille? Oletko ottanyt yhteyttä lähimpään mielenterveystoimistoon?

[QUOTE="vieras";24022787]Onko noi molemmat sun omaa kokemusta vai kuulopuhetta? Oletko yrittänyt varata ajan psykologille? Oletko ottanyt yhteyttä lähimpään mielenterveystoimistoon?[/QUOTE]

tk lääkärillä kävin joka antoi mulle mielialalääkettä jota sanoin etten halua vaan haluan enemmänkin keskustella. antoi sitten ajan psyk sairaanhoitajalle. en ole ikinä kuullut mistään mielenterveystoimistosta.

pääasiallinen ongelmahan on se että kärsin jännitysniskasta joka aiheutta vaivoja jotka oireiltaan muistuttaa vakavia sairauksia ym. eli elän jatkuvassa pelossa että olen sairas jotenkin. se on psyykkisesti todella kuormittavaa. jos aloittaisin pillerit en koskaan voisi tietää onko oireet nyt tällä kertaa vain niskasta vaiko onko nyt oikeasti jokin vialla. jos en tarvis ehkäisyä ollenkaan mulla ei olis yhtään mitään ongelmaa. muuta kun paha jännitysniska.

Yhteistyössä