Uskallatko tunnustaa ettei miehesi pärjää lasten kanssa/osaa hoitaa heitä itsekseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
:o Mistä tälläisiä "miehiä" oikein edes löytyy? Siis ihan kuin ne ois jotenkin vähän vajaita, jos ne ei osaa mitään. :(

Kyllähän tämmöisiä ihmisiä löytyy, niin miehistä kuin naisista. Mutta sitä minä ihmettelen, että jos asia on onkelma niin miksi alkaa tekemään sellaisen kanssa lapsia
:o

Huonot geenit voivat vaikka periytyä. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Eiköhän oikea sana ole haluta, eikä pärjätä....

Ei välttämättä. Meil ainaki ollut niin, että kun muksut olleet pienempiä, ovat olleet hankalasti rauhottuvia, jos eivät siis tissiä saaneet. Helpottuu onneksi koko ajan ja nykyään mies saa kaksosetkin yleensä nukkumaan nopeammin kuin mie. :) Ollaan mietitty, että mies jäisi koti-isäksi muutaman kuukauden kuluttua. Saas nähdä. :)

Hyvin pärjää. Isäkuukausikin meni kuin vettä vaan, ja olisi voinut olla pitempäänkin. Ei tarvi mitään ohjeita tai neuvoja tai muuta, eikä soittele perään jos jossain olen. Ihana mies. :heart:

Tulee tunne että tämmönen äiti ei luota ukkonsa taitoihin hoitaa tai jotain, ei kai muuten noin voi olla edes. Tai mistä minä tiedän.

Meillä perhe on yhteinen yritys, en kattelis semmosta ukkoo joka ei omaa lastaan osais hoitaa.

mä taas pelkään ettei pärjää..lapsia 4 alle kouluikästä..ja syy tähän se että usein ku olen heitit jättänyt isin kaa ni ku tulen ni alkaa heti ruuan kinuaminen ja muuta..herra ku ei osaa antaa muuta niille ku maitoa aargh! ja saattaa esim nukahtaa sohvalle tosta noin vain..siksi jos iltasin oon menos johki niin odotan että 2 pienintä nukkuu...

Kyllä se pärjää jos sen täytyy pärjätä :) Hyvin menee jos joudun esim. sairaalaan tai lääkärissä käymään ym. Mutta sitten jos haluaisin mennä käymään kaupoilla tai tehä vaan jotain, niin ei sitten..heti kotiinpäästyä on vastassa kiukkuset ja nälkäset lapset, ja erittäin vihaisen oloinen mies. Siitä tulee itelleen jo niin kurja olo, ettei enää edes halua minnekkään, ellei ole pakko mennä.

Se on kumma että aina se on sitten naisen vika jos se mies ei pärjää. Tuo minun ukko nyt vaan on niin tompelo, että jos esim puhelin soi, siihen on vastattava, ja sitten ei pystytä keskittymään kahteen asiaan samaan aikaan, niin siinä on sitten katastrofin aineet valmiina. 30 minuutissa lapsi kerkee mm kiipeämään katolle, aiheuttamaan tulvan, karkaamaan jne jne.
On tosiaan eri tapa hoitaa asioita kun mulla, pienissä asioissa ei haittaa, mutta ihan varmasti haittaa isommissa. Niin kamala akka minä olen!

Kyllä toi mies pärjää lasten kans. Tosin ei oo ollu kun korkeintaan vuorokauden niitten kans keskenään muutaman kerran.

Mut se on kyl ihan totta ett sen jälkeen kun mies on ollu keskenään lasten kans niin kämppä on kun pommin jäljiltä ja jos lapsella on jotain rutiineja niin eihän tuo mies niitä muista ja siitäkös sitten huuto tulee.

Varsinkin tollasen uhmäikäsen 4v:n kanssa joka keksii sitten kaikki mahdolliset temput että sais pitkitettyä nukkumaanmenoa...

