UNNUTUS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äityli

Aktiivinen jäsen
17.05.2004
1 248
0
36
Heips!
Onko kellään kokemuksia pienen lapsen niin sanotusta "itsetyydytyksestä". Jostakin olen lukenut että sitä kutsuttaisiin unnutukseksi. Itselläni 4-vuotias tyttö joka unnuttanut n.2vuotta. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Asia tapahtuu ainoastaan kotona. Tuntuu ettei siihen voi millään tavalla puuttua. Kaipaisin neuvoja mikä voisi auttaa Kiitos jo etukäteen :saint:

B) Heissan vaan,meillä 5 lasta joista 3 tyttöjä ja kaikki harrastavat enemmän tai vähemmän itsetyydytystä....kaikilla se on alkanut n. 3v iässä ja jatkuu edelleenkin säännöllisen epäsäännöllisesti,isommista en nyt enää niinkään aina tiedä...

olemme aina suhtautuneet "huolettomasti"=sehän on normaalia! Lapsi tekee jotain mikä tuntuu mukavalle,niin yksinkertaista!

Ja niin kauan kun se tapahtuu omassa sängyssä esim,eikäs muiden nähden asiahan on täysin luonnollinen.

Joskus on "rämpytelty niin että pimppi ihan punoittaa ja on kipeä,silloin huuhdellaan ja rasvataan varovasti alapää ja sanotaan reippaasti ja suoraan että nyt voisi sitten vähän aikaa olla rämpyttämättä kun se pimppi kerran kipeytyy!

Haluan että tyttäristäni tulee sinut seksuaalisuutensa kanssa ja lapsihan ei itsetyydytä,niinkuin aikuiset asian tiedostavat.

Ja häpeän tunnetta en tyttärilleni halua tuottaa..

Asia ihan hyvä, ota rennosti! :heart:

Meillä kolmivuotias miehenalku oli juuri tänä aamuna yhtäkkiä ihan hikinen, vaikka ei ollut edes kuuma. Kysäisin sitten häneltä, miksi on noin kuuma että on hiki tullut.. "Noku mä painoin tota mun pippejiä!" sanoi poika silmät kirkkaina. :D

Eikai sitä nyt oikein kokonaan voi kieltääkään, ettei tule mitään seksuaalisuus on paha asia-traumoja..
Itse sanoin pojalle ja olen vanhemmallekin lapselleni sanonut, että muiden läsnäollessa ei sellaisia juttuja tehdä, mutta kokonaan en ole kieltänytkään jos omissa oloissaan on. Olen toki sanonut, ettei liikaa saa rämpätä ettei tosiaan tule kipeäksi tai punaiseksi.

Näinpä,ei se kieltämällä lopu! Sitten ne pikkuiset vaan ihmettelee että mikäs tässä on niin kauheaa,kun sitä ei sais tehdä ja nolostuu asiasta.

Kyllä se touhu aikaa myöten rauhoittuu ja mehän olemme yksilöitä myös seksualisuuden saralle,toiset tykkää enemmän kuin toiset. ja mitä todennäköisemmin kaikki lapsemme tekevät sitä jos eivät nyt niin myöhemmin! :headwall: :kieh:

Yhteistyössä