Urheilukentällä nähtyä...

• Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
järkyttynyt
Lähdettiin muksujen kanssa urheilukentälle kokeilemaan vähän pikajuoksua ja pituushyppyä sekä potkimaan jalkapalloa. Urheilukentällä saapuikin pian äiti, isä ja kaksi tyttöä. Äidillä ja isällä oli erään urheiluseuran t-paidat, lapsilla caprimalliset juoksuhousut, tekniset Adidaksen t-paidat ja todella kalliin näköiset lenkkarit. Tytöt olivat ehkä minun lasteni ikäisiä, n. 3v ja 6v. Minun lapsillani oli päällä ihan vaan trikoocaprit, t-paidat ja jotkut Hummelin lenkkarit, vaikka meillä urheilua paljon harrastetaankin.
No, auta armias kun perhe aloitti harjoittelun. Ensin he juoksivat, siis todellakin JUOKSIVAT kymmeneen minuuttiin 2 kilometriä.Sen jälkeen lapset hyppivät pituutta minun lasteni kanssa. Perheen isä mittasi tyttöjen tuloksia, vanhempi hyppäsi 2,90m ja nuorempikin 2,5! Pikajuoksussa molemmat lapset juoksivat 60m reippaasti alle kymmenen sekuntia kun äiti oli jäniksenä, sen jälkeen kakarat heittivät palloa, vanhempi ainakin 20m ja toinen kymmenisen. Sitten he lähtivät lapset hikimärkinä kotiin.
Mietin, että millaisen harjoituksen tulos on ollut saada tuon ikäiset tuollaiselle tasolle? Kaikenlisäksi noiden lasten päälajit ovat samat, jotka ovat myös minunkin lasteni. Peleissä on mukava saada nuo tytöt joukkueen turvaksi, mutta ensi talven kisoissa todellakim pelottaa omien puolesta.
Oikeasti. Noin pieniä ja noin kovassa kunnossa.

tuota
Väititkö minulle että noin 3v lapsi juoksee 2 km kymmenessä ( 10) minuutissa? Se tekee sitten sellaista vauhtia, että tuo 3v juoksisi cooperintestissä noin 2,2 km. Se on kuule ylivoimasta vauhtia monille peruskoululaisillekin, sellaisille ihan tavallisille. Sekä monille aikuisille ihan mahdoton tulos... Jos minä yli 40v nainen juoksen cooperissa yli 2,3 km ( jonka teen) on tulos jo muistaakseni erinomainen, mutta että joku napero juoksisi sen. Enpä usko.

[QUOTE="pirjo";28641478]Oi heko heko hee, kateuskortin keksit ihan vetää!

Kyllä se ap:n lisäksi mut aina pääsee yllättämään, että joitain pikkulapsiakin ihan "treenataan". Ei kaikilla liikuta (tai olla liikkumatta) ihan vaan siksi, että se on hauskaa.[/QUOTE]
kateuskortti:LOL: et muuta keksinyt

"vieras"
Väititkö minulle että noin 3v lapsi juoksee 2 km kymmenessä ( 10) minuutissa? Se tekee sitten sellaista vauhtia, että tuo 3v juoksisi cooperintestissä noin 2,2 km. Se on kuule ylivoimasta vauhtia monille peruskoululaisillekin, sellaisille ihan tavallisille. Sekä monille aikuisille ihan mahdoton tulos... Jos minä yli 40v nainen juoksen cooperissa yli 2,3 km ( jonka teen) on tulos jo muistaakseni erinomainen, mutta että joku napero juoksisi sen. Enpä usko.
[QUOTE="joku";28641499]Meidän kohta 9v juoksi cooperin testissä 2070 m. Ei todellakaan 3v juokse kahta kilsaa kymmenessä minuutissa![/QUOTE]

Ei todellakaan juokse. Olisi jo vähintäänkin maailmanennätysainesta, jos sellaista tekisi.

Niillä lapsilla tais olla asennettu sellaset huipputekniset raketit siellä kalliiden adidaspaitojensa alla:D

tavan liikkujia
Meillä ei tyttö harrasta liikuntaa ja ei ole todellakaan hyvässä kunnossa (11v) ja juoksi 2200m Cooperissa, en sanoisi kovaksi tulokseksi normikuntoiselle, itse juoksin tuon ikäisenä 2500m ja olin vain pesäpalloilija... Tuo 2300 tai 2200 ei TODELLAKAAN ole erinomainen aikuiselle!
Itse tunnen montakin 9-vuotiasta, jotka juoksevat 9,3 sekuntiin 60m eivätkä ole mitään piirinmestareita eivätkä piiriennätyksiä tehneet. Tuo reippaasti alle nyt kyllä ei voi olla totta, sellainen 10-12 sekuntia voisi olla realistinen...

"vieras"
Toiset ovat vaan luonnostaan urheilijoita jo lapsesta pitäen ilman mitään erityistä "harjoittelua". Muistan kuinka minun kanssani samassa urheiluseurassa pikkulapsesta saakka kilpaillut lapsukainen oli jopa itseään vanhempia lapsia nopeampi juoksemaan, heittämään palloa jne. On nykyisin kilpaurheilija, enkä ihmettele yhtään. Minun lapsistani yksi on nopea juoksemaan, nopeampi kuin jotkut 1-2 vuotta vanhemmat lapset, saa nähdä että innostuuko urheilemaan ihan tosissaan vai jääkö ihan vaan harrastukseksi.

ap.
Okei, eivät he reippaasti alle 10 juosseet, noin kymmeneen. Ei minua muiden lasten kunnot niinkään kiinnosta, ihmettelin vain. Ja juu 2300 ei todellakaan ole erinomainen aikuiselle kuten joku sanoikin. Meillä oli 2600 10-numeron raja yläkoulussa, meillä tytöillä, ja minä perustyttö juoksin noin 2500.

olet hauskin
Kerro vielä parempi juttu!
Harmittaako sinua, jos tuo 3v juoksee Cooperissa yhtä paljon kuin sinä ja sen takia alat väittää, että tuo 2,3 on aikuiselle liikunnalliselle ihmiselle erinomainen (kouluarvosanana 10) suoritus ja mikään 3v ei todellakaan juoksisi sitä? Säälittävää. Liikunnalliselle aikuiselle naiselle, sinun ikäisellesi, joku 2700m voisi olla erinomainen.

Yhteistyössä