Kyllä mä voin tunnustaa, että mies ei aina saa poikaa rauhoittumaan eikä syömään. Öisin varsinkaan. En ole tietoisesti ominut vauvaa itselleni todellakaan, kärsin itsekin tästä tarrautumisesta.
Luulen että mies on ollut liian vähän kotona, vauvan kanssa kaksistaan :|

Alkuperäinen kirjoittaja hellu:
Enemmän tämä isien pärjäämättömyys lasten kanssa johtuu mielestäni lasten äitien asenteesta.

olen samaa mieltä että usein on näin. usein äiti hoitaa lasta alusta asti niin terhakkaasti ja "yksin", ettei anna (yleensä huomaamattaan) isän ja lapsen välille syntyä läheistä kiintymyssuhdetta. samalla isä vieraantuu lapsen hoitamisesta, eikä lopulta uskalla yrittääkään, kun äiti aina tekee kaiken, ja mukamas paljon paremmin kuin isä.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
:o Mistä tälläisiä "miehiä" oikein edes löytyy? Siis ihan kuin ne ois jotenkin vähän vajaita, jos ne ei osaa mitään. :(

Kyllähän tämmöisiä ihmisiä löytyy, niin miehistä kuin naisista. Mutta sitä minä ihmettelen, että jos asia on onkelma niin miksi alkaa tekemään sellaisen kanssa lapsia
:o

No voi ziisus, mistä hemmetistä sitä voi tietää miten se isä tai äiti hoitaa lapsia ennen kun niitä lapsia on?!! Oletko hivenen naivi...

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
No voi ziisus, mistä hemmetistä sitä voi tietää miten se isä tai äiti hoitaa lapsia ennen kun niitä lapsia on?!! Oletko hivenen naivi...

No ei voi 100% tietää. Mutta jotain osviittaa antaa se, että miten hän käyttäytyy lasten seurassa, minkä verran on kiinnostunut lasten asioista, miten hän ylipäätään käyttäytyy!

Kyllä mä olen aina tiennyt ettei kukaan mun ex ole tarpeeksi hyvä isä mun tuleville lapsille.

Jos mies sanoo mulle "haista vittu" tai vittusaatana sitä ja tätä niin kyllä mä tiedän, vaikea hänen on muuttaa puhetapaansa jos lapsia olisi, sillä mun linja on se ettei lasten kuullen kiroilla.

Alkuperäinen kirjoittaja sockervadd-:
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:

No ei voi 100% tietää. Mutta jotain osviittaa antaa se, että miten hän käyttäytyy lasten seurassa, minkä verran on kiinnostunut lasten asioista, miten hän ylipäätään käyttäytyy!

Kyllä mä olen aina tiennyt ettei kukaan mun ex ole tarpeeksi hyvä isä mun tuleville lapsille.

Jos mies sanoo mulle "haista vittu" tai vittusaatana sitä ja tätä niin kyllä mä tiedän, vaikea hänen on muuttaa puhetapaansa jos lapsia olisi, sillä mun linja on se ettei lasten kuullen kiroilla.

No juu, nuo nyt on ihan selviä tapauksia. Mutta jos lähipiirissä ei ole lapsia, ja mies muuten "kunnollinen", niin eipä voi tietää. Ihan yhtä vähän kun voi tietää sairastuuko äiti masennukseen synnytyksen jälkeen vai ei (ja juu, joistain voi tietty ennakkoon tietää, mutta ei kaikista).

Uskallan tunnustaa, koska hän on menettänyt lähes näkönsä ja koko ajan sokeutuu entisestään. Vaaratilanteita on tullut nykyään sen verran etten uskalla jättää pienempiä hänen kanssaan. Ennen sokeutumistaan hän pärjäsi moitteettomasti lasten kanssa. Välillä on raskasta ja ymmärrän sen paineen minkalaista on olla ainoa aikuinen joka hoitaa lapsia.

Enemmän tämä isien pärjäämättömyys lasten kanssa johtuu mielestäni lasten äitien asenteesta.

Jokainen normaali ihminen pärjää lasten kanssa.

Mutta miehet on lytistetty avuttomiksi tai haluttomiksi tms. näiden täydellisten, kontrolloivien äitien taholta.

Alkuperäinen kirjoittaja lily:

olen samaa mieltä että usein on näin. usein äiti hoitaa lasta alusta asti niin terhakkaasti ja "yksin", ettei anna (yleensä huomaamattaan) isän ja lapsen välille syntyä läheistä kiintymyssuhdetta. samalla isä vieraantuu lapsen hoitamisesta, eikä lopulta uskalla yrittääkään, kun äiti aina tekee kaiken, ja mukamas paljon paremmin kuin isä.

Näin olisin minäkin kirjoittanut, jos olisin osannut.

Yhteistyössä