Uskallanko jättää vauvan yksin??

• Viestiketjun aloittaja apuva
  • Ensimmäinen viesti
Juh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kyllä uskallat jättää, nopsaan käyt kaupassa munat hakemassa ja sillä siisti. Tuskinpa sulla varttia kauempaa menee. Niitä vahinkoja kun voi sattua vaikka miten vieressä vahtaisit.
Kuinka uskallat antaa neuvon että jätä vaan vauva yksin? Miksi ei voi ottaa mukaan?
Mitä väliä ees enää.. se kauppa on jo kiinni..

heppuli
meil joskus tilanne mä kaupungis juhlimas(busseja ei tän korpee kulje),poika meni aina ja tasan joka kerta siihe aikaa klo 23.00 nukkuu no soitin ukol et tulee hakee mut ja jättää jätkän nukkumaa(klo jotai 2 yöl)ku tiesin 99% varmuudel et ei herää ja ikää oli jotakuinki 6kk eikä heränny =D eli kyl mä uskaltaisin jättää..munien haku reissuun vaa =D

En nyt sano että pitäisi jättää, mutta tuli tästä ketjusta mieleen mummoni jutut..

50-luvulla hän on jättänyt lapset yksin kun on ollut töissä, pienimmän pinnasänkyyn koko päiväksi. Hyvähän sitä nyt on kauhistella, mut mitä todellisia vaihtoehtoja hänellä olis silloin ollut, jos halusi lapsille ruokaa..? Kaikki lähialueen äidit töissä eikä omia sukulaisia lapsista huolehtimassa.

Silti en kyllä ehkä itse 50-luvun äitinäkään olisi pystynyt sitä tekemään.

Alkuperäinen kirjoittaja tosi on:
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Alkuperäinen kirjoittaja terapiassa käyvä:
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
:eek: Kauheeta varsinkin jos mies kaahaa ja riski onnettomuuksiin on silloin suurempi. Mikä on sellanen lääkäri johon ei voi mennä lapsen kanssa?
No ainakaan en psykoterapia-istuntoon ottaisi vauvaa mukaan.
No minä taas voisin ottaa, lykkäisin sitten sen nukkuvan vauvan ovesta isälleen kun isä kaahaisi kodin sijaan sinne terapeutille, tai jättäisin vauvan valvotusti vaunuissaan nukkumaan vaikka vastaanottoihmisille josta isä sitten hakisi kun ehtisi paikan päälle.
Mutta tuskinpa enää yli puoli vuotias nukkuisi aina ja täsmälleen siihen aikaan kun terapia sattuu olemaan. Yksityiset terapeutit usein myös ottavat asiakkaat vastaan paikassa jossa ei ole mitään vastaanottopalveluita, esim. tavallisessa kerrostalo-asunnossa. Niin ja kaikkien muksut ei nuku vaunuissa kovinkaan helposti, esim. meidän molemmat tenavat ei ole pikkuvauva-vaiheen jälkeen nukkuneet.
Se kenelle vastasin kertoi omia menoja olleen noin 4 kpl, jotka kaikki ei olleet lääkäreitä, joten mistään säännöllisestä jutusta tässä ei kai ollut kyse. Jos taas on niin silloin itse palkkaisin ennemmin hoitajan kotiin kuin jättäisin vauvan yksin. Yhtä lailla se vauva voi olla hereillä yksin kotonakin jos ei terapiassakaan kerta nukkuisi.

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja heppuli:
meil joskus tilanne mä kaupungis juhlimas(busseja ei tän korpee kulje),poika meni aina ja tasan joka kerta siihe aikaa klo 23.00 nukkuu no soitin ukol et tulee hakee mut ja jättää jätkän nukkumaa(klo jotai 2 yöl)ku tiesin 99% varmuudel et ei herää ja ikää oli jotakuinki 6kk eikä heränny =D eli kyl mä uskaltaisin jättää..munien haku reissuun vaa =D
Juuh, tai olis se mies tullut sun kans vaikka parille oluselle..meinaan kun toinen kerta nukkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja heppuli:
Hieno homma :headwall:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Pitäkää mua sit surkeena äitinä mutta neljä kertaa kaikkiaan ollaan miehen kanssa jouduttu toimimaan niin että olen laittanut pojan päikkäreille ja odottanut että nukahtaa varmasti, sitten olen painunut saman tien ulos ja alkanut juosta kohti bussia. Samaan aikaan mies taas on ajanut tuhatta ja sataa töistä kohti kotia ehtiäkseen katsomaan poikaa kun mulla on pakollinen meno. Esim. lääkäri.

