Uskallanko mä edes harkita lasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sarppa-81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuulostaa tosiaan siltä että sulta löytyy jo yksi lapsi kotoa. En tosiaan suosittele tuollaisen kanssa lapsen hankkimista. Lapsi vaatii tosiaan niinkuin itse ymmärrät aika paljon ja siihen ei lisäksi tarvita toista autettavaa. Ensiksi lopetat sen miehen passaamisen ihan kokonaan. Tehköön aikuinen mies itse eväänsä tai olkoon nälässä. Kyllä mäkin joskus miehelle teen eväät, mutta tiedän että myös mä saan apua kun sitä tarvitsen eli sikäli ihan eri juttu. Sun mies on liikaa tottunut siihen että saa passausta ettei osaa mitää tehdä. Ja noi talousasiat pitäis kyl kans olla selvillä ennen lasten hankintaa siis kuka maksaa sit mitäkin. Ettei mene siihen että mies ostelee itselleen turhuuksia ja sä maksat lapselle kaiken.

Meillä myös miehen kanssa on sovittu askareiden jaosta ja sitten hän iloisesti joko "unohtaa" tehdä hommansa tai "ei ehdi". Ja sitten kiukuttelee, kun huomaa, etten minä ole niitä myöskään tehnyt. Monta kertaa meillä on astiat loppuneet, kun mies ei ole tiskannut (kuuluu hänen tehtäviinsä), mutta olen visusti vain käsin tiskannut itse tarvitsemani astiat ja jättänyt loput hänelle. Muutama päivä on mennyt ja sitten se on kiukutellut, mutta tehnyt on lopulta, kun ei muuta ole voinut. Ja ihme kyllä kerta kerralta se kiukuttelu on vähentynyt. Sama juttu on ollut kissan hiekkalaatikon kanssa... Kyllä mun kokemus asiasta on, että on aivan turha keskustella asista muuta kun sen verran että sovitaan mitä kukin tekee. Sen jälkeen vain ja ainoastaan mainittu koirankoulutustyyli tepsii, eli peräänantamattomuus ja johdonmukaisuus. Asioita ei kannata nalkuttaa eikä huomautella, paras tapa on antaa toisen itse asia huomata ja antaa kiukuttelun mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos reagoimatta siihen mitenkään.

Käsittämättömintä asiassa on, että aina kun tilanne hiukankin muuttuu (esim. miehellä uusi työ kuten ap:n miehellä), yrittää hän livetä sovitusta... Siinä ei muu auta kun pysyä kylmähermoisena ja antaa asunnon olla hänen askareiden osaltaan mullin mallin hetken aikaa, kunnes hän taas tajuaa hoitaa hommansa ja elämä jatkuu. Käsittämätöltä touhulta tämä kyllä varmaan kuulostaa aikuisten ihmisten kesken, mutta tilanteesta ei voi kiittää ketään muuta kun miehen äitiä, joka aikoinaan miehelle omalla esimerkillään opetti, että naiset on miesten palvelijoita... Niin ja luonnollisesti myös miehen omaa laiskuuttaa.

Huh, lopeta hyvä nainen sen miehen passaaminen! Tottakai se sitä odottaa, jos on hyvään tottunut mutta pidemmän päälle toi ei tee hyvää kenellekään.

Jos susta tuntuu nyt jo, ettet uskalla tehdä sen kanssa lasta, niin ehkä sun pitäisi kuunnella tätä sisäistä ääntäsi. Mä en myöskään olisi uskaltanut tehdä exän kanssa lasta (oli myös aika kakaramainen) ja osuin varsin oikeaan :kieh:

Vanhemmuuden tärkein pohja on, että pitää pystyä ensin ottamaan vastuun itsestään niin sen voi ottaa myös lapsesta.

Vastaus siis ei. Ei kannata lähteä tekemään lasta suhteeseen, jossa toinen ei ole vielä aikuinen.

Yhteistyössä