urputusta...turhastako???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dietorelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja eiap:
Jaa, kaveri käyttäytyy huonosti, mutta ey sä voi vaatia korvausta kaveri auton käytöstä! Kaverilles ne kulut tulee eikä sulle.

Järkkyä tämmönen kateus!

siis enhän mä haluis hänen korvauksiaan vaan että mulla olis välillä mahdollissu tulla autolla.

ja kun mulle ei oo ollut. koska hän on mennyt sinne jo edeltä. eikä makseta kuin yhestä autosta.

jooo tien ettei mun kuulu saaha noista..mutta mua ärsyttäää se etä hän pakottaa mut sukulaisvierailulle. ei edes kysy että sopisko että käydään

ja etei anna mahdolisuuta välillä mennä mun autolla.
kerran jouduin jo tulemaan kaverin kyydilläenkä siitä tietenkään mitään korvausta saanut. koska hän oli siellä paikan päällä jo lapsensa luona

jos oikein tarkkoja ollaan niin matka, jonka hän kulkee omalla autollaan päivää etukäteen sukulaisiin ei ole verottajan näkemyksen mukaan työajoa vaan yksityisajoa, joten siitä ei pitäisi saada korvauksia. Vain siltä osalta kuin työajan puitteissa ajaa työhön kuuluvia ajoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Menet nyt vain omallasi, ja vaadit korvaukset

en mä enäään voi kun kerran pomon kuullenkin jo lupasin linkalla tulla.

enkä halua tapella.

vain ärsyttää. ei se että vaikka oltain aina menty hänen autolla mutta se että hän menee sukulaisiin ja silti pakotttaa mut keksii toisen keinon päästä mut en voi käytää omaa utoa ja pakottaa mut vierailee sukulaisillaan

halusin vaan purkaa.

mä en edes tie miksi tä on mulle niiin iso juttu.

muajotenkin masentaa koko juttu.

nyt vähän kuumetta,jopa pieni toive että olisin kipeä eikä tarttis mennä koko paikkaan. (joo lapsellista ja tyhmää ..mutta jotankin mä en halua istua sen ihmisen vieressä 3 tuntia ja olla vielä tuntia hänen sukulaisillaan )

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:

enkä halua tapella.

Nukut vähän pommiin ja "myöhästyt" linkasta,menet omalla autolla ja piste!Pääset omalla aikataululla liikkumaan ja jos toinen siitä vetää herneen nenään,niin anna vetää.

Sanot pomolle että tästä lähin käytätte hänen autoaan. Ei tuommoinen sovi ollenkaan, että käydään välillä kyläilemässä. Itse olisin jo vaatinut häntä viemään minut kotiin ensin.

Sanot pomolle että tästä lähin käytätte hänen autoaan. Ei tuommoinen sovi ollenkaan, että käydään välillä kyläilemässä. Itse olisin jo vaatinut häntä viemään minut kotiin ensin.

Tarkoitin SINUN autoa. Väsyneenä kirjoittelee mitä sattuu :(

enkä halua tapella.

vain ärsyttää. ei se että vaikka oltain aina menty hänen autolla mutta se että hän menee sukulaisiin ja silti pakotttaa mut keksii toisen keinon päästä mut en voi käytää omaa utoa ja pakottaa mut vierailee sukulaisillaan

miksi lupasit linja-autolla mennä koulutukseen? Maksatko itse sen lipun vai korvaako hän sen sinulle? voi helv.etti kun ärsyttää tuollaiset röyhkeät akat!

enkä halua tapella.

miksi lupasit linja-autolla mennä koulutukseen? Maksatko itse sen lipun vai korvaako hän sen sinulle? voi helv.etti kun ärsyttää tuollaiset röyhkeät akat!

firma maksaa linkkalipun.
mä en tiedä miten toimii jos meen linkalla takaisin.
kai hänsilti saa.

eikä mulla ole sitä mitään vastaan että saa korvausta vaan hänen käytöksensä kun ilmoitta että hän menee omalla joko saa korvaukset tai ei kumpikaan.( ei ihan noin suoraan mutta melkein )
ja sitten tuo sukulaisissa käyminen.

mutta en mä tälle matkalle mitään voi kuin ehkä tulla linkalla takaisin ettei tarttis mennä sillä kyydillä.
niin ja lupasin mennä linkalla kun mies oli sairallass kun oli sydämmessä jotain enkä mä keskittynyt siihen etä saan mitä haluan. ( onneksi hällä ei mitään vakavaa )

:hug: ärsyttävä tilanne, mutta muistathan, että älä ole liian kiltti. Kiltteys on hyvä ominaisuus, mutta kääntyy sinua vastaan, jos olet liian kiltti. Opettele pitämään puoliasi. Röyhkeät ihmiset käyttävät häikäilemättömästi kiltteyttäsi hyväkseen, jos annat jyrätä omat oikeutesi, koska et halua kenenkään suuttuvan sinulle.
Minäkin olen liian kiltti ja yritän myös opetella puolustumaan oikeuksiani tarpeen tullen. :)

Meil ainakin matkakorvauksia sai töis enemmän,jos työkaveri oli mukana autossa.Jos yksin meni,niin sai vähemmän.

