Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:Just joo. Mäkään en muista Suomen itsenäistymispäivää!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:Mä muuten väitän, että monet luulee Suomen saaneen itsenäisyyden talvisodan päättyessä.
no tuskin..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:On koko peruskoulu varmasti ko. ihmisten mielestä turha. Eiköhän sen koulun voisi lopettaa ala-asteeseen. Silloinhan osataan jo lukea ja laskea. :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:On koko peruskoulu varmasti ko. ihmisten mielestä turha. Eiköhän sen koulun voisi lopettaa ala-asteeseen. Silloinhan osataan jo lukea ja laskea. :xmas:
Peruskoulussa opetetaan paljon hyödyllisempiä asioita kuin sotien ajankohtia. Vuosiluvut ovat vain nippelitietoa, on tärkeämpää tietää mitä tapahtui ja miksi, kuin milloin.
Alkuperäinen kirjoittaja he:Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:Just joo. Mäkään en muista Suomen itsenäistymispäivää!
Päivää, vuotta vai kumpaakaan?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minä vuonna käytiin kansalaissota? Mitä siinä tapahtui? Jälkimmäinen on tärkeämpi kysymys, kuinka moni tietää noihin vastaukset?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minä vuonna käytiin kansalaissota? Mitä siinä tapahtui? Jälkimmäinen on tärkeämpi kysymys, kuinka moni tietää noihin vastaukset?
Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:Mä muuten väitän, että monet luulee Suomen saaneen itsenäisyyden talvisodan päättyessä.
no tuskin..
Mä olen törmänny nyt tähän pari kertaa. Henkilöt ei siis tiedä, koska talvisota oli ja olivat sitä mieltä, että sen seurauksena se itsenäisyys saatiin. Johtuu varmaan ihan siitä, että talvisota on maan sodista ehkä se puhutuin. Ja sit vetävät johtopäätöksen, että sen tärkeys johtuu itsenäisyyden saamisesta.
Alkuperäinen kirjoittaja ?:Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:Mä muuten väitän, että monet luulee Suomen saaneen itsenäisyyden talvisodan päättyessä.
no tuskin..
Mä olen törmänny nyt tähän pari kertaa. Henkilöt ei siis tiedä, koska talvisota oli ja olivat sitä mieltä, että sen seurauksena se itsenäisyys saatiin. Johtuu varmaan ihan siitä, että talvisota on maan sodista ehkä se puhutuin. Ja sit vetävät johtopäätöksen, että sen tärkeys johtuu itsenäisyyden saamisesta.
Eikö se muka noin mene? Minkä seurauksena se itsenäisyys sitten saatiin?
Alkuperäinen kirjoittaja viera:Voi jösses...
Ja juu, minä tiedän milloin oli kansalaissota.
Alkuperäinen kirjoittaja åoewbf:Alkuperäinen kirjoittaja viera:Voi jösses...
Ja juu, minä tiedän milloin oli kansalaissota.
Turun yliopistolla historian kurssilla pitää luennolla painottaa, että kylmä sota ja talvi sota ovat eri asioita.
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:![]()
No hei.. ne on niiiin nuoria..
Alkuperäinen kirjoittaja ?:Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:Mä muuten väitän, että monet luulee Suomen saaneen itsenäisyyden talvisodan päättyessä.
no tuskin..
Alkuperäinen kirjoittaja ounou:En voi sille mitään, mutta en vaan pysty mitenkään luottamaan näiden täysin yleissivistymättömien kykyyn hallita monia muitakaan elämänalueita...Ehkä jotain rakennekynsiä lukuun ottamatta...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ?:Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:Mä muuten väitän, että monet luulee Suomen saaneen itsenäisyyden talvisodan päättyessä.
no tuskin..
Venäjän vallankumouksen takia, jolloin Suomi sai itsenäisyyden ilman sotaa. Kun Venäjä oli myöntänyt itsenäisyyden, niin muut maat tulivat perässä. Kansalaissota käytiin heti itsenäistymisen jälkeen osapuolten (valkoiset ja punaiset) taistellessa kumpi saa johtaa maata. Kansalaissodalla on monia nimiä, kuten punakapina, vapaussota ja sisällissota. Kansalaissota oli erityisen raaka ja jakoi maan kahtia. Kansa yhdistyi vasta talvisodan ja jatkosodan aikaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ?:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Venäjän vallankumouksen takia, jolloin Suomi sai itsenäisyyden ilman sotaa. Kun Venäjä oli myöntänyt itsenäisyyden, niin muut maat tulivat perässä. Kansalaissota käytiin heti itsenäistymisen jälkeen osapuolten (valkoiset ja punaiset) taistellessa kumpi saa johtaa maata. Kansalaissodalla on monia nimiä, kuten punakapina, vapaussota ja sisällissota. Kansalaissota oli erityisen raaka ja jakoi maan kahtia. Kansa yhdistyi vasta talvisodan ja jatkosodan aikaan.
Eli Suomi oli jo itsenäinen talvisodan aikana?