Uskallatko tunnustaa :) Saako vauva pitää lelua kädessä ruokapöydässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lusikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Ei missään nimessä, ei ikinä!!!! Ei edes sillon kun syötiin alussa turvakaukalossa tai sitterissä!! Kun antaa periksi niin on aina vaatimassa, isonakin. Ja sitten se huuto ja meuhka onkin kauheampaa kun siitä pois opetetaan. Ja kyllä se lapsi syö, jos on nälkä.

Niin, lusikka kyllä on ollu kädessä jo vauvasta saakka.

kyllä 1v saa leluja. Hyvin kuitenkin nuo 4v ja 11v jo syö leikkimättä vaikka pienenä leluja ruokapöytään saikin

En ole koskaan sallinut leluja keittiöön enkä siten myöskään ruokapöytään =)

Mutta jokainen tehkööt kuten heille sopii, ei mua haittaa jos jollain on paljon leluja ruokaillessa... :)

Yhdyn edelliseen..Kun esikoinen oli pieni n.1v, oli ruokailu aina taistelua.. Muutenkin oli alipainoinen ja keskosena syntynyt ja kaikki mitä sai sisään oli plussaa. Mä laitoin teletapit tai puuhapeten pyörimään ja kun poika tuijotti telkkaa sain aina pari lusikallista suuhun huomaamatta. Enkä kadu yhtään..

Nirsoilee vieläkin mutta ei tuo leluja pöytään,heh..Nyt 6v..

No kyllä mun tuntemat tapaukset ainakin ovat vaikeita ja äidit valittaa, kuinka heidän lapset ei syö. Meillä esikoinen söi aina hyvin, kuopus on ollu huonompi syömään jossain vaiheessa, mutta en mä leluilla kyllä yrittänyt sitä syömistä auttaa. Mun mielestä ne lelut ei kuulu ruokapöytään, vaan pöydässä syödään tai sitten lähdetään pois. Lusikka vaan käteen.

Meillä tää kuopuski on 9kk ikäsestä lähtien jo saanu sitä ruokaa sillä lusikalla suuhunkin sen sotkemisen lisäksi, ei se olis edes joutanu siinä samassa katteleen leluja ku piti syödäki. Enkä niitä olis antanukaan, sillä meillä ei pöydässä leikitä. Ja empä halua selitellä isommalle, että miksi pienempi saa lelut ja pelit pöytään ja isompi ei. Mua suorastaan ärsytti ku kaveri kävi lapsensa kanssa kylässä ja otti meidän leluja pöytään ku syötti, olihan ne lelut sitten sen näkösetki kohta ku olivat lautasella uineet. Tää heidän lapsi 1,5v ikänen ei osaa yhtään syödä ite eikä ala edes opetteleen. Kitisee vaan pöydässä ja pitää koko ajan jollaki viihdyttää. Toki on varmaan sieltä ääripäästä tämä tapaus.

Mä oon muuten tosi yllättyny et noin monella lelut ruokapöydässä käytössä :o Olisin uskonu, et prosentuaalisesti olis menny toisinpäin, että suurimmalla osalla ei olis käytössä.

Mitä tämä tarkoittaa? Miten se lapsi syö jos hänellä leluja? eikö huomio mene sitten niihin ja unohtaa syödä?

ei meillä ole ollut leluja. On tuosta vauva-ajasta jo aikaa.

Ei missään nimessä, ei ikinä!!!! Ei edes sillon kun syötiin alussa turvakaukalossa tai sitterissä!! Kun antaa periksi niin on aina vaatimassa, isonakin. Ja sitten se huuto ja meuhka onkin kauheampaa kun siitä pois opetetaan. Ja kyllä se lapsi syö, jos on nälkä.

Hanki ensin useempi lapsi ja vähän enempi kokemusta lapsien kasvatuksesta ennen kuin noin paatoksella mesoat.... Mäkin olisin ehkä sanonut näin kun sinä sen ensimmäisen ja ainokaisen kanssa, jonka kanssa pyrkii tekemään kaiken niin näsäviisaana oppikirjamaisesti. Kun on elämää nähtynä ja lapsia useampia, niin onpahan tuokin tullut todetuksi, että elämässä on muitakin sävyjä kuin mustaa ja valkoista, jokainen lapsi on erilainen (mun esikko ja neljäs söi ilman mitään viihdykkeitä, numero kakkosta piti tutkituttaa päästä varpaisiin kun ei syönyt kerta kaikkiaan mitään). Toisinaan on kuule parempi, että lapsi syö, keinolla millä hyvänsä, kuin että ravintoarvot heittää härän pyllyä ja lapsi ei jaksa normaalissa arjessa aneemisuutensa vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vanha:

Hanki ensin useempi lapsi ja vähän enempi kokemusta lapsien kasvatuksesta ennen kuin noin paatoksella mesoat.... Mäkin olisin ehkä sanonut näin kun sinä sen ensimmäisen ja ainokaisen kanssa, jonka kanssa pyrkii tekemään kaiken niin näsäviisaana oppikirjamaisesti. Kun on elämää nähtynä ja lapsia useampia, niin onpahan tuokin tullut todetuksi, että elämässä on muitakin sävyjä kuin mustaa ja valkoista, jokainen lapsi on erilainen (mun esikko ja neljäs söi ilman mitään viihdykkeitä, numero kakkosta piti tutkituttaa päästä varpaisiin kun ei syönyt kerta kaikkiaan mitään). Toisinaan on kuule parempi, että lapsi syö, keinolla millä hyvänsä, kuin että ravintoarvot heittää härän pyllyä ja lapsi ei jaksa normaalissa arjessa aneemisuutensa vuoksi.

Tässä se taas tuli.

Saa ja on saanut nuo vanhemmatkin lapset. Vanhemmiten ei enää. Nykyään tosin ei tarvitse, koska poika on pidettävä penkissä kiinni valjain. Ei se pysy paikallaan vaikka yrittäisit sitä leluilla houkutella. Käännyt ja se on lähdössä penkistä alas vaikka putomalla, kunhan karkuun päästään ihan periaatteesta.

Yhteistyössä