upo-merkkisen uunilampun vaihto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rippe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rippe

Vieras
miten uunista irroitetaan palanut lamppu? Meillä upo merkkinen uuni, ja lamppu päässyt palamaan:(. Ja tänään olisi ollut tarkoitus tehdä lihapullia, mutta tähänkö se tyssäs?

Upo meilläkin ja lamppu toimii silloin kun jaksaa. Mut ei se lihapullien tekoa ole kertaakaan estänyt. Että tuskin teidän uunissakaan lamppu vaikuttaa ruuan kypsymiseen. Katso keittokirjasta, jos et muuten tiedä miten pitkään lihapullia paistetaan.

kierrät lampun suojan auki, vastapäivään kääntämällä. lamppu irtoaa samoin.
toisinpäin takaisin...
lihapullat voi paistaa ilman valoakin, avaa luukkua ja ... :D :wave:

Jep,ton minäkin haluan tietää,meillä on ollu uuni ilman valoo varmaan kohta vuoden,en kans tajuu miten vanhan lampun saa pois. Pari kertaa oon taistellu sen kanssa ja luovuttanut. Mut ei se valo niit lihapullii paista,uuni toimii kyll muuten normaalisti ;)

tiedän että voi paistaa ilman lamppua,mutta joskus vuosia sitten oli lamppu palanut edellisest asunnosta, ja silloinkaan en sietänyt ruuan valmistusta siten ettei nää "väriä",ja että onko palaneita vai mitä:D :D

Alkuperäinen kirjoittaja rippe:
tiedän että voi paistaa ilman lamppua,mutta joskus vuosia sitten oli lamppu palanut edellisest asunnosta, ja silloinkaan en sietänyt ruuan valmistusta siten ettei nää "väriä",ja että onko palaneita vai mitä:D :D

No katso kellosta aika ja avaa välillä sitä uuninluukkua. Tai teippaa taskulamppu sinne uuniin, niin sitten näkyy. :kieh:

En ole ihan varma onko äidilläni Upo-liesi, mutta siitä ei ole kukaan saanut lampun kupua irti - ei huoltomies eikä mieheni, joka on sähkäri (minä ja äitini tietenkin taisteltiin asian kanssa ensin).

ja kaiken huippu,on se että suunnittelemme asunnon vaihtoa (asumme kaupungin vuokra-asunnossa). Ja minun mielest olisi tosi törkeetä vaihtaa päittäin toisten asukkaiden kanssa, korjaamatta vikoja:D

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
En ole ihan varma onko äidilläni Upo-liesi, mutta siitä ei ole kukaan saanut lampun kupua irti - ei huoltomies eikä mieheni, joka on sähkäri (minä ja äitini tietenkin taisteltiin asian kanssa ensin).

outoa:(.

Meillä on UPO, jo aikas vanha. Pari kerta lamppu siihen vaihdettu. Eikä siinä mitään pupua ole. Vanha pois ja kauppaan vertaamaan vastaavaa tilalle. marketin hyllyt notkuu vaikka mitä lamppua. Jääkaapista simahti lamppu myös, ja vahingossa ostin tilalle uunilampun, mutta hyvin vörkkii sekin.

Meillä on UPO ja toisiaan lähtee ainakin tuossa mallissa kääntämällä vastapäivään. Vaatii vaan ihan järjettömästi voimaa. Joka kerta tuntuu että se kupu halkeaa. Lisäksi tuosta tuntuu palavan lamppu tosi usein.

Yhteistyössä