Urheilijoiden pukeutuminen

Tää on asia joka mua on nyt jo pitkään kiehtonut. :rolleyes: Siis onko se aina oikeasti tarpeellista että niillä on niin pienet vaatteet? :D Vaikka nyt beach volley. Miksi ihmeessä niillä on niin pirun pienet rätit päällä, onko niillä vaatteilla joku funktio vai onko se vaan siksi, että yleisö näkisi enemmän paljasta pintaa? Tai vaikka... tennis? Miksei sitä voi pelata vähän peittävämmissä asuissa, varsinkin naisten asut on joskus aika.. no.. tiedättehän te :rolleyes:

No mutta, miksei. Kaikille jotain? :D Silmäniloa osalle ja urheilua osalle?

Ja kyllä, selkeä funktio on niissä vaatteissa.

Voisko futista pelata vähän vähemmissä vaatteissa? :p
No just niin. :D Kun ylipäänsä aika harvat miesten lajit pohjautuu mitenkään kovin seksikkääseen pukeutumiseen, monissa naisten lajeissa sen sijaan tuntuu olevan enemmän poikkeus kuin sääntö että siellä pitää näkyä reittä ja mahaa kun mennään urheilemaan.

Joo, noiden beach volley naispelaajien asut on kyllä aika niukat. Luulisi että on ikävää jos alkkarit menevät persvakoon kaiken kansan nähden.
No totta. :D Ja siis MIKSI, oi MIKSI ne pitää olla niin hemmetin niukat? :D Luulis nyt, että vois olla vaikka sellainen vähän pidempi urheilutoppi ja kunnon housut, jotka sentään pakarat peittää, mut ei. Siis ymmärrän toki, että jossain maissa pelataan tosi kuumissa olosuhteissa, mutta eihän nyt niilläkään AINA voi olla niin kuuma, että perse pitää vilkkua?

Itseäni huvittaa mäkihyppääjien ja hiihtäjien ihonmyötäiset asut, vaikka ymmärränkin niiden funktion ilmanvastuksen kannalta. Koita nyt olla maskuliininen urheilijamies, kun käärit itseäsi neonväriseen kokovartalokondomiin :D

Itseäni huvittaa mäkihyppääjien ja hiihtäjien ihonmyötäiset asut, vaikka ymmärränkin niiden funktion ilmanvastuksen kannalta. Koita nyt olla maskuliininen urheilijamies, kun käärit itseäsi neonväriseen kokovartalokondomiin :D
:D Mä joskus kyllä, vuosia vuosia vuosia sitten, luin jotain siitä, että pikajuoksijamiehet käyttää sellaisia asuja ja riisuu mielellään yläosan areenalla juurikin siksi, että saisivat siitä (naisten) ihailusta jotenkin pönkitystä egolleen ja siten myös henkistä voimaa siihen suoritukseen. :D Mielenkiintoinen teoria. :rolleyes: Mut joo, ei noi mäkihyppääjien puvut niin sexyjä kyllä ole. :D Ja miksi herrajumala niiden pitää olla niin kamalan värisiä? :O

No eihän mitkään naisten tai miesten lajit pohjaudu mitenkään pukeutumiseen, eikä ainakaan seksikkääseen.
No ei kai ne nyt pohjaudu, mutt mä vaan mietin joissain tapauksissa sen pukeutumisen funktiota. Kuten esim. uimareilla on nykyään melkein aina ne pitkät puvut, ja niiden tarkoitus on käsittääkseni parantaa urheilijan suoritusta mm. siten, että puku minimoi veden vastustusta ja kitkaa tai sen sellaista. Mut siis... hame tenniksessä? :D Pikkuriikkistäkin pienemmät pöksyt ja topit beach volleyssä?

