Unilääkettä vauvalle!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
hmm. onko lapsella ihottumaa?
ja tuosta maidottomasta dietistä, olethan lukenut kaikki pakkaukset mitä kaupasta ostat ettei niissä ole maitoa? sitä kun on tungettu mitä ihmeellisempiin paikkoihin, hedelmäkarkeista lähtien..

Joo on luettu. Mies ravaa marketin käytäviä "mitä maidonosia ei saa olla"-lista kädessä ja lukee tuoteselosteita.
Ihottumaa on ollu joo poskissa, ihan törkeet olikin, nyt ne on asettumaan päin.

meillä poika alkoi oireilemaan ollessan pelkällä rinnalla, ensin vatsavaivoilla, sitten sonti millon minkäki näköstä tavaraa, sitten tuli ihottuma, vajaa 5kuisena ihottuma sitten räjähti, poika oli päästä varmaisiin pienillä vesikelloilla, sillon päästiin sairaalaan tutkimuksiin, verikokeet oli ok, mutta lääkäri oli sitä mieltä että joku aiheuttaa oireita, alotettiin maidosta, sai anafylaktisen shokin.
kaikki maito pois, ja lopulta kun oltiin alettu syömään kunnolla kiinteitä niin ensimmäinen vuosi koostuo 10 ruoka-aineesta joista yksi oli äidinmaito..

Minä uskon et hermo menee ja väsynyt olet! Ja ihan normaalia on olla täysin loppu ja turhautunut kun mikään ei ole hyvin. Varaa aika jollekin hyvälle lastenlääkärille (kysy tutuilta lapsiperheiden äideiltä suosituksia) ja vie vauva sinne. Ei tuo normaalille kuulosta!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja refluksiäiti:
Siis oikeasti ihmiset, mikä teitä vaivaa!! Lapsi on vasta noin pieni ja nyt jo menee hermot valvomiseen ja kitinään ja ensimmäisenä olet antamassa unilääkettä. mitä sinä odotit että vauvan kanssa eläminen on?
Itse kuuntelin pojan huutoa parhaimmillaan 7h putkeen, kaikki yöt valvottiin eikä päivälläkään nukuttu kuin 10min.pätkiä. Netistä kuulin refluksista jota alettiin epäillä, eikä vieläkään ole lääkärit ottaneet tosissaan meitä...eivät siis usko refluksiin vaan suorastaan haukkuivat minut äitinä. Olemme kokeilleet kaikkea....ja siis IHAN KAIKKEA. Poika on nyt 2,5v ja elämä tähän asti ollut yhtä helvettiä. Ei ole vieläkään kunnossa ja kamalat kivut öisin. Lääkäreissä ollaan juostu jopa yli 500km päässä:(
Nyt odotetaan tähystysaikaa....ja se olis pitänyt tehdä jo vauvana.....lapsi vaan joutunut kärsimään ja vain sentakia ettei meitä ole uskottu.
No okei, tää oli vaan meidän tarina, mut toiv. pisti miettimään vähän että kannattaako hankkia lapsia jos 2,5kk jälkeen on valmis antamaan unilääkettä:(

Vie se lapsi jo hyvä ihminen YKSITYISELLE! Miksi et ole jo vienyt?

Voi kuule, 500km päässä ollaan jo kerran käyty kun poika oli vauva ja siellä aivan ihana lääkäri jonka avulla nuo imetysdieetit kokeiltiin.ei kuitenkaan allergiasta kyse joten uudestaan ei sinne asti lääkäriin lähetty.puhelinyhteydessä sinne ollaan oltu kokoajan, mutta kun on niin kaukana niin ei voi lähteä joka päivä. Tää lääkäri olis laittanu heti lähetteen tähystykseen tänne meidän lähialueen sairaalaan mutta byrokratia ei sitä hyväksy, joten lähete pitää saada täältä....ja täällä kun eivät meitä usko niin mistäs lähetteen saat.nyt sain sen viimein tk lekurilta kun vein hänelle kirjeen jonka oli kirjoittanu tuo yksityinen lekuri.kaikkemme ollaan lapsen hyväksi tehty!!!!!!!!!!!!!!!!

Te joiden lapsilla sitä refluksia ollut (toki muutkin saa vastata) niin miten pitkän ajan päästä vauva puklaillut vielä ruokailusta? Meillä sulanutta jo oksennukselle haisevaa (ei siis maidolle) tulee vielä yli tunninkin kuluttua syömisestä. Vaikka pidettäs vauvaa pystyasennossa koko ajan.

