Urbaani legenda väkivallasta saa osakseen kritiikkiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jaska-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pate:
Liian moni syrjäytyy ja voi pahoin noissa laitoksissa, varsinkin pojat. Lisäksi meillä Suomessa on kasvamassa isättömien poikien sukupolvi mikä ei ainakaan vähennä poikien pahoinvointia!!!

No voi vittu. Tehkää saatana jotakin älkääkä ulisko niiku vitun naiset. Alkaa pikku hiljaa keittämään toi marttyyriasenne. "Me miehet ollaan älykkäitä uhreja, mut ei me tehdä mitään, ulistaan vaan vauvapalstalla." Vittu käyttäkää nyt niitä superaivoja.

"Yhä useammissa perheissä miehet ovat eteviä kotitöissä ja lastenhoidossa.
Toisaalta yhä useammat naiset ovat omaksuneet kielteisiä, perinteisesti
miehisyyteen liitettyjä käyttäytymismalleja. Silti monet sosiaalityöntekijät,
tuomarit ja muut viranomaiset elävät sellaisessa menneisyydessä, jossa lapsen
etu oli avioeron jälkeen asua vain äitinsä kanssa. Tämä on johtanut tilanteeseen,
jossa toistuvasti kuullaan tuttavilta kauhutarinoita siitä, miten äiti on saanut
avioeron jälkeen lapset itselleen vaikka isä olisi puolueettomasti arvioituna ollut
paljon parempi huoltaja.
Miesten asema on avioeron jälkeen heikko myös siksi, että valtio ja kunnat eivät
tue etävanhempia, vaikka lapsi tosiasiallisesti asuisi suuren osan ajataan
etävanhemman luona. Etävanhempien - eli käytännössä eroisien - vakavia
ongelmia ovat seuraavat: He eivät saa elatusapua, elatustukea, lapsilisää,
perhepoliittista asumistukea eivätkä vanhempainvapaata. Kunnat eivät
myöskään tarjoa heille riittävän isoja vuokra-asuntoja, koulukyytejä eivätkä
perheneuvoloiden palveluita. Nämä ovat merkittäviä puutteita, jotka voivat
vaarantaa etävanhemman suhteen lapsiinsa ja jotka voivat tehdä etävanhemman
elämästä kohtuuttoman kallista ja hankalaa.
Oma ongelmansa muodostuu niistä tilanteista, joissa ero tapahtuu seurustelusuhteesta,
jonka aikana nainen on tullut raskaaksi. Tällöin miehellä ja lapsella ei
ole oikeutta vahvistaa isyyttä: Nainen voi yksipuolisesti päättää, että lapsi ja isä
eivät kuulu toistensa elämään."

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koululaitokset ovat tehty täysin tyttöjen ehdoilla, mitkä ovat täynnä naisopettajia jossa ei poikien myöhempää kehitystä oteta ollenkaan huomioon.

Pojat alkavat hivuttautua tytöistä ohi älykkyydessä 16-vuotiaina. 21-vuotiaina miehet ovat viisi pistettä edellä. Lähellä nero-tasoa miehiä on kahdeksan kertaa enemmän kuin naisia.

No miehet vois sit käyttää sitä älykkyyttään hyväkseen. Hakeutua yliopistoon ja opiskella 5 vuotta opettajaksi. Siirtyä peruskouluihin sun muihin töihin tai hakeutua opetusministeriöön ja muuttaa sitä järjestelmää.
Liian moni syrjäytyy ja voi pahoin noissa laitoksissa, varsinkin pojat. Lisäksi meillä Suomessa on kasvamassa isättömien poikien sukupolvi mikä ei ainakaan vähennä poikien pahoinvointia!!!

