Univinkkejä kaipaan, kiitos!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt äippä

Vieras
Kertokaa, ett miten saan tuon meidän kuopuksen paremmin nukkumaan. Ikää 1v 10kk, ollut aina huono nukkumaan (allerginen ja infektioherkkä) yöunille nukahtaa noin 20.30 joka ilta omaan sänkyyn omaan huoneeseen. mut viimestään klo 03 alkaa itku ja vähtäys, kipittämään meidän väliin, jossa sitten ähisee ja potkii ja puhisee 07 asti. Tätä jatkunut liian kauan, aletaan olla miehen kanssa aika poikki. Kokonaiset yöt voi laskea kahden käden sormilla. Välillä ähinä alkaa jo 23. Yritetty kantaa unisena takaisin omaan sänkyyn, mut havahtuu, ei nukahda ja alkaa itkeä. Konstit alkaa olla lopuillaan. On tosi kiinni minussa (äidissä), käy päiväkodissa, jossa nukkuu hyvät päikkärit noin 1h 30 min. Kotona ei viikonloppusin nuku sitäkään. Max 1h ja alkaa itkeä ja herää eikä suostu nukahtamaan uudelleen... Alkaa jo huolestuttaa, ett tehdäänkö jotain väärin? Syö tuttia ja olen miettinytkin, ett varmaan osasyy tohon yövähtäämiseen, kun tutti tippuu ja alkaa etsiä sitä! Vinkkejö kaipaan kaikenlaisia, kiitos!!!!

:hug: Vertaistukihalit lähetän. Meillä myös poika on aina nukkunut huonosti. Ei siihen taida auttaa kun aika :/ . Tuskin teette mitään väärin, jotkut lapset on vaan huonoja nukkumaan. Päikkäreiden puolesta puhun; hyvät päikkärit ovat meillä ruokkineet myös hyvää yöunta. Ja päinvastoin, jos lapsi on yliväsynyt, niin nukkuu vielä huonommin/vähemmän. Tsemppiä!

Niin. Minä koin paremmaksi nukuttaa lapsen yöllä takaisin omaan sänkyynsä, istuin vieressä kunnes nukahti. Välillä tosin oli itse niiiin väsynyt, ettei jaksanut muuta kun ottaa itkevä lapsi viereen möyhäämään.

Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
:hug: Vertaistukihalit lähetän. Meillä myös poika on aina nukkunut huonosti. Ei siihen taida auttaa kun aika :/ . Tuskin teette mitään väärin, jotkut lapset on vaan huonoja nukkumaan. Päikkäreiden puolesta puhun; hyvät päikkärit ovat meillä ruokkineet myös hyvää yöunta. Ja päinvastoin, jos lapsi on yliväsynyt, niin nukkuu vielä huonommin/vähemmän. Tsemppiä!

Niin. Minä koin paremmaksi nukuttaa lapsen yöllä takaisin omaan sänkyynsä, istuin vieressä kunnes nukahti. Välillä tosin oli itse niiiin väsynyt, ettei jaksanut muuta kun ottaa itkevä lapsi viereen möyhäämään.

Kiitos... Itsekin olen usein niin unenpöppörössä, etten jaksa huudattaa, kun aamulla on kuitenkin töihin herättävä. Tuo pimmennysverho on ollut pitkään harkinnan alla,kun aika valoisa huone päiväunilla, kun aurinko paistaa just huoneeseen. Kai siihen aika auttaa. Mut sitten kun sais joskus nukkua yön, niin on jo niin tottunut heräilyyn, ett uni on tosi katkonaista itsellä ja muistikin on alkanut jo pätkiä! :(

Olettako kokeilleet saatella samantien omaan sänkyyn, kun lapsi kipittää viereenne. Ja vaikka hetken aikaa istua siinä vieressä, että rauhoittuu. Meillä tämmöinen tepsi yökipittelijään ja koko perhe sai unirauhan ;)
Kannettiin siis samantien omaan sänkyyn vessan kautta ja hetken aikaa siliteltiin selkää, että rauhoittuu. Ei mennyt kovinkaan kauaa, kun lapsi ei enää vaivautunu kipittämään viereen, kun palvelu loppui ;)

Voimia teidän perheelle!