Näin on ollut pakko tehdä jos mies ei ole pystynytkään lähtemään niin aikaisin töistä kuin on alun perin ajateltu. Joskus tällaisia tilanteita on vain tullut eteen ja jos suku ja kaverit asuu kaikki kaukana niin on pakko tehdä näin. Poika ollut "pahimmillaan" noin vartin yksikseen sängyssä. Eikä ole koskaan tapahtunut mitään.
mies ei ole ottanut koskaan vapaata töistä mun menojen takia. aina molemmat mukana jos mulla tai toisella lapsella menoa.

vieras
Eipä ole minunkaan tarvinnut lasta koskaan jättää yksin kotiin, enkä tule jättämäänkään. Aina olen suunnitellut etukäteen tarpeelliset menot niin, että lapsi on voinut tulla mukaan tai on ihan varmasti hoitaja tiedossa. Ne vahingot kun tapahtuvat yleensä varoittamatta ja nopeasti. Eipä siihen tarvita kuin se vartti ja koko asunto on ilmiliekeissä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Miten mä olen selvinnyt elämässäni lähes 33-vuotiaaksi asti ilman sellaista pakkotilannetta, että olisi pitänyt jättää vauva/lapsi yksin kotiin, koska kananmunat on loppu? :xmas:
:xmas:

Mä en edes lähe viemään roskia ku tyttö ei nuku häkissä niin eihän sitä tiedä mitä kaikkea voi käydä jos lähtee reissulle.

Mutta että lähikauppaan... Eijei. Hyvä että uskallan jättää siskolle tuon siks aikaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Miten mä olen selvinnyt elämässäni lähes 33-vuotiaaksi asti ilman sellaista pakkotilannetta, että olisi pitänyt jättää vauva/lapsi yksin kotiin, koska kananmunat on loppu? :xmas:

Mä en edes lähe viemään roskia ku tyttö ei nuku häkissä niin eihän sitä tiedä mitä kaikkea voi käydä jos lähtee reissulle.

Mutta että lähikauppaan... Eijei. Hyvä että uskallan jättää siskolle tuon siks aikaa :D
Mä vien kyllä roskat. Asutaan maan tasalla ja roskikselle on ehkä 15 metriä matkaa :)

Mutta kauppaan, siksi että on P-A-K-K-O leipoa aamulla kääretorttu...wtf? :eek: :D

Rollolainen
mutta sen 11 vuotiaan voit jättää vaikka koko viikonlopuksi.
se vasta tyhmyyksiä osaaki tehdä.
:snotty:

vieras

Mä vien kyllä roskat. Asutaan maan tasalla ja roskikselle on ehkä 15 metriä matkaa :)

Mutta kauppaan, siksi että on P-A-K-K-O leipoa aamulla kääretorttu...wtf? :eek: :D
kyllä ymmärrän. en muista milloin olisin ostanut valmista herkkua.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
mutta sen 11 vuotiaan voit jättää vaikka koko viikonlopuksi.
se vasta tyhmyyksiä osaaki tehdä.
:snotty:
Koko viikonlopuksi?
Yhdeksi yöksi, niin mä olen sanonut. Olettaen että kyseessä on reipas, kiltti 11 v. Illasta aamuun.
Eli hieman sä oot (taas) hakoteillä.

Meillä kyllä pärjätään päivästä toiseen ihan ilman sitä kääretorttuakin.
Vaihtoehtoisesti noustaisiin aamulla aikaisin ja käytäisiin kananmunia hakemassa lapsen kanssa.

vieras

Niin, mutta jos on niin PAKKO leipoa se, eikö tosiaan tullu mieleen ne kanamunat aikaisemmin. Tai siis varmistaa, et ne on ok.

Roskikselle on täältä vähän pitempi matka :D 5 kerrosta ja vähän hölkkää tuolla pihallakin.

vieras

Roskikselle on täältä vähän pitempi matka :D 5 kerrosta ja vähän hölkkää tuolla pihallakin.
No mutta varmaan tajusit idean.

Näin
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Elämä on:
Tuttavani jätti juuri olosuhteiden pakosta hieman vajaa 2v lapsen yksin kotiin nukkumaan noin 30-40 min ajaksi.
Millaiset nuo "olosuhteiden pakot" mahtavat olla? :eek:
Minäkin haluan tietää?
Hänellä oli toinen lapsi oksentanut ja ripuloinut koko yön ja sai lopulta täysin voipuneen lapsen nukkumaan aamulla, kun hoitopaikasta soitettiin että toinen lapsi pitää heti hakea pois on sairastunut hoidossa ja oksentaa. Yksinhuoltaja, ei autoa, ei sukulaisia tai tuttavia lähellä. Hän ei siis voinut ottaa mukaansa tätä täysin uupunutta pienempää lasta, mutta silti toinen oli pakko heti hakea.

Yhteistyössä