On isän ongelma jättää poikansa isättömäksi. Varmasti osassa eroista syy on naisessa ja tämä estää isää näkemästä lapsiaan, mutta lähellekään kaikissa tapauksissa ei kyse ole tästä. Isäthän voivat myös valita kotikouluttaa poikansa jos nämä kärsivät kouluympäristöstä. Suomessa on oppivelvollisuus, ei koulupakkoa. Ja ennenkuin sanot että miehen on pakko olla töissä 15h/pv, niin elämä on valintoja. Mieskin voi valita uhrautua lapsensa tulevaisuuden eteen, tuskin yhdelläkään äidilläkään voi mitään tätä vastaan olla, tai sitten hän on epäpätevä siihen hommaan.

Pate, kuinkas usein sä tapaat niitä huoltajuuskiistoissa menetettyjä lapsia? Millaista isänmallia tarjoat pojilles?

Tarjoan isänmallia myös muille enona:) Oma aikani ei riitä kaikille, joten kyllä sitä luulisi yhteiskunnankin vähän auttavan moni isejä vaikeissa tilanteissa. Nythän se on sellaista miesten kyykyttämistä missä voit joutua sellaiseen rumbaan, että moni ei sieltä täysjärkisenä selviä, mitään apua tai tukea on ihan turha odottaa, syyllistämistä ja haukkumista sekä ennakkoluuloja siitä että olet täys surkea tulee sitäkin enemmän.

Tiäkkö Pate sun pitää nousta miesten puolesta barrikadeille ihan muuallakin kuin vain internetin keskustelupalstoilla jos tunnet noin vahvasti miehiä sorrettavan. Onko sulla vaimoa tai lapsia? Toivottavasti et ainakaan omille pojillesi iskosta tuota 'vie sie ni mie vikisen' mentaliteettia, sillä todellakaan asioihin ei tule muutosta sitä kautta että jää odottamaan että jotain ehkä tapahtuu.

Miehet ovat alkaneet enemmän ottaa vastuuta perheestä ja lasten hyvinvoinnista, mutta viiveellä näkyy sen tulokset erojen yhteydessä. Väistämättä ne kuitenkin pikkuhiljaa alkavat näkyä. Jos useampi mies uskaltaisi jäädä hoitovapaalle, jos useampi mies erotilanteessa etävanhempanakin pitää yllä suhdetta lapseen, jos useampi mies uskaltaa vaatia lähihuoltajuutta ollessaan siihen lapsen kannalta paremmassa asemassa, alkaa muutos ja kohta se jopa näkyy.

Pate, kuinkas usein sä tapaat niitä huoltajuuskiistoissa menetettyjä lapsia? Millaista isänmallia tarjoat pojilles?

Tarjoan isänmallia myös muille enona:) Oma aikani ei riitä kaikille, joten kyllä sitä luulisi yhteiskunnankin vähän auttavan moni isejä vaikeissa tilanteissa. Nythän se on sellaista miesten kyykyttämistä missä voit joutua sellaiseen rumbaan, että moni ei sieltä täysjärkisenä selviä, mitään apua tai tukea on ihan turha odottaa, syyllistämistä ja haukkumista sekä ennakkoluuloja siitä että olet täys surkea tulee sitäkin enemmän.

Jos asennoituu noin jo valmiiksi, saa varmasti juuri sellaista kohtelua.

Ennakkoluuloista olisi itse kullekin hyvä päästä pikkuhiljaa eroon..

Ootkos muute Pauli V.?

Olen vain nähnyt niin vaikeita eroja ja itsellä ei ollu koskaan isää sen takia tässä välillä rupeaa koko touhu ottamaan pattiin. Jos me vähän enemmän välitettäisiin niistä pojista ja miehistä, varsinkin silloin kun heillä menee heikommin, myös miehellä pitää olla oikeus epäonnistua ja mieskään ei aina jaksa kaikkea yksin, joten vähän ymmärrystä ja tukea sinnekkin suuntaan kiitos.

Olen vain nähnyt niin vaikeita eroja ja itsellä ei ollu koskaan isää sen takia tässä välillä rupeaa koko touhu ottamaan pattiin. Jos me vähän enemmän välitettäisiin niistä pojista ja miehistä, varsinkin silloin kun heillä menee heikommin, myös miehellä pitää olla oikeus epäonnistua ja mieskään ei aina jaksa kaikkea yksin, joten vähän ymmärrystä ja tukea sinnekkin suuntaan kiitos.

