Unissakävelijät -ym touhuilijat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karmivaa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karmivaa...

Vieras
Mitä siis hommaatte unissanne? Miten tajuatte siirtyä takaisin nukkumaan?

Mulle on alkanut tulemaan kamalia unia, 3vk välein :( Eli kun mies on yövuorossa ja olen muksujen kanssa keskenään.

Monesti "herään" siihen että meillä kotona olisi joku!

Viime yönä taas kuulin ääntä. Nousin sängystä ja menin istumaan sänkypäätyyn ja TUIJOTIN OVEA! Siis ihan kamalaa.. En tiedä miten kauan siinä olin. Yhtäkkiä vaan tajusin et "haa, meenpä takas nukkuu"... ?

Näen myös unia että joku vie lapset, tai niille tapahtuu jotain...

Hyi kamala jos mun jutut sais nauhalle, jotenkin selkäpiitä karmivaa :D

Mulla on ollut kylä stressaava vuosi. Nuorinta tytärtä on käytetty PALJON lääkärissä. Nämä unet alkoivat yleensä viikkoa ennen lääkärikäyntiä.

Nykyään siis miehen yöviikoilla painajaiset, jotenkin paljon rauhallisemmin osaan nukkua kun se on vieressä.

Kertokaa omia touhuiluitanne :D

Tähän lisään vielä aiempia unia:

-esikoinen vauvana roikkui verhokapassa, olin ihan hädissäni miestä pyytää apuun et vauva tippuu..
-toinen lapsi roikkui meidän crosstrainerissa
-makkarissa lentää jotain ötököitä tms. joita yritän napata kiinni
-makkarin seinään ilmestyy ovi josta tulee jotain olentoja

Aina kun käyn vähän ylikierroksilla/stressiä ni liikun unissani.Yleensä herään tai sitten mies ohjaa mut sänkyyn.Mutta touhuan unissani,teen asioita,saatan lähteä ulos mennä autoon yrittää käynnistää :( lisäks puhun unissani.5v tyttöni on ruvennut kävelemään kanssa unissaan.

Aina kun käyn vähän ylikierroksilla/stressiä ni liikun unissani.Yleensä herään tai sitten mies ohjaa mut sänkyyn.Mutta touhuan unissani,teen asioita,saatan lähteä ulos mennä autoon yrittää käynnistää :( lisäks puhun unissani.5v tyttöni on ruvennut kävelemään kanssa unissaan.

Hui, tuota ulos menemistä olen alkanut pelkäämään.

Ymmärrätkö itse liikkuvasi unissasi?

Minä olen sellaisessa ihme tilassa, en siis käsitä että on unta. Makkari tuntuu todelliselta, mut sit kaikki muu on kuvitelmaa/unta.

Vaikea selittää!

En ymmärrä että liikun tai ainakin niin luulen.Mutta herätessä oon jonkunaikaa vielä siinä luulossa että jotain piti tehä/tapahtua...Meillä on piilotettu kaikki avaimet koska mä meen muutoin ulos :( Silloin kun mulla on tosi kova stressi päällä nään ötökkä unia niitä tulee joka puolelta tai sänky täynnä muurahaisia,ampiaisia tms :(

Itse en kulje unissani, mutta tuli mieleen unissakävelijä ystäväni kertomus hurjimmasta unitempauksestaan. Hän oli ollut hotellissa yötä ulkomailla ja nähnyt unta jossa hänet oli lukittu sisälle. Hän oli unessaan hakannut kaksin käsin ovea/seinää tms ja herännyt valveille siinä vaiheessa, kun hänen hakkaamansa ikkuna oli särkynyt :(

Ei kuulemma mitenkään mukava herätys, kädet veressä ja vieraassa paikassa (ei kuulemma ihan heti muistanut missä oli). Voin kuvitella myös respan ihmetyksen...

Joskus lapsena ollessa meillä oli yökylässä poika joka käveli/puhui unissaan. Silloin se oli jotenkin hassua, ja että niillä oli ovet lukossa yöt,

Ei muutes enään naurata kun itsekin samanlainen!

