Uskallanko tehdä ruoan lihapaloista, joiden viim. käyttöpäivä eilen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ippu

Aktiivinen jäsen
07.05.2005
2 363
0
36
Porsaan palapaistia, viim. käyttöpäivä 3.12., olleet jääkaapissa koko ajan, on tommonen vakuumipakattu pakkaus?

Tiedän että viim. käyttöpäivä ON viimeinen käyttöpäivä, mutta... voisko niitä silti käyttää? Vai onko parempi vaan heittää ne kaiken varalta pois ja tehdä ruoka jostain muusta?

Jos avaat paketin ja ne haisee normaalille niin kyllä minä käyttäisin ja oon käyttänytki monesti. Ainut on broileri jota en uskalla käyttää viimisen käyttöpv:n jälkee, mut muuten kyllä.

minä en aina syö edes vaikka olis yks päivä viel aikaa päiväyksessä koska ne päivät on arvio päiviä ja monesti näkee jo pilalle menneitä lihoja vaiks päiväystä vielä! yöks! en söis

Kastikkeeksi se tuolla nyt tekeytyy, ja tarkoitus oli kyllä syödä sitä puolen tunnin hautumisen jälkeen, niinkuin paketin kyljessä kypsentämisestä sanotaan...
Kaiken hyvän lisäksi minä itse OLEN raskaana.. hitsi.. uskaltaakohan sitä nyt sit syödä ollenkaan, huoh!!
Ärsyttäviä tämmöset unohdukset, siis että oon unohtanu tarkistaa ton lihan päiväyksen, ois pitäny tehä se jo eilen... :headwall:

Ihan vaan vinkkinä vaikka tiedäthän sinä... Kun ostat lihaa etkä oo varma että käytät parin päivän sisällä, ni nakkaa pakastimeen. Sielä pysyy pitempään hyvänä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Bayan Fare:
Ihan vaan vinkkinä vaikka tiedäthän sinä... Kun ostat lihaa etkä oo varma että käytät parin päivän sisällä, ni nakkaa pakastimeen. Sielä pysyy pitempään hyvänä. :)

Tiedän :)
Tuo piti tehä ruoaksi sunnuntaina, mutta sit appivanhemmat tyrkkäsikin meille fisun, joka oli pakko valmistaa su tai viim. ma. Sunnuntaista tulikin pizzapäivä, joten fisu tehtiin eilen, ja autuaasti unohdin koko lihan. Tyytyväisenä vaan aattelin että tänään sen valmistan... oli pieni ylläri kokkailemaan alkaessa. Jatkossa työnnän kyllä kaikki pakastimeen heti jos yhtään suunnitelmat muuttuu ruokalistoissa!

Yhteistyössä