:wave: täällä myös kohtalotoveri. Kuulosti ihan meidän yötouhulta tuo :D
Viimeistään 4 aikaan yöllä poika paarustaa meidän sänkyyn nukkumaan. Joskus (jos jaksan) vien takaisin omaan huoneeseensa, usein olen niin väsynyt että annan jäädä meidän sänkyyn. Siinä sitten pyörii ja myllää loppuyön :/
1v8kk

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:

Kiitos... Itsekin olen usein niin unenpöppörössä, etten jaksa huudattaa, kun aamulla on kuitenkin töihin herättävä. Tuo pimmennysverho on ollut pitkään harkinnan alla,kun aika valoisa huone päiväunilla, kun aurinko paistaa just huoneeseen. Kai siihen aika auttaa. Mut sitten kun sais joskus nukkua yön, niin on jo niin tottunut heräilyyn, ett uni on tosi katkonaista itsellä ja muistikin on alkanut jo pätkiä! :(

Joo, niin tuttua. Mä jouduin turvautumaan nukahtamislääkkeisiin, en saanut yöllä unta kun olin herännyt. Otin aina puolikkaan keskellä yötä. Söin niitä muutaman kuukauden, jonka jälkeen siirryin punaviiniin, 1 lasillinen joka ilta :whistle: :p Vähitellen omakin unenlaatu parantui, omat univaikeudet on taaksejäänyttä elämää, onneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
:wave: täällä myös kohtalotoveri. Kuulosti ihan meidän yötouhulta tuo :D
Viimeistään 4 aikaan yöllä poika paarustaa meidän sänkyyn nukkumaan. Joskus (jos jaksan) vien takaisin omaan huoneeseensa, usein olen niin väsynyt että annan jäädä meidän sänkyyn. Siinä sitten pyörii ja myllää loppuyön :/

Itsellä ja miehellä ei voimat vaan riitä väsymyksestä johtuen tohon takaisin kuljettamiseen ja rauhoitteluun... mieluummin sit vähtää välissä. mikä tietty on pahempi juttu. mä vaan koko ajan epäilen, ett onko jollekin vielä allerginen mitä ei oo huomattu, onko vaan eroahdistusta vai jotain muuta. Täytyy yrittää varmaan tuota takaisin palauttamista alkaa koittaa.
Lohduttavaa kuitenkin huomata, ett täällä on muitakin joilla sama tilanne, sillä olen ajatellut, ett meidän likka on ainut lajissaan... *huoh* Verraten kaikkien ystävien ja tuttujen lapsiin, jotka tuntuvat nukkuvan jo syntymästään asti hyvin...

Meidänkin poika tuntuu olevan ainut lajissaan lähipiirissä.. Pitäisi vaan viedä se sitkeästi takaisin, mutta kun ei vaan jaksa. :| tosin ei sitä enää yleensä saa sittenkään hyvin nukuttua kun jätkä potkii välissä.

Meidänkin poika tuntuu olevan ainut lajissaan lähipiirissä.. Pitäisi vaan viedä se sitkeästi takaisin, mutta kun ei vaan jaksa. :| tosin ei sitä enää yleensä saa sittenkään hyvin nukuttua kun jätkä potkii välissä.

Totta! Ja sit joskus kun on mahis nukkua, ett lapset yökylässä mummulla, niin itse alkaa heräilemään viimeistään neljän aikaan ja uni katkonaista ja sit viimeistään kasilta jo ylös! Huoh!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja z-matti vielä:
onko lapsella unikaveria esim. joku pehmolelu? meillä auttoi myös se nukkumisasiassa..

Meillä on ollut sama uniriepu sairaalasta saakka. Sellainen rätti millä on pää.

me selitettiin lapselle, että pehmokoira on hänen unikaveri ja isi on äidin. :)
vuorotelkaa miehen kanssa, käyttäkää korvatulppia.

Yhteistyössä