Uskallatteko jättää yksin kotiin sairastamaan sikainfluenssaa yli 10-vuotiaat lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuen varmaan lapsen/nuoren yleisvoinnista. Jos kuumeesta huolimatta yleisvointi edes kohtuullinen niin sitten varmaan jättäisin yksinään sairastamaan. Saisihan lapsi kännykällä hälytettyä apua jos vointi alkaisi heiketä. Sitä mietin että jos esim työpaikassa on vaikka 10 ihmistä töissä ja jokaisella lapsia ja jokainen jäisi pois töistä lapsen myös sen yli 10 vuotiaan takia pois töistä niin kuka ne työt sitten teksisi. Esim jos kyseessä vaikka vanhusten palvelutalo jossa niitä vanhuksia ei voi hoitamatta jättää ja sijaisia ei olisi saatavilla. Eli jos töistä jäätäisiin jokaisen sairastelun takia, siis näitten yli 10 vuotiaitten kohdalla. Varsinkin jos lapsi olisi perusterve eikä esim astmaatikko tai vastaavaa. Kyllä minusta jonkun 13-14 vuotiaan pitäisi pärjätä pienessä kuumeessa yksinkin kotona oli sitten sikaa tahi ei. Nykyään on sentään kännykät käytössä

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Meillä tais olla se flunssa ja kolme päivää kuumeessa ei tapa ketään.

Saattoihan se mitä tahansa muutakin nyt liikkeellä olevaa tautia olla :)

Mutta joo, ei sikalentsu kaikille erityisen pahana tule, ja kai jokaisen oma järkikin sen sanoo että keuhkonsa pihalle yskivää 41 asteen kuumeessa olevaa tuskaista lasta ei jätetä sairastamaan yksin, vaikka ikää olisi jo yli kymmenen vuotta. Näin mä ainakin toivon. Lievillä oireilla sairastavan voisi mun mielestä kotiin jättääkin.

eihän se siinä kään flunssassa nyt 41 asteeseen nouse. Jos kuumetta on yli 38 astetta , muistaa levätäa ja juoda niin ihan selviäää kotihoidolla

sanoppa toi niiille joiden lapset on kuolleet tohon tautiiin. [/quo

tyttö kuoli HOITAMATTOMAAN keuhkokuumeeseen, joka olis voinut tulla minkä flunssan tai kuumetaudin jälkeen. JOten itse sikainfluenssaan tyttö ei kuollut

Mutta joo, ei sikalentsu kaikille erityisen pahana tule, ja kai jokaisen oma järkikin sen sanoo että keuhkonsa pihalle yskivää 41 asteen kuumeessa olevaa tuskaista lasta ei jätetä sairastamaan yksin, vaikka ikää olisi jo yli kymmenen vuotta. Näin mä ainakin toivon. Lievillä oireilla sairastavan voisi mun mielestä kotiin jättääkin.

eihän se siinä kään flunssassa nyt 41 asteeseen nouse. Jos kuumetta on yli 38 astetta , muistaa levätäa ja juoda niin ihan selviäää kotihoidolla

tyttö kuoli HOITAMATTOMAAN keuhkokuumeeseen, joka olis voinut tulla minkä flunssan tai kuumetaudin jälkeen. JOten itse sikainfluenssaan tyttö ei kuollut

iltalehden faktaa niinkö

:whistle:

Voi että kun sulla tuota tietoa riittää. Nimenomaan tyttö menehtyi SIKAINFLUENSSAN jälkitautiin. Eli ei oilsi kuollut, jos ei ensin olisi sitä sairastanut. Siis nyt lopeta jo!

En jätä ja olen töissäkin sanonut, että kotiin jään hoitaa, jos mies ei ole paikalla. Töissä on hyvin ymmärretty. Ja firmassa tuli muistaakseni viesti, että alaikäsen sairastuttua possulunssaan voi jäädä 3pv.ksi kotiin hoitamaan. Ja vielä palkkaakin sais.

Yhteistyössä