Unissaan liikkumisesta ja puhumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Mieheni liikkuu silloin tällöin unissaan. Ja puhuu. Saattaa poistua makuuhuoneesta, kuvitella että sänky on täynnä käärmeitä, että minä putoan sängystä, että joku liikkuu talossa tms.

Yleensä tätä tapahtuu kun hän on väsynyt. Eli jos on nukkunut huonosti, rankkaa töissä, ei ehdi päiväunia nukkua tms. niin unet yöllä on levottomia.

Pari kertaa raskauteni aikana on noussut niin räväkästi ylös että on tönässy kovastikin minun vatsaa. Viime yönäkin ja nyt aletaan olemaan raskauden loppumetreillä ja minua alkaa pelottaa.
Voiko voimakkaasta tuuppauksesta olla haittaa sikiölle ? Mies itse tietää minun tuntemuksista ja on aina kovasti pahoillaan aamuisin jos on jotain sekoillut. Hän on itse sitä mieltä että voisi johtua vaan tuosta väsymyksestä mutta en ymmärrä miten saisin hänelle enemmän aikaa nukkua. Joka ilta pitäisi esikoisen kanssa lähteä johonkin vai ? Olen itsekin väsynyt uhmaikäisen tytön, vatsan ja kaikkien särkyjen kanssa.

Mitä itse tekisitte ? Siirtyisittekö sohvalle nukkumaan vai mitä ?

Meillä myös mies puhelee tosi paljon unissaan ja tekee vaikka mitä... Yleensä jos se on tekemässä jotain ihan päätöntä juttua unissaan niin yritän herättää hänet. Ja eikös ne sano, että stressaantuneena puhuu ja kävelee unissaan :$

Alkuperäinen kirjoittaja Maryo:
Meillä myös mies puhelee tosi paljon unissaan ja tekee vaikka mitä... Yleensä jos se on tekemässä jotain ihan päätöntä juttua unissaan niin yritän herättää hänet. Ja eikös ne sano, että stressaantuneena puhuu ja kävelee unissaan :$

Minua ei haittaa että puhuu unissaan, olen niin tottunut että herään kyllä jos alkaa posmottaa jotain mutta nukahdan uudestaan ennen kun ehtii edes lopettaa :D
Mutta tuo liikkuminen. Viime yönä pomppas ylös ja selitti jotain että "ei saa lyödä" ja "mikä osu miun kylkeen" jne ja räväytti valot päälle. Ja kun pelkään tuota vatsan tönimistä :(

Minun ex oli samanmoinen liikkuja, yhden kerran yritti pelastaa mut kaatuvasta tynnyristä, silloin tarttui tiukasti kiinni ja loukkaantui unissaan, kun en lähtenyt hänen kanssaan pakoon, huh, huh!

Jos joudut jännittämään, että osuuko toisen pyöriminen sun vatsaan, niin siirtyisin muualle nukkumaan.

Kyllä munkin mies kävelee ja puhuu unissaan useasti.Herään siihen joka kerta. Kerran heräsin siinä vaiheessa kun mieheni koppasi mut syliinsä ja juosten vei olohuoneeseen sohvalle istumaan,olin ihan hölmistyneenä,et miksi mut siihen vei.No mies siitä sitten heräsi ja kertoi nähneensä unta että meidän katto romahtaa ja toi mut turvaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Maryo:

Minua ei haittaa että puhuu unissaan, olen niin tottunut että herään kyllä jos alkaa posmottaa jotain mutta nukahdan uudestaan ennen kun ehtii edes lopettaa :D
Mutta tuo liikkuminen. Viime yönä pomppas ylös ja selitti jotain että "ei saa lyödä" ja "mikä osu miun kylkeen" jne ja räväytti valot päälle. Ja kun pelkään tuota vatsan tönimistä :(

Mitä jos nukutte erillänen loppuraskauden?

Minä tein miehen liki hulluksi kuopuksen odotuksessa, havahduin jos mies käänsi kylkeään ja jostain syystä luulin että mies on putoamassa sängystä ja otin kiinni käsivarresta ettei raukka putoa :whistle:
Tietysti mies heräsi siihen joka kerta..

Ei taidettais edes osata nukkua erillämme. Ja mies ei varmaan edes ilahtuis ajatuksesta mutta ... Harmittaako sit jälkeen päin jos töytäseekin vatsaa kovin ja jotain tapahtuu ?
Inhottavaa !!

Yhteistyössä