Uskallatko tunnustaa ettei miehesi pärjää lasten kanssa/osaa hoitaa heitä itsekseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Usein naiset myös alistavat miehen joksikin "hoitoavuksi". Jokainen avustava joutuu kyselemään neuvoja, kun eivät koskaan ole saaneet itsenäisesti tehdä mitään, eivätkä ole saaneet olla tasavertaisia vanhempia ilman alistussuhdetta.

Minä voin kyllä tunnustaa että oma mieheni ei varmasti pärjäisi meidän kolmen lapsen kanssa tai ainakaan niin ettei kellekkään olisi sattunut sinä aikana mitään tapaturmia.
Meillä tosiaan kolme lasta ja eskari,leikki-ikäinen ja taapero.Mies tekee tosi pitkää päivää ja ei ole ikinä oollut lasten kans yksin kotona.Hän ei tiedä mitä lapset syö tai mitä laittaa päälle ja mistä ne kaikki löytää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä voin kyllä tunnustaa että oma mieheni ei varmasti pärjäisi meidän kolmen lapsen kanssa tai ainakaan niin ettei kellekkään olisi sattunut sinä aikana mitään tapaturmia.
Meillä tosiaan kolme lasta ja eskari,leikki-ikäinen ja taapero.Mies tekee tosi pitkää päivää ja ei ole ikinä oollut lasten kans yksin kotona.Hän ei tiedä mitä lapset syö tai mitä laittaa päälle ja mistä ne kaikki löytää.

Jätäpä joskus mies yksin lasten kanssa kotiin ja voit yllättyä palatessasi.
Normaali mies löytää vaatteita kaapista (ei välttämättä juuri niitä, mitkä sinä aina laittaisit, mutta kuitenkin) sekä osaa ruokkia lapset (ei ehkä juuri niin kuin sinä tekisit, mutta maalaisjärjellä ruokaa löytyy).

Sinä itse olet mielessäsi alentanut miehesi tuolle tasolle. Mietipä oletko hyvä puoliso miehellesi ja miksi halvennat miestäsi tuolla tavalla!

Jätäpä joskus mies yksin lasten kanssa kotiin ja voit yllättyä palatessasi.
Normaali mies löytää vaatteita kaapista (ei välttämättä juuri niitä, mitkä sinä aina laittaisit, mutta kuitenkin) sekä osaa ruokkia lapset (ei ehkä juuri niin kuin sinä tekisit, mutta maalaisjärjellä ruokaa löytyy).

Sinä itse olet mielessäsi alentanut miehesi tuolle tasolle. Mietipä oletko hyvä puoliso miehellesi ja miksi halvennat miestäsi tuolla tavalla!

Hyvin sanottu toiselta vieraalta

en lukenut koko ketjua, mutta ystäviä seuranneena tuntuu, että nämä ovat niitä perheitä, joissa isä ei ole saanut tehdä alkuun mitään tai hoitanut alusta asti vauvaa jotenkin väärin (äidin mielestä). Sit valitetaan vuoden päästä siitä, että mies ei pärjää lapsen kanssa, eikä halua jäädä kahdestaan. Kun sen miehen antaa alusta asti tehdä asiat omalla tavalla ja hoitaa itsenäisesti niin kyllä pärjää. Mun mies osaa kaiken muun paitsi imetyksen. Senkin varmaan osaisi jos olis tarvittavat välineet.

Alkuperäinen kirjoittaja tipsukka:
mä taas pelkään ettei pärjää..lapsia 4 alle kouluikästä..ja syy tähän se että usein ku olen heitit jättänyt isin kaa ni ku tulen ni alkaa heti ruuan kinuaminen ja muuta..herra ku ei osaa antaa muuta niille ku maitoa aargh! ja saattaa esim nukahtaa sohvalle tosta noin vain..siksi jos iltasin oon menos johki niin odotan että 2 pienintä nukkuu...

Siinä sulla sitte viides lapsi! Mikä ihme ukko se tommonen oikein on??

Alkuperäinen kirjoittaja no:
en lukenut koko ketjua, mutta ystäviä seuranneena tuntuu, että nämä ovat niitä perheitä, joissa isä ei ole saanut tehdä alkuun mitään tai hoitanut alusta asti vauvaa jotenkin väärin (äidin mielestä). Sit valitetaan vuoden päästä siitä, että mies ei pärjää lapsen kanssa, eikä halua jäädä kahdestaan. Kun sen miehen antaa alusta asti tehdä asiat omalla tavalla ja hoitaa itsenäisesti niin kyllä pärjää. Mun mies osaa kaiken muun paitsi imetyksen. Senkin varmaan osaisi jos olis tarvittavat välineet.

Näin.
Meillä on isä pärjännyt yhtä hyvin, ellei paremminkin kuin minä. Osansa voi olla silläkin, että molempien syntymän aikaan olen opiskellut ja ollut töissä, joita olen jatkanut miltei suoraa synnäriltä. Eli isä on ollut ihan vastasyntyneenkin kanssa paljon.

Kyllähän mies pärjää oikein hyvin lasten kanssa, siitä on todisteita useammalta otteelta, kun on joutunut jopa 9 vrk olemaan lasten kanssa kotona keskenään ja koti on ihan paikaltaan löytynyt kun olen kotiin palannut. Mutta se on totta, että hommat se hoitaa aivan omalla tyylillään, ja lapset saa tehdä aika hurjia juttuja sen kanssa... yleensä en halua edes kuulla kaikesta mitä ovat tehneet poissaollessani. ;)

Kaikkien miehet varmasti sais pidettyä lapsensa hengissä vaikka vikkon.
Kyllähän tuo meilläkin kyselee typeriä kun olen kotona vastaamassa, mutta ei se silti estä mua jättämästä vauvaa isälleen. Kyllä ne keskenään hengissä pysyy. Jos mun tarvii kotoa pois päästä niin ei mua haittaa jos vaippa on väärin päin tai väärää ruokaa annettu väärään aikaan.

Rötväles tiivisti asian hyvin.

Jokainen normaali ihminen pärjää lasten kanssa.

Kaikki äidit, jotka miehistänne ajattelette, että nimenomaan he ovat niin tyhmiä ja avuttomia, miettikääpä omaa suhdettanne mieheenne.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Eiköhän oikea sana ole haluta, eikä pärjätä....

Ei välttämättä. Meil ainaki ollut niin, että kun muksut olleet pienempiä, ovat olleet hankalasti rauhottuvia, jos eivät siis tissiä saaneet. Helpottuu onneksi koko ajan ja nykyään mies saa kaksosetkin yleensä nukkumaan nopeammin kuin mie. :) Ollaan mietitty, että mies jäisi koti-isäksi muutaman kuukauden kuluttua. Saas nähdä. :)

Mutta jos on pakko tilanne, niin se lapsi tusken huutoon kuolee. Mun mielestä ei voi sanoa, ettei isä pärjää, vaikka vauva oliskin levoton isin kanssa. Luultavasti se ei halua jäädä itkevän vauvan kanssa eikä äiti halua jättää itkevää vauvaa, mutta sekä isä että lapsi pysyy varmasti hengissä.

Yhteistyössä