uskallatteko jättää 5 vuotiasta yksin kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5v on ollu hetken yksin kotona puhelimen kanssa. tuo 4v on niin holtiton et en uskalla siihen viel luottaa tai jättää heitä kaksistaan himaan.
5v on ollut siis yksin n. puoli tuntia kun oon käyny 4vn kans kaupassa yms. ja oon jättäny yhden kolmesta puhelimestani sille johon sit oon soittanu vähän väliä ja kysynyt onko kaikki hyvin. osaa vastata siihen. itse haluaa aina jäädä yksin kotiin ja jopa ehdottaa sitä itse kun olen ottamassa sitä mukaan. pidempiä aikoja kuten keskutakäynnin ajaksi tai että lähtisin kauemmas ku lähikauppaan en oo uskaltanut tehdä. mut uskoisin et parin vuoden päästä ton esikoisen kohdalla sekin saattaa onnistua. kuopus ei vielä ole mielestäni valmis tämmöiseen laisinkaan. on ne toki kaksistaan ollu sen aikaa kun olen pyykkejä ripustanu tai röökillä käyny...

Alkuperäinen kirjoittaja huolehdin ja turvaan lapsuuden:
tosi aikasin opetatte lapsen ottamaan vastuun itsestään. meillä vasta eskarissa saa erinäisiä vapauksia. aloitetaan ihan minuuteista. mitä vaan voi sattua, sitä sitten ei saa korjattua. liian pieni lapsi kokee itsensä hylätyksi kun vähän isompi taas kokee itsensä isoksi jos saa olla sisällä yksin kun muut vaikka ulkosaunassa pesulla käymässä.

No kyllähän nyt viis vuotiaalle voi sanoa, että "lähen käväsemään tossa kaupassa äkkiä, et ei tää oo mitää HYLKÄÄMISTÄ!" Aika tyhmä viisvuotias jos aattelee et nyt toi mutsi mut hylkäs ku selkäsä kerta käänsi...

olen käynyt kaupassa kun 5v yksin kotona :saint:

Siis tuossa lähikaupassa joka on itse asiassa lyhyemmän matkan päässä kuin meidän roskakatos, ja roskien viennin ajaksi kai on sallittua jättää lapsi itsekseen? En sieltä isoja ostoksia edes tee, joten siihen maitopurkin ostoon menee saman verran aikaa kuin roskien vientiin.

Uusimmat

Yhteistyössä