Ovet pitää kyllä tarkistaa että ovat varmasti lukossa. Ennen se esti unia joissa luulin jonkun olevan meillä sisällä. Vaan ei näytä enää tepsivän...

Mä olen vielä vanhempieni luona asuessa kivunnu yläkertaan läpi kylmän ulkoeteisen, avannu siltä väliltä neljä ovee ja nakannu oman peiton siskon huoneen nurkkaan ja painunu takasin omaan sänkyyn... Yöllä sitten heräsin et missäs mun peitto on... :laugh:

Sitten kerran heräsin yöllä et mun sängyssä oli semmonen ainaki 3cm pitkä torakka... Kauhee huuto johon isäki heräs alakerrassa ja tuli kattomaan mitä me mekastetaan keskellä yötä... :D

Asuin jo omillaan (yksiössä ukon kanssa) ku kerran unissaan olin hakenu vaatehuoneesta peiton ja viikannu sen sohvan reunalle että voin sen siitä ottaa jos tulee kylmä yöllä... :D

Öö siinä kai kaikki mun yölliset touhut... Mä en ite noihin yöllä herää lainkaan, aamulla ihmettelen sitten tai sitten ukko sanoo et on heränny ku oon touhunnu jotain

Itse en touhuile unissani (vaikka varsin touhukkaita unia näenkin) mutta tiedän ainakin yhden hupaisan ja yhden todella karmean unissakävely/-touhuilu-tapauksen.

Ensin hupaisa: Entinen työkaveri kertoi,että kovan (työ)stressin alla hän aina touhuaa unissaan,joskus oli miehensä herännyt keittiöstä kuuluvaan kolinaan. Kaverini oli "tekemässä vielä yhtä testierää" eli oli unissaan sekottanu kulhossa ainakin jauhoja ja jotain nestettä,ja miehen tullessa oli just lykkäämässä sitä kulhoa "uuniin" eli onneks sentään jääkaappiin.. (juu,keittiöalalla ollaan)

Sitten karmea: Äitini koulukaveri (1950-luvulla) oli kävellyt unissaan rappukäytävään->rappukäytävän parvekkeelle->kuudennesta kerroksesta asfaltille..

Ja muistinpas just että kun olin lapsi,niin minua useamman vuoden vanhempi veljeni meinas unissaan mennä rappuun "vessaan". Isä siis oli pysäyttänyt ovella ja kysyi minne matka. Veli oli vastannut närkästyneen kuuloisena "höh,vessaan tietysti". Oli vaan oman huoneensa ovelta kääntyny väärään suuntaan..

Tuli taas mieleen...

En ole koskaan voinut jättää vauvaa yöllä imetyksen jälkeen viereen nukkumaan. Muutaman kerran siis ollut. Siitä vilkas-unisena olen nähnyt painajaisia ja etsinyt vauvaa peittojen alta :( Mies silloin vaan naureskeli et mitä mä etin! Toinen ihan paniikissa yrittää sitä vauvaa löytää vaikka nukkuu sikeästi omassa pinnasängyssään =)

Kaikkee mahdollista. Aktiivisin kausi jostain syystä oli tuossa parikymppisenä. Mun bravuuri oli nousta sängyssä istumaan, ja siitä rojahtaa velttona takasin. Saatana että ukko säikähti joka kerta, ite en useimmiten edes heränny, joskus kyllä. Silloin olin kävelly unissani autoon sisälle. En tietäisi muuten, mutta kun aamulla lähdin töihin niin tuoreessa lumessa oli mun sandaalien jäljet jotka johti autolle, ja auton jalkatilassa oli lunta kans.

Huoneisiin "eksyminen" keskellä yötä, tosi hauskaa :laugh: kuten myös sängyn pöyhiminen, ikäänkuin sinne olisi hävinnyt jotain. Muutama vuosi sitten kaikki loppui, nykyään vaan kikattelen unissani. Pikku hiprakassa yleensä :xmas:

Yhteistyössä