Kyl mä ainakin välitän omasta miehestäni, isästäni, enoistani, sedistäni, isoisistä, pojastani ja veljestäni. Olen aina halunnut heille kaikkea hyvää ja menestystä. Jokainen ihminen saa epäonnistua, täydellisiä ihmisiä ei olekkaan. Jos poika ei halua valita akateemista uraa kuten äitinsä, ei se mua haittaa. Luokoon vaikka paskaa jos se tekee onnelliseksi ja jos se on sellaista mitä hän haluaa tehdä.

Kyl mä ainakin välitän omasta miehestäni, isästäni, enoistani, sedistäni, isoisistä, pojastani ja veljestäni. Olen aina halunnut heille kaikkea hyvää ja menestystä. Jokainen ihminen saa epäonnistua, täydellisiä ihmisiä ei olekkaan. Jos poika ei halua valita akateemista uraa kuten äitinsä, ei se mua haittaa. Luokoon vaikka paskaa jos se tekee onnelliseksi ja jos se on sellaista mitä hän haluaa tehdä.

Näinhän se menee, itsellä myös naiset tärkeitä ihmisiä elämässä. Ei minulla mitään naisia vastaan ole, vaan en pidä yksinkertaisesti välillä tästä meiningistä ja äärifeministeistä. Jotenkin rupeaa vatsassa kiertämään kun lukee tai kuulee heidän juttujaan, tasa-arvosta ei tietoakaan noilla ihmisillä.

Näinhän se menee, itsellä myös naiset tärkeitä ihmisiä elämässä. Ei minulla mitään naisia vastaan ole, vaan en pidä yksinkertaisesti välillä tästä meiningistä ja äärifeministeistä. Jotenkin rupeaa vatsassa kiertämään kun lukee tai kuulee heidän juttujaan, tasa-arvosta ei tietoakaan noilla ihmisillä.

Noh, samalla tapaa sovinistiset jutut saa mun kehon kuplimaan. Sekä aivan liian mustavalkoinen katsontakanta. Tuli vain mieleen et oliko sun äitis sit äärifeministi? Ja äitiskö takia et oo nähny isääs?

Noh, samalla tapaa sovinistiset jutut saa mun kehon kuplimaan. Sekä aivan liian mustavalkoinen katsontakanta. Tuli vain mieleen et oliko sun äitis sit äärifeministi? Ja äitiskö takia et oo nähny isääs?

Äitini on aivan mahtava ihminen, ei ollut äärifemakko. Itse inhoan myös sovinisteja ja haluaisin, että myös naisetkin joskus ottaisi vähän hanakammin kantaa noihin äärifeministien ylilyönteihin. Ei suomalainen mies menneitä haikaile vaan kaipaa välillä myös kunnioitusta eikä jatkuvaa parjaamista sekä oikeudenmukaisuutta tähän touhuun myös.

Miksi olet joutunut elämään isättömänä? Edustiko hän perinteistä vanhaa miestyyppiä jota kiinnosti enemmän ura ja oma elämä kuin perhe ja lapset?

Sellainen vanhan koulukunnan jurmottaja, kiinnosti ilmeisesti enemmän kaikki muu kuin lapset. On saanut isänmallin rintamalla sotineesta isästään ja kaikesta puhuminen oli aivan liian vaikeaa, liian ehdoton ihminen tähän aikaan eli joko hänen mukaansa olisi pitänyt mennä tai sitten ei ollenkaan. Joten ei tuollaisen ihmisen kanssa ketään tule toimeen. Itse olen onneksi kuin vastakohta isälleni.

Miksi olet joutunut elämään isättömänä? Edustiko hän perinteistä vanhaa miestyyppiä jota kiinnosti enemmän ura ja oma elämä kuin perhe ja lapset?

