useampi keskenmeno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surusilmä

Vieras
hei! onko täällä muita jotka ovat joutuneet kokemaan keskenmenon monta kertaa peräkkäin? saitteko mahdollisesti lääketieteestä mitään apua seuraaviin raskauksiin,entä onko keskenmenojen jälkeen tullut normaali raskaus? itselläni jo neljä keskenmenoa peräkkäin,kaikkia epäiltiin tuulimuniksi.(ennestään yksi 5vuotias lapsi,eka raskaus normaali) alan olla epätoivoinen enkä tiedä mistä saisin apua,lapsettomuushoidoistako? iloista kevään odotusta!

Meillä meni näin;

Ensimmäinen raskaus oli normaali ja tyttö syntyi.

Toinen päätyi km rv 12+.

Kolmas oli tuulimuna. todettiin ultrassa rv 12+.

Neljäs meni kesken rv 6.

Viides onnistui ja syntyi tyttö.

Useammankin keskenmenon jälkeen voi siis saada vauvan :) . Mitään tutkimuksia minulle ei tehty, vaikka kolmen keskenmenon jälkeen niihin on mahdollisuus. Mutta koska yksi oli tuulimuna, sitä ei laskettu keskenmenoksi.

Toivon sinulle kaikkea hyvää ja erityisesti sitä, että saatte vielä joskus vauvan =)

Mulla on ollut 3 epäonnistumista peräkkäin. Tuulimuna, keskenmeno ja kromosomihäiriö (läääketieteellinen keskeytys). Menimme hedelmöitys lääkärille ja vikaakin löytyi. Miehelläni oli vähän hyvälaatuisia siittiöitä ja itselläni oli fsh 20. Olemme nyt munasolujonossa ja toivoa voi olla paremmasta. Tämä on ollut äärimmäisen raskasta, mutta tästäkin toipuu. Kiitos ammatti auttajien avulle.

Mulla on tälläinen sarja:
Tyttö 1/92
Tyttö 8/94
Tyttö 12/96
KM 10/98
KM 5/00
KM 3/01
Poika 10/02
Tyttö 12/03
KM 12/04
Tarkempia tutkimuksia ei ole oikeataan tehty missään vaiheessa. Tuo -01 on tutkittu ja siinä ei ollut mitään "vikaa". -02 raskaus pelotti aivan valtavasti, kun oli noita keskenmenoja ollut ja siinä olikin jos jonkinlaista kipua ja tuntemusta. -03 raskaus menikin jo paremmin ja sitten taas tuota -04 vähän mietin että kuinkan tässä käy...

Mielestäni itse keskemnenoista en ole löytänyt paljoakaan tutkimuksia. Sen sijaan lapsettomuudesta. Varhaisia keskenmenoja, tarkoitan pieniä alkuja ei tutkita. Täällä Espoossa kolmannen keskenmenon jälkeen pääsee julkiselle puolelle tutkimuksiin. Olen löytänyt vain vähän omahoito ohjeita. Tällaisia ovat mm.foolihapon syönti hyvissä ajoin ennen raskautta, joka vaikuttaa lapsen aivojen kehitykseen. Asperiini 50-100 mg päivässä istukan verenkiertoon ehkäisten pieniä verenkierron tukoksia. Kaikki lääkkeiden sisältö kannattaa tutkia, farmaca fennicasta tai apteekista. Aikoinaan Talidomidi unilääke aiheutti epämuodostumia. Keino makeutukset ja luontaistuotteet saattavat aiheuttaa epämuodostumia. Luontaistuotteista osa materiaaleista saatetaan ostaa isoista tukuista esim. vitamiineihin näitä ei välttämättä ole tutkittu raskasmetallien osalta. Varminta on käyttää kemiallisia vitamiineja. Lady vita pitäisi sisältää kaikki tarvittavat vitamiinit raskauden suunnitteluvaiheesta odotukseen. Hoitamalla itseä olen tehnyt parhaan mahdollisen minkä yleensä onnen lisäksi voi tehdä. Toinen juttu on sitten kumppani, hänen siittiöiden laatu ja hänen elintavat. Alkoholi, lääkkeet, tupakka, työ liuottimien ja kemikaalien äärellä saattavat vaikuttaa asiaan lisäten keskenmenoja. Stressi tässä tulee ennemmin tai myöhemmin. Pitäisi osata relata.