Koita hommata vaikka päivisin joku joka hoitaa, nuku silloin edes vähän ja ota rennosti päivällä älä stressaa siivoamisella, ruuanlaitolla ym. Tutkituta lapses yksityisellä, mutta silti kaikille ei löydy selitystä. Tiedän koska meidän kolmonen ei nuku vieläkään...ja ikää jo 2 ja puol. Eka puol vuotta mentiin niin että nukku noin kolmetuntia yössä putkeen ja sen jälkeen pikku pätkiä niin etten itse oikeastaan nukkunu kuin sen kolme tuntia..Sit vähän parani mutta vähän, heräili ja heräilee edelleenkin montaa kerta yössä ja kun on muitakin lapsia niin itse ei oikein päivällä voinut tai voi vieläkään nukkua. Valvoo yöllä välillä toista tuntia huutaen ja kiukutellen ja sit lisäksi heräilee muuten vaan..Ja kyllä välillä oon väsyny niin väsyny että ei silmät auki pysy..Mut aikansa kutakin ja ehkä se jonain päivänä vielä nukkuu.Mitään vikaa ei ole löytynyt...

Alkuperäinen kirjoittaja väsyttää:
Eikö vauvoille todellakaan ole mitään unilääkettä, jota voisi antaa!!! En jaksa enää yhtään tuota kitinää... tuo kersa ei nuku ikinä! Ja tää ei oo mitään ohimenevää vaan tuo laps on valvonu koko ikänsä!!!

Kokeile PASCOE-emäsjauhetta.Lisää suomi24/äidit ja isät/koliikki.Kannattaa kokeilla -ketju

Alkuperäinen kirjoittaja oona:
vieras, joka laitoit tuon perhepeti liitteen. Se ei oo aivan totta että lapsi oppii 3-4vuotiaana tai joskus myöhemminkään nukkumaan itsenäisesti. Minä olin 13vuotias kun isäni vihdoin sai tarpeekseen kun halusin jatkuvasti nukkumaan isän ja äidin viereen. Ja siis itkun kanssa minut on vieroitettu VASTA 13vuotiaana perhepedistä kun en aikaisemmin oppinut vaikka he kovasti yrittivät. Olin siis 13vuotta mennyt nukkumaan omaan sänkyyn omaan huoneeseen mutta joko illalla tai yön aikana siirtynyt vanhempien sänkyyn kun en ole tykännyt nukkua yksin. Pelottanut hämärässä jne. Ei tervettä minusta!! Enkä pidä vieläkään yksin nukkkumisesta. Onneksi minulla on aviomies jonka viereen voin käpertyä...
Ja en aio tehdä omien lasteni kanssa tätä virhettä että otan heidät viereeni, sillä sitä on edessä sitten seuraavat13vuotta ja sänky käy pieneksi kun on jo 2lasta. Kun samat geenit niillä on niin eivät varmaan oppisi yhtään sen nuorempina yksin nukkumiseen. Ja miksi en halua että lapseni ovat täysi ikäisiksi samassa sängyssä: koska meillä ei olisi sitten enää mitään parisuhdetta! Enkä saisi mieheni kanssa koskaan nukkua rauhassa rennosti, kun koko ajan joku potkii ja kiemurtelee välissä.
Mistä sä tiedät, vaikka sua itteäs ois huudatettu vauvana pimeässä huoneessa ja nukutettu yksin pinnasängyssä? Mitä jos itse menit vanhempien sänkyyyn vasta sitten kun osasit itse kävellä sinne etkä enää ollut pinnasängyssä? Jostakinhan tuon trauman on täytynyt tulla.