Sellainen vanhan koulukunnan jurmottaja, kiinnosti ilmeisesti enemmän kaikki muu kuin lapset. On saanut isänmallin rintamalla sotineesta isästään ja kaikesta puhuminen oli aivan liian vaikeaa, liian ehdoton ihminen tähän aikaan eli joko hänen mukaansa olisi pitänyt mennä tai sitten ei ollenkaan. Joten ei tuollaisen ihmisen kanssa ketään tule toimeen. Itse olen onneksi kuin vastakohta isälleni.

Noh, eikös sitä sanota et pojasta polvi paranee.

Noh, eikös sitä sanota et pojasta polvi paranee.

Ei ole kovin vaikeaa tuollaisesta polven parantua, huonommaksi ei pystyisi laittamaan vaikka yrittäisi:D

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Ihme meininkiä, no ei muuta kuin tämä kannustaa vetämään naisia takaisin turpaan jos ei sitä apua saada paikalle eli mitä tuossa voi muuta tehdä kuin vetää sitä naista pataan.

Niin kauan kuin väkivaltaan vastataan väkivallalla, ei mikään muutu. Ei liene kovin hyvä ratkaisu kenenkään kannalta sekään?

Niin ehdottomasti parempi on ahneiden ihmisten(kuten minä) tyyli "ottaa pataan" mukisematta ja vastustelematta. Sitten vain pahoinpitelystä tuomiota, ja vahingokorvauksia pyytämään(täytyy muista kikkailla näiden "vaivojen" kanssa oikein kunnolla, että korvaukset saadaan maksimiin). Saa hyvän baari-illan toisen kustannuksella, ja kyseinen "toinen" saattaa ennaltaehkäisevästi harkita tyhmyyttään ennen seuravaa tapausta. Ei valittamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Narsisti:
Ihme meininkiä, no ei muuta kuin tämä kannustaa vetämään naisia takaisin turpaan jos ei sitä apua saada paikalle eli mitä tuossa voi muuta tehdä kuin vetää sitä naista pataan.

Niin kauan kuin väkivaltaan vastataan väkivallalla, ei mikään muutu. Ei liene kovin hyvä ratkaisu kenenkään kannalta sekään?

Niin ehdottomasti parempi on ahneiden ihmisten(kuten minä) tyyli "ottaa pataan" mukisematta ja vastustelematta. Sitten vain pahoinpitelystä tuomiota, ja vahingokorvauksia pyytämään(täytyy muista kikkailla näiden "vaivojen" kanssa oikein kunnolla, että korvaukset saadaan maksimiin). Saa hyvän baari-illan toisen kustannuksella, ja kyseinen "toinen" saattaa ennaltaehkäisevästi harkita tyhmyyttään ennen seuravaa tapausta. Ei valittamista.

No jo pelkästään sun nimimerkki kertoo aika paljon siitä minkälaista väkivaltaa harrastat :saint:

Tässä HS-kirjoitus

Olen ottanut naiselta pataan puolustautumatta

Isä Länsi-Helsingistä

Viikon huonoimman vitsin takana oli se poliisi, joka oli ihmetellyt hätäkeskuksessa, ottaako soittaja naiselta pataan.

Moni mies voisi kyllä puolustautua, muttei kuitenkaan voi, koska tietää, että mustan silmän teettäminen rouvalle tai huulen halkaisu aiheuttaisivat takuuvarmasti lasten menetyksen kyseiselle riehujalle, kun ero lopulta saadaan.

Meidän lapsemme äiti riehui kotona teräase kourassaan, kun pienokainen ei vielä edes istunut. Minäkin soitin hälytyskeskukseen ja sain jopa sosiaalipäivystyksestä partion visiitille. Kun sitten kävimme yhdessä lastensuojelun juttusilla seuraavalla viikolla, kävi äiti heidän toimistollaan päälle kahdesti lyöden ja kerran potkien. Johtavan lastensuojeluvirkailijan raportissa on maininta, että "äiti huitaisee isää pari kertaa".

