Uskallankohan aloittaa lääkkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Trillian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Trillian

Vieras
Mietin tässä, että lääkäri määräsi mulle primolut lääkettä kierron korjaamiseen... Mutta sanoi, että saattoi nähdä follikkelin (Munasolun kasvuvaiheen) ultrassa. Primolut estää munasolun irtoamisen, eikä sitä suositella raskauden aikana. Uskallanko nyt sitten aloittaa kp 16, jos kerran raskautusmistoive on edelleen. Lääkäri kyllä on toiveesta tietoinen... Jospa se lääke sitten estää mahdollisen alkavan raskaudenkin? Nyt tulivat kuukautiset terolutin jälkeen, joskin ylirunsaat ja hankalat, hieman epäilen että riittikö tämä kuuri korjaamaan sittenkään tilannetta.

Kuulisin mieluusti käyttäjien kommentteja lääkkeestä, sekä kaikenlaisia mietteitä muiltakin. Toisaalta itsellä kävi mielessä, josko ottaisi riskin ja odottaisi kuukautisia ilman lääkkeitä, ainahan tuo lääke on valmiina kaapissa...

Minä söin koko kesä teroja ja sitten syksyllä , kun iVF hoito keskeytettiin sain Primolutit. Mietin silloin ihan samaa että miksi näin. Mutta kiltisti söin mitä määrättiin. Sitten IVF:n jälkeen pelkäsin taas saavani primot, mtta sainkin terolutit. Olisin niitä kyllä pyytänyt jos lääkäri olis muuta ehdottanut. Mulla ne kuitenkin vaan auttaa kuukautisia tulemaan niin on sama kummalla lääkkeellä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2006 klo 10:26 Ibiza79 kirjoitti:
Minä söin koko kesä teroja ja sitten syksyllä , kun iVF hoito keskeytettiin sain Primolutit. Mietin silloin ihan samaa että miksi näin. Mutta kiltisti söin mitä määrättiin. Sitten IVF:n jälkeen pelkäsin taas saavani primot, mtta sainkin terolutit. Olisin niitä kyllä pyytänyt jos lääkäri olis muuta ehdottanut. Mulla ne kuitenkin vaan auttaa kuukautisia tulemaan niin on sama kummalla lääkkeellä.

No kun mulla ei taida riittää nuo terolutit... Mulla kyllä on kokemusta noista teroluteista ja lääkeaineopin koulutusta, eli taitaisin uskaltaa tehdä sellaisen tempun että syön tän kierron vielä terolutia ja sitten jos ne ei auta niin siirryn primolutiin... Kun nää primolutit määräsi eri lääkäri (kun kävin päivystyksessä tiistaina) kuin terolutit, eli tavallaan mulla on kahdet ohjeet. Samalla laillahan terolut annostellaan, kierron 16-25 pv sillä erolla, että terolutin aikana saa jäädä raskaaksi?

Mitäs mieltä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2006 klo 10:39 Ibiza79 kirjoitti:
Miten terot ei ehkä riitä? Millaisia kokemuksia?
Mä ehkä tekisin niin että söisin ne terot. Mulla niitä on mennyt kp15-24 ja aina menkat tullut 2-4 päivän sisällä.

No kun mulla tahtoo jäädä limakalvot paksusti kohtuun, vaikka tuleekin vuoto. Ja nyt olen vuotanut kuin seula 7pv, ja silti on paksu limalkalvo. Vuodan niin, että isoista VAIPOISTA (sain ent. työpaikalta) vuotaa lattioille ja hyytymät on karjalan-lihapiirakan kokoisia, lätsähtelee vaan lattialle esim suihkussa.

Päivystävä gynekologi sanoi, että tarvitsisin vahvempaa hormonilääkettä. Mutta itse haluaisin vielä tohon teroon luottaa, kun nyt oli vasta eka kierto kun söin. Tosin, historiassa mulla on ollut puolenkin vuoden tehottomia terolutkuureja, eli kun kuurit loppuu, katoaa menkat taas. Mutta on mulla sen jälkeen takana yksi synnytys, eli voisin epäillä että asiat olis nyt paremmin...

Tuliko sulla oireita primolutista? Mulle määrättiin 10mg tabletti 2xpäivä, oliko sulla sama?

Teroja 1xpvä, Primoja 3xpvä

Mulla varmaan noi primolutit sen takia ettei ollu suositeltavaa tulla niissä kierroissa raskaaksi, kuin oli pistoksilla yritetty kasvattaa useita munasoluja. Moniraskausriski.

Kummastakaan lääkkeestä en oo huomannut mitään erikoisia oireita!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2006 klo 10:57 Ibiza79 kirjoitti:
Teroja 1xpvä, Primoja 3xpvä

Mulla varmaan noi primolutit sen takia ettei ollu suositeltavaa tulla niissä kierroissa raskaaksi, kuin oli pistoksilla yritetty kasvattaa useita munasoluja. Moniraskausriski.

Kummastakaan lääkkeestä en oo huomannut mitään erikoisia oireita!

Minusta vaan tutnuu tosi hassulta aloitaa lääkettä, joka periaatteessa ehkäisee raskautta ja on riski mahdollisessa raskaudessa...

Mie nyt luotan silti siihen ensimmäiseen lääkäriin ja syön kierrollisen teroja vielä! Kiitos avusta ja kuuntelemisesta, oli paljon apua!!

Mikä sulla muuten on nyt vauvatilanne?

lasta toivottu 1999 alkaen
hoidot: -03 clomit
11/04 inseminaatio, IUI
04/05 inseminaatio, IUI
05/05 inseminaatio, IUI
11/05 IVF/ICSI
01/06 PAS
Seuraavaksi taas IVF/ICSI ajankohta vielä hieman auki, maanantaina selviää.

Terolutteja ja Primolutteja välikierroilla!

No kyllä kuullostaa rankalta sunkin historia :( Toivon todella että hoidot alkavat tuottaa tulosta! Mulla ei ole mitään vastaavaa sinänäsä, koska lääkehoitojen jälkeen päädyttiin entisen miehen kanssa eroon ennenkuin ehdittiin aloittaa inseminaatiot tms. Sitten tämä uusi mies tuli kuvioihin, oli kulunut viitisen vuotta ehkäisyn lopettamisesta. Luultiin kaiken toivon olevan mennyttä, ei ehkäisty ja pedattiin yhteistä tulevaisuutta kaksistaan koska mies kieltäytyi hoidoista (pitkä raskas tarina miksi). Yllättäen kuitenkin syksyllä 04 totesin pitkän ihmettelyn jälkeen olevani kolmannella kuulla raskaana! Tyttö syntyikin äitienpäiväksi ja jätti meidät hieman ymmälleen... Eli pikkukakkonen on toiveissa, mutta ongelmat palanneet samoiksi kuin ennen raskautta. Joten en tiedä mitä ajatellam silloin aikanaan mitkään lääkkeet eivät tehonneet. Nyt sitten ei tiedä uskaltaisiko toivoa tai haluaisiko toivosta luopua...

Sulle aivan mielettömästi voimia, mie tiedän edes vähän sinnepäin miten kipeä asia sulla on käynnissä. Jopa hieman hävettää että jutustelen sulla mun juttuja, mua itseäni satutti muiden raskaus/onnistumisjutut ajoittain kovasti...

Yhteistyössä