useamman lapsen äidit!!keskenmenosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuhanpohdiskelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuhanpohdiskelen

Vieras
Meillä on kaksi lasta, jotka molemmat tulleet ekasta yrityskierrosta ja ei ole takana yhtään keskenmenoa. Nyt parin kuukauden yrityksen jälkeen taas raskaana, mutta mietin, että kun on kaksi kertaa ollut raskaana, joista molemmista syntynyt terve lapsi ilman yhtään keskenmenoa niin onko mahdollista enää kolmatta kertaa selviytyä raskaudesta ilman keskenmenoa??Kun niin moni raskaus kuitenkin päättyy keskenmenoon niin tilastollisestihan 1/3-4 menee kesken eli sen mukaan kolmesta raskaudesta yksi menee kesken...

Mulla on neljäs raskaus menossa, kaksi mennyt kesken. Ensimmäinen raskaus rv. 13 ja kolmas rv.18+. Nyt olen rv. 24 ja vuodelevossa. Toivon, että vielä muutama viikko päästään eteenpäin ja kaikki menee hyvin.

Tilastot ovat tilastoja. Ei niiden pohjalta kannalta murehtia.
Mulla 7 raskautta ja 2 lasta. Kolmas lapsi olisi ollut tervetullut, mutta ei riitä enää henkinen jaksaminen yhteenkään keskenmenoon. Yritän olla kiitollinen edes noista kahdesta lapsesta.

Meillä on kolme lasta ja kaksi keskenmenoa ensimmäisellä trimesterillä. Ymmärtääkseni keskenmenon riski kasvaa äidin ikääntyessä, omat keskenmenoni olivat ikävuosina 32 ja 34.

Eli tuurista se taitaa myös olla paljolti kiinni. Ikää alle 30v eikä muitakaan riskitekijöitä, mutta eihän se sitä kato meneekö kesken vai ei. Olen ollut onnellinen, että aikaisemmat raskaudet ovat ehtineet aika pitkälle ennenkuin olen raskaana olemista edes huomannut, joten näitä "riskiviikkoja" ei oo ollu jäljellä kuin muutama

Mulla kolmas raskaus päättyi keskenmenoon. Mutta mulla olikin riskitekijöitä muutenkin siinä mm. lukuisia otettuja röntgenkuvia, mitkä aiheuttivat kehityshäiriön

Alkuperäinen kirjoittaja 3n äiti;28790539:
Meillä on kolme lasta ja kaksi keskenmenoa ensimmäisellä trimesterillä. Ymmärtääkseni keskenmenon riski kasvaa äidin ikääntyessä, omat keskenmenoni olivat ikävuosina 32 ja 34.

Mä sain kuudennen lapseni 39-vuotiaana..

Mulla meni se tilastoraskaus eli kolmas raskaus kesken. Raskauduin kuitenkin melko pian perään ja nyt rv 12 menossa tässä neljännessä raskaudessa.

Tämähän on kuitenkin ihan sattuman kauppaa. Toisilla menee ja toisilla ei ene kesken.

Yhteistyössä