Hissimatkalla alas mäjähti nyrkki naamaan. Retkemme seuraava etappi oli neuvola, jossa mainitsin aiemmin saamastani nyrkiniskusta. Kommentti oli, että "eihän tuossa ole kuin punoitusta poskipäässä".

Olisivatko näiden tätien reaktiot olleet yhtä välinpitämättömiä, jos olisin isänä riehunut samaan tyyliin?

Ja varmaan arvaattekin, että sittemmin on tuomioistuin määrännyt lapsen äidin lähihuoltajaksi. Tätä samaa naisasia-asennetta huokuu näemmä jokainen, jonka pitäisi työssään ensisijaisesti ajaa lapsen etua.

Tässä HS-kirjoitus

---

Täysin väärässä ammatissa ovat tuollaiset ihmiset. Ei ole lapsen parasta nähneetkään tuollaiset päätökset ja muija joutaisi hoitoon. For real.

Tämä on juuri se anteeksi kiroiluni se perkeleen asennevamma mikä ihmisillä on tässä maassa. Mitä ihmettä miehen pitää tehdä, teet niin tai näin, aivan sama.

Tässä HS-kirjoitus

---

Täysin väärässä ammatissa ovat tuollaiset ihmiset. Ei ole lapsen parasta nähneetkään tuollaiset päätökset ja muija joutaisi hoitoon. For real.

Tämä on juuri se anteeksi kiroiluni se perkeleen asennevamma mikä ihmisillä on tässä maassa. Mitä ihmettä miehen pitää tehdä, teet niin tai näin, aivan sama.

Pakko sanoa että olin tosi hämmentynyt kun sain tietää että se hätäkeskuspäivystäjä joka nyt niin kovin tapetilla on ollut olikin mies. Ja siis varsinkin jos on ollut vielä kyse poliisista.. Asennevammat on vaarallisia, saattavat todellakin johtaa jopa kuolemaan. Vaikka taviskansan kohdalla kestää jonkun aikaa että asenteita saadaan muokattua niin kyllä ainakin viranomaistahoilla pitäisi työn puolesta pakottaa (lue: potkut jos ei toimi näin) kohtelemaan ihmisiä tasavertaisesti sukupuoleen katsomatta. Kuka tahansa voi joutua väkivallan uhriksi, mutta jos poliisikin nauraa kun mies jää alimmaksi niin mihinköhän sitä enää voi kääntyä :(

Tässä HS-kirjoitus

---

Pakko sanoa että olin tosi hämmentynyt kun sain tietää että se hätäkeskuspäivystäjä joka nyt niin kovin tapetilla on ollut olikin mies. Ja siis varsinkin jos on ollut vielä kyse poliisista.. Asennevammat on vaarallisia, saattavat todellakin johtaa jopa kuolemaan. Vaikka taviskansan kohdalla kestää jonkun aikaa että asenteita saadaan muokattua niin kyllä ainakin viranomaistahoilla pitäisi työn puolesta pakottaa (lue: potkut jos ei toimi näin) kohtelemaan ihmisiä tasavertaisesti sukupuoleen katsomatta. Kuka tahansa voi joutua väkivallan uhriksi, mutta jos poliisikin nauraa kun mies jää alimmaksi niin mihinköhän sitä enää voi kääntyä :(

Ei se että mies jää alimmaksi, mutta kun kannustetaan miehiä väkivaltaan tällä toiminnalla ei mies halua naisia lyödä, eikö miehelläkin ole oikeus yrittää hoitaa näitä tilanteita väkivallattomasti, vai mitä?

Niinpä törkeä perheväkivalta kohdistuu miehiin naisia useammin ja vaikka naisia kuoleekin enemmän kuin miehiä, niin ainoastaan miehen parempi fysiikka estää useimmat kuolemat lisäksi mies pystyy puolustautumaan naisia paremmin hyökkäyksiltä. Lisäksi naiset pahoinpitelevät ja tappavat myös lapsiaan miehiä useammin lastensuojeluliiton mukaan.

peesi

Yhteistyössä