Hei kohtalotoveri!Minulla on ollut neljä peräkkäin.Sarjani kuulostaa tällaiselta:Lapsi-98,Lapsi-99,Lapsi,-00,lapsi- 02,KM-03,KM-04,KM-04,KM-04.Nyt raskaana,ja viikkoja 12.Huomenna kuunnellaan neuvolassa sydänäänet,jos ei kuulu tiedän että sama homma.Itsellä ollut siis kaksi tuulimunaa ja kaksi sikiöllistä,jotka oli keskeytyneitä keskenmenoja,jolloin sikiö kuolee mutta ei ala vuotaa itsekseen ulos joka sitten täytyy käynnistää.Toivotan Sinulle voimia.Tämä on välillä rankkaa,mutta onneksi on kuitenkin lapsia.heidän arvo on noussut näiden kokemuksien myötä entisestään.Voimia Sinulle!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2005 klo 15:07 mirtsi kirjoitti:
Hei kohtalotoveri!Minulla on ollut neljä peräkkäin.Sarjani kuulostaa tällaiselta:Lapsi-98,Lapsi-99,Lapsi,-00,lapsi- 02,KM-03,KM-04,KM-04,KM-04.Nyt raskaana,ja viikkoja 12.Huomenna kuunnellaan neuvolassa sydänäänet,jos ei kuulu tiedän että sama homma.Itsellä ollut siis kaksi tuulimunaa ja kaksi sikiöllistä,jotka oli keskeytyneitä keskenmenoja,jolloin sikiö kuolee mutta ei ala vuotaa itsekseen ulos joka sitten täytyy käynnistää.Toivotan Sinulle voimia.Tämä on välillä rankkaa,mutta onneksi on kuitenkin lapsia.heidän arvo on noussut näiden kokemuksien myötä entisestään.Voimia Sinulle!

Mirtsi historiasi tuntui niin tutulta mulla on ollu lapset -90,-91 ja -02 km -03,-04 ja -04. Keskenmeenoihin löytyi syy miedeni siittiöistä ja minun fsh arvosta. Ikä saattaa olla myös vaikuttava tekijä keskenmenojen määrään. Olen nyt hoidoissa asian suhteen.

En ole moista kuullutkaan,että miehestäkin voisi johtua.Minulla on rh-immunisaatio ja siksi se on yksi vaihtoehto näihin k-menoihin.Mutta kun minulla on tuulimuniakin se immunisaatio ei kuulema niitä aiheuta.Eli mitään varmuutta asiasta ei ole.Mistä ne tajusivat tuollaisen siittiöasian?Ja jos sellainen aiheuttais,minkälainen hoito on? t.Mirtsi

mulla yksi keskenmeno ja tuulimuna takana... endo todettu. nyt mietityttää tietenkin kaikki. lekuri sanoi että miehen siittiöissä ei voi olla vikaa jos tulee raskaaksi ja monet kuitenkin näyttävät puhuvan muuta. en enää tiedä mitä ajatella...
kun meitä ei aleta vielä tutkimaan ennen kuin asia tapahtuu kolmannen kerran :o kesällä piti aloittaa tutkimukset mutta tulin raskaaksi ja se olikin kaksiosainen tuulimuna, joka kaavittiin pois... nyt sitten vaan jatketaan yrittämistä, eikä tutkimuksista olekkaan enää mitään puhettakaan :(

mulla kaksi tuulimunaa ja kaks oikeata kesk.menoa takana ja kukaan sairaalassa ei ole sanonut että asia voi juontaa miehestä.Minusta on otettu verikokeita.Nyt odotan noin 12 rv.lla ja tänään nlassa ei kuulunut ääniä,mutta lukuja heitti monitoriin..maanantaina kuunnellaan uudelleen.Saapa nähdä!

Mulla on kanssa takana useampia noita keskenmenoja.
Sarjani on tälläinen (kamala laittaa että sarja):
1/92 tyttö
8/94 tyttö
12/96 tyttö
10/98 km (yli 12 vk, kesken jäänyt keskenmeno)
3/00 km (yli 12 vk, kesken jäänyt keskenmeno)
5/01 km ( ei ihan tarkaa tietoa viikoista)
10/02 poika
12/03 tyttö
12/04 km ( viikkoja jotain 8-10, kesken jäänyt keskenmeno)

Mulla on ollu 5 keskenmenoa. Eka oli -01 ja loput oli -03.
Nyt meillä on 3kk poika ja aivan terve. Yks keskenmeno johtu siitä ku olin syöny jotai tuorejuustoa ja saanu siitä jonku bakteerin.
Niistä muista en sit tiiä.
Kyllä pelkäsin kun rupesin odottaa kun kaikki keskenmenot on tullu aina vkl 8-9. Raskaus suju ihan hyvin paitsi oli silloin 8-9 vkl maha aika kipeä, mut kai mä sitte iteki pelkäsin niin paljon et tulee keskenmeno ni sen takia oli sit.
Olen monesti miettiny niitä keskenmenoja mut onnex mul on edes yks lapsi tullu maailmaan...

keskenmenoja;
-08 syyskuu
- 09 huhtikuu
- 09 kesäkuu
- 09syyskuu
-09 marraskuu :'(
alkaa väsyttää ja masentaa..yhden noista tiedän olleen tuulimuna.
minulla on 3 lasta,kaikki norm saaneet alkunsa.nyt jostain syystä vaikeaa raskautua..
apua,neuvoja!?

Yhteistyössä