Mäkin olen sitä miettinyt. Eiköhän se johdu siitä, että naisten seksuaalisuus ja vähäpukeisuus ylipäätään on in. argh!
Juu. :D Mä olen joskus yleisurheilulajienkin edustajia vertaillut, oliskohan ollut ainakin tyyliin jossain.. seiväshypyssä tms ja jossain juoksulajeissa, kun naiset selkeästi pukeutuu seksikkäisiin vaatteisiin, miehet taas enemmänkin sellaisiin urheilusortseihin ja mahan peittävään paitaan.

Minä näen asian melko simppelinä. Kunhan kaikki ensisijaisemmat funktionaaliset reunaehdot vaatetukselle täyttyy, jää jäljelle enää jokunen kriteeri:

Miehet pukeutuu sellaisiin jossa näyttää hyvältä.
Naiset pukeutuu sellaisiin jossa näyttää hyvältä.

"vieras"
Jokunen vuosiksi sitten ainakin Suomessa naisten piti tavallisessa lentopallossa alkaa käyttää noita pikkiriikkisiä housuja ja ihonmyötäisiä paitoja niiden perinteisten lepattavien vaatteiden sijaan. Silloin lajipomot myönsi suoraan, että päätös tehtiin vain esteettisistä syistä, jotta saataisiin lisää katsojia. Miehet saa kuitenkin pelata peinteisissä shortseissaan

[QUOTE="vieras";24128775]Jokunen vuosiksi sitten ainakin Suomessa naisten piti tavallisessa lentopallossa alkaa käyttää noita pikkiriikkisiä housuja ja ihonmyötäisiä paitoja niiden perinteisten lepattavien vaatteiden sijaan. Silloin lajipomot myönsi suoraan, että päätös tehtiin vain esteettisistä syistä, jotta saataisiin lisää katsojia. Miehet saa kuitenkin pelata peinteisissä shortseissaan[/QUOTE]

Ai. No just tämän mä halusinkin jonkun kuulla ihan suoraan sanovan. :rolleyes: Kiitos. :D

[QUOTE="mä";24128828]Ootko koskaan miettinyt, miten mielenkiintoista on seurata mustassa tai valkoisessa puvussa olevaa talviurheilun harrastajaa. Erottuu televisiokuvassa "todella hyvin" puista ja lumesta.[/QUOTE]

No olen toki. :D Mut voishan olla vaikka ruskeaa, raidallista, hillittyä sinistä, tumaa viininpunaista tms. :)

"mä"
Jos joku teistä on joskus urheillut - siis ihan tosissaan - ymmärtää hän varmasti miksi yleensä, mitä niukempi/vartalonmyötäisempi vaate, sitä parempi se on. Siis siihen urheiluun.

Tuulipuku päällä liikuntaa harrastavilta en tätä ymmärtämistä odota.

[QUOTE="mä";24128867]Jos joku teistä on joskus urheillut - siis ihan tosissaan - ymmärtää hän varmasti miksi yleensä, mitä niukempi/vartalonmyötäisempi vaate, sitä parempi se on. Siis siihen urheiluun.

Tuulipuku päällä liikuntaa harrastavilta en tätä ymmärtämistä odota.[/QUOTE]

No mutta ei siis kaikilla huippu-urheilijoillakaan ole sellaiset ihan ihonmyötäiset vaatteet. Juurikin noita jonkun jo mainitsemia lepattaiva sortseja näkee paljon, mutta yleensä vain miehillä. Ja ihan fakta on, että urheilijoiden pukeutuminen on muuttunut vuosien saatossa niukemmaksi ja niukemmaksi. Ihan turha väittää, etteikö esim. tennistä pystyisi nainen mukavasti pelaamaan samanlaisessa asussa kuin miehetkin.

"vieras"
Pöh. Sehän menee mäkihypyssä nykyään juuri toisinpäin, yrittävät kepulikonstein suurentaa hyppyhaalaria jotta ilmanvastus paranee ja lentää pidemmälle. Siksihän niihin kokorajoituksia määrätty.

Yhteistyössä