Uskallatteko syödä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sokerihammas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sokerihammas

Vieras
Uskallatteko syödä Lidlin jäätelöitä ja suklaita? Ne kun ei ole pastöroidusta maidosta tehtyjä. Itsellä on iskenyt aivan kauhea himo Lidlin jäätelöpuikkoihin, mutta epäilyttää voiko niitä syödä.

oletko ihan varma ettei ole tehty pastöroidusta maidosta? Esim danonen jugurteissa ei erikseen mainita pastörointia mutta ovat kuitenkin. Olen tämän heiltä tarkastanut.

Suurin osa Lidlin maitotuotteista on itseasiassa Valion valmistamia, vaikka niissä ei välttämättä lue tekstiä että valmistaja olisi Valio. Joten kyllä ne silloin ovat suomalaisia tuotteita ja ihan varmasti pastöroidusta maidosta tehtyjä.

Suomessa ei kaupoissa myydä juuri muita kuin pastöroidusta maidosta valmistettuja tuotteita eri asia jos menet jollekin tilalle ostamaan ternijuustoa. Joten Lidlin tuotteet on ihan yhtä turvallisia kuin muutkin.

Alkuperäinen kirjoittaja äitiliinix:
Suomessa ei kaupoissa myydä juuri muita kuin pastöroidusta maidosta valmistettuja tuotteita eri asia jos menet jollekin tilalle ostamaan ternijuustoa. Joten Lidlin tuotteet on ihan yhtä turvallisia kuin muutkin.

Maahantuodut tuotteet voivat olla pastöroimattomia.

Maahantuodut tuotteet voivat olla pastöroimattomia.[/quote]

Kyllä periaatteessa, joku juusto saattaa olla, mutta ei ole kyllä pastöroimattomia jäätelöitä ja suklaita myynnissä.

Mä oon kyllä syöny kaikkea näin odotusaikana. En ole sen tarkemmin miettinyt, onko kyseessä pastöroitu maito vai. Vanhemmilla käydessä olen käyttänyt lehmänmaitoa kahvissa, se on ainakin pastöroimatonta.

Luotan siihen, että Suomessa kaikki ruoka on niin puhdasta, että listeriavaarat yms. ovat erittäin epätodennäköisiä. Onhan se ikävää, jos jotain sattuisi, mutta tosiaan todennäköisyys sellaiselle on niin häviävän pieni, etten ole viitsinyt stressata asiasta. Maalaisjärki kehiin.

Mua alkaa kyllästyttää jo noi "onhan riski olemassa, mutta se on niin pieni, että en jaksa siitä välittää" -kommentit. Siis luuletteko, että meidän odottavien äitien elämää ihan huvikseen hankaloitetaan keksimällä ruokarajoituksia? Voisihan sitä myös ajatella, että enpä viitsi rokottaa lapsiani, kun riski saada vaikkapa polio on niin kamalan pieni. Tai en laita autossa turvavyötä kiinni kun en kuitenkaan aja kolaria. Tosiasia on, että Suomessakin on listeriaa ja se voi osua kenen kohdalle vaan. Jos joku on niin tyhmä, että ei vaaroista välitä niin mikäpä siitä, mutta mua ottaa päähän kun tullaan tänne rehvastelemaan, että kyllä mä uskallan syödä mitä vaan. "Onhan se ikävää, jos jotain sattuisi". Voin omasta kokemuksesta kertoa, että vauvan menettäminen on asteen verran kamalampaa kuin "vähän ikävää".

Alkuperäinen kirjoittaja Listeristi:
Mua alkaa kyllästyttää jo noi "onhan riski olemassa, mutta se on niin pieni, että en jaksa siitä välittää" -kommentit. Siis luuletteko, että meidän odottavien äitien elämää ihan huvikseen hankaloitetaan keksimällä ruokarajoituksia? Voisihan sitä myös ajatella, että enpä viitsi rokottaa lapsiani, kun riski saada vaikkapa polio on niin kamalan pieni. Tai en laita autossa turvavyötä kiinni kun en kuitenkaan aja kolaria. Tosiasia on, että Suomessakin on listeriaa ja se voi osua kenen kohdalle vaan. Jos joku on niin tyhmä, että ei vaaroista välitä niin mikäpä siitä, mutta mua ottaa päähän kun tullaan tänne rehvastelemaan, että kyllä mä uskallan syödä mitä vaan. "Onhan se ikävää, jos jotain sattuisi". Voin omasta kokemuksesta kertoa, että vauvan menettäminen on asteen verran kamalampaa kuin "vähän ikävää".

Oma mokasi jos kyllästyttää nuo kommentit. Ei tarvitse lukea jos kyllästyttää.

Minulta ei ole neuvolassa kielletty muuta kuin liika sokerin syönti, kokolihamaksa, tuorejuustot ja vakuumipakattu kala. Tuoretta aurajuustoa saa kuulemma syödä, samoin maksalaatikkoa ja maksamakkaraa. Pastöroimattomista maitotuotteista ei puhuttu mitään. Neuvolasta saamassani ohjekirjasessa kiellettiin syömästä vaikka mitä, mutta neuvolan täti sanoi, ettei niiden suositusten kanssa tarvitse olla niin tarkkana. Monipuolinen ravinto on tärkeintä. Luotan tähän ja syön myös Lidlin jäätelöt hyvillä mielin.