Unipussi kokemuksia ja suosituksia otetaan vastaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jude"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jude"

Vieras
Oon siis ajatellut ostaa 2kk tytöllemme unipussin.

Meillä on makuuhuone aika viileä ja tyttö on ilmeisesti hieman herkästi paleleva, koska usein on niin, että sormet ja kädet varsinkin on tosi viileät.

Nukkuu myös selkeästi vähän paremmin jos on lämpimät oltavat, esim vaunuissa topattuna tai kantoliinassa. Usein vielä liinassakin vääntää oikein naamansakkin liinan alle.

Minkälaista kokoa/materiaalia kannattaa katsella? Mihin kiinnittää huomiota?

Vai onko tollainen ihan turhake?

Tyttö nukkuu samassa sängyssä mun kanssa.

Meillä oli esikoisella unipussi, tosin otettiin käyttöön kun hän oli vähän vanhempi (joku reilu ½ vuotta). Meidän umipussi oli ihan puuvillaa ja kankaiden välissä oli toppausta.

Kuopus kapaloitiin ihan vauvana ja tykkäsi nukkua sielä. Ja ei tykännyt ollenkaan unipussista kun kapalot jäi pois.

Me otettiin unipussi käyttöön vasta 1 vuotiaalle. Harmittaa kyllä kun en tajunnu aiemmin. Tyttö heräili yöllä itkemään ja on nyt kyllä mun mielestä nukkunu pussissa paremmin. Ja kun ei se peitto tosiaan pysy yhtään päällä niin onhan tuo kätevä.

Meillä on typyllä Dreambag unipussi, ohuempi ja paksumpi. Tuossa on huonoa se, että vetoketju saattaa painaa hieman kainalosta. Ja päällimmäinen kangas on polyesteriä, isolta osin tai kokonaan en muista kummin, luonnonmateriaali olis paras. Sisäkangas puuvillaa kuitenki.
Plussaa tässä on se, että on helppo pukea, kun saa kokonaan auki.

Ostettiin 6-18kk kokoinen kun typy oli muistaakseni 4kk.
Unipussi on kätevä, kun ei tarvi asetella peittoa moneen kertaan yöllä. Meillä kun alottaa yöunet eri paikassa, ni on helppo siirtää sit unipussissa. Eikä tarvi kylmille lakanoille laittaa. :)
Pussissa on myös vaikeampi liikkua, ei pääse niin vanhempia potkimaan jos välissä nukkuu.

Itse tässä kyselin vinkkiä paksummasta unipussista taannoin, kun tuo meidän Ikean pussi oli ohuehko talveksi. Täällä vinkattiin kovasti Lidliä ja sieltä hain uuden pussin. Harmittaa vaan, etten ostanut kahta, koska vanu on jo vähän ohentunut, kun pussi on pesty kolmesti: käyttöönottopsu+ 2 kakkavahinkoa. Mutta siksipä suosittelen minäkin noita edullisia halpakauppojen pusseja. Ikeassa maksaa 15€ luokkaa ja Lidlissä 9€ normaalisti. Omani oli alennettuna 7€. Käypä katsomassa, josko Lidlissä vielä olisi jäljellä. Meillä on rauhoittanut unia hyvin!

Niin ja siis siinäkin ihan tosi kätevä kun meidän 1,5v on nyt alkanu kiipeileen pois pinnasängystä niin kun on pussissa niin ei saa nostettua jalkaa laidan yli =)
Me koitettiin hillitä esikoisen yövaelteluja unipussilla, mutta jätkä haahuili pussin sisällä kävellen :laugh: :snotty: (oli siinä vaiheessa siis matala laitaisessa sängyssä)

Yhteistyössä