Mä ainakin sinuna sanoisin pomolle että haluat mennä omalla autolla kun menee muuten päivät niin pitkiksi ja et halua työkaverin sukulaisilla kylässä kiertää...

Ja tosiaan jos työkaveri menee sukulaisten luo jo edellisenä pvänä,niin se menomatka katsotaan henk.koht.ajoksi,ei työajoksi.

No on törkeetä, et todellakaan loukkaantunu turhasta. Käsittämätön työkaveri sulla. Eikä todellakaan ole oikein että pitäs pitkän päivän jälkeen vielä raahautua toisen sukulaisille.

Ihan älytöntä tommonen!
Mä en todellakaan suostuis istuskeleen missään puolitutun työkaverin sukulaisissa!
Ja tuo että sinnekkin mennään jo päivää ennen!

Ei vetele tommonen, sun täytyy tehä stoppi tollaselle ja sanoa pomolle että sen täytyy puuttua tuohon.
Ei varmasti pomosikaan suostuisi tollaseen sun sijassas.

Ei helvetti että onkin törkee akka!

Mä sanoisin suoraan sille työkaverille, että käy toiste siellä sukuloimassa. Ja jos se ei käy niin jättää sitten ottamatta ne korvaukset ja sinä otat ne. Ei sukuloinnista mitään korvauksia saa.

Mä en ehkä jaksaisi niistä km-korvauksista, koska aiheutuuhan siitä autonkäytöstä kulujakin. Mutta musta ei ole reilua, että pitää jäädä hänen tutuilleen kahvittelemaan edes tunniksi, jollei halua.

Hei ap, kysyitkö sä nyt työntantajaltasi mielipidettä noista sukulaisvierailuista samalla matkalla? Ei meinaan mene ihan noin nuo kulukorvaukset.

Sitäpaitsi, jos autossa matkustaa 1 hlö, korvaus on se 44 snt per km. Muista matkustajista tulee korotus kilsoihin. Jos kaksi henkilöä firmasta matkustaa samaa reittiä samaan kohteeseen, korvaukset maksetaan yhdelle. Mutta, tässä tapauksessa reittihän ei ole sama, koska toinen ei tee sukulaisvierailua samalla...

mä sanoin hälle että aion mennä autolla mutta hän sano että hän menee myös- ja jos molemmat mennään ei kumpikaan saa korvausta.

en jaksnaut tapella kun mies oli just kipeä ja ei tiedetty mikä on niin en mä jaksanut tohon keskittyä. ja on niiin kurja riidellä.

mutta mua vaan sieppaa tuollainen käytös niiin paljon.

mä ymmärrän että joo eka lapsenlapsi on siellä mutta ei se silti sais mennä aina mun kustannuksella.

Selvä asiahan toi on, mutta kun tossa kerrot ettet jaksanut tapella, kenen kanssa sinun olisi pitänyt tapella, miehesi, työkaverisi vai kenen?

Alkuperäinen kirjoittaja Vanilja:
Mä en ehkä jaksaisi niistä km-korvauksista, koska aiheutuuhan siitä autonkäytöstä kulujakin. Mutta musta ei ole reilua, että pitää jäädä hänen tutuilleen kahvittelemaan edes tunniksi, jollei halua.

Ehdotan Dietorellelle ihan oman kännykän ostamista, jos siihen vielä joskus olisi rahaa. Silloin hän voisi heti soittaa poliisille, kun hänet viedään väkisin jonnekin.

:hug: ärsyttävä tilanne, mutta muistathan, että älä ole liian kiltti. Kiltteys on hyvä ominaisuus, mutta kääntyy sinua vastaan, jos olet liian kiltti. Opettele pitämään puoliasi. Röyhkeät ihmiset käyttävät häikäilemättömästi kiltteyttäsi hyväkseen, jos annat jyrätä omat oikeutesi, koska et halua kenenkään suuttuvan sinulle.
Minäkin olen liian kiltti ja yritän myös opetella puolustumaan oikeuksiani tarpeen tullen. :)

Ihana lukea tällainen viesti. Minulla on sama vaihe menossa: pysyn itse rauhallisena ja annan toisten tehdä mitä lystää. Jos minua ei huvita jonnekin mennä, ei mikään mahti maailmassa saa minua sinne itse menemään. =)

mutta enhän mä voi vaatia mitään rahaa kun hänen autollaan menty ekanakin päivänä.

toisena päivänä hänen autolla takaisin.

ja eihän se varmaan voi tohon mitään sanoa että suoraan kotiin. kai mun vaan pakko pitkän päivän lisäksi istuskella hänen sukulaisissaan.

mä en taida voida tehdä mitään.

ajattelin että menisin linkalla kotiinkin päin sieltä ensi keralla kun en jaksais mennä sinne sukulaisille. mä haluan kotiin että ehin nähdä lapset ennen nukkumaan menoa.

mutta sitten ajattelen että suuttuu mulle.ja joudutaan olemaan samassa huoneessa töissä eli en halua mitään kauheeta jännitystä väliin :/

Valtaa ei koskaan anneta, vaan se pitää ottaa. Mietipä sitä.

Yhteistyössä