Jos lastenpsykiatri sanoo, että jos vauva on heti syntymästään äidin lähellä öisin ja aina kun heräilee öisin on äiti siinä lohduttamassa, niin nämä lapset ovat valmiita 3-4 vuotiaina omiin huoneisiin. Koska he eivät ole koskaan joutuneet pelkäämään yksin pimeässä eikä heitä ole pakotettu huutamaan yksin sängyssään. Heillä on vain positiivisia mielleyhtymiä nukkumisesta ja keskellä yötä heräämisestä. Ja luulisi sinulla olevan empatiaa omia lapsia kohtaan, jos kerta tiedät mitä yksin yöllä pelkääminen on! Kuinkakohan pahat pelkosi olisi nyt, jos vanhempasi eivät olisi ottaneet sinua samaan huoneeseen koskaan??? Onneksi ottivat, vai mitä? Älä tee samaa lapsillesi, jos he eivät uskalla olla yksin. Asetu heidän asemaan. Aiotko sinnikäästi vain passittaa heidät omaan huoneeseen yöllä? Ja sitäpaitsi, jos parisuhteen hoito on vain sen varassa, että nukutaan kaksisteen, niin sitten olisi syytä miettiä niitä muitakin tapoja hoitaa parisuhdetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Vauva valvonut koko ikänsä?
Nakkaapa vaaville muutama pilleri, niin voit nukkua huoletta seuraavat 18 vuotta kun lapsi on sijoitettuna toiseen kotiin.

Varmaan joo ap olikin tosissaan! Kaikennäköstä tiukkapipoista porukkaa!

esikoinen valvotti kolme ekaa kuukautta..koliikki..toinen hötkyili millon mitenkin..korvatulehduksia kahtena eka vuonna viisi.. kolmas rs virus tapaus ja itki räkäisyyttään..neljäs, nukkui alusta asti yön kahdessa 6 tunnin putkessa sama jatkuu edelleen ja on kohta jo 4v. viides on nukkunut tähän asti (kohta 2v) joka yö vaan sillä että horteessa lipassut maitoa..paitsi että nyt on keksinyt että äidin sylissä on kivempi kuin omassa sängyssä tai vieressä..

sitten minulla on tiedossa erikoislapsi, jolla tarvetta lääkitykseen itkuisuuden vähentämiseen. Kysymyksessä todellakin erikoislapsi, ei mikään *me ei nyt vaan jakseta valvoa* tapaus.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Olisko tämmösestä apua

http://www.lapsiperhe.net/unihiekka/unikouluja.htm

Jos asutte sopivalla paikalla.

Mä olen ymmärtänyt joskus, että alle puolivuotiaita ei oteta mihinkään unikouluihin???

Joo ei alle 6kk, heillä ei ole edellytyksiä vielä nukkua koko yötä.

LUITTEKO TÄMÄN LINKIN??? Kyse ei ole varsinaisesta unikoulusta vaan siitä että äiti voi mennä alle puolivuotiian vauvan kanssa sairaalaan ja henkilökunta hoitaa vauvaa sen aikaa että äiti saa nukkua.

"Unikouluja

Kätilöopiston sairaalan piirissä olevien alle puolivuotiaiden lasten vanhemmilla on mahdollisuus viedä lapsensa sairaalan unikouluun, jossa henkilökunta hoitaa lasta äidin levätessä sillä aikaa univelkojaan pois.

Ensi-ja turvakotien liitto tarjoaa ensikodeissaan myös unikoulua, jonne voi viedä niin pienen vauvan kuin isommankin yövalvottajan. Henkilökunta hoitaa lasta äidin nukkuessa toisessa huoneessa."

Ap :hug: Pyydä apua tuohon tilanteeseen, onko mahfdollisuutta eettä isovanhemmat hoitaisivat välillä lasta että saatte miehen kanssa levätä ja hengähtää myös yhdessä ja tosiaan nukkukaa vuorotellen niinkuin täällä on moni jo ehdotellutkin...

Alkuperäinen kirjoittaja väsyttää:
Eikö vauvoille todellakaan ole mitään unilääkettä, jota voisi antaa!!! En jaksa enää yhtään tuota kitinää... tuo kersa ei nuku ikinä! Ja tää ei oo mitään ohimenevää vaan tuo laps on valvonu koko ikänsä!!!

joo anna vaan ja sen jälkeen sit nukkuu loppuikänsä...
Et voi olla tosissas... koko ikänsä ja ikää peräti 2kk!!!
Mee hoitoon!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Te joiden lapsilla sitä refluksia ollut (toki muutkin saa vastata) niin miten pitkän ajan päästä vauva puklaillut vielä ruokailusta? Meillä sulanutta jo oksennukselle haisevaa (ei siis maidolle) tulee vielä yli tunninkin kuluttua syömisestä. Vaikka pidettäs vauvaa pystyasennossa koko ajan.

Meillä on pukleja tullut aina seuraavaan ruokaan asti, jopa päiväunien jälkeen. Me veimme tytön Gastroentrologille yksityiselle, kun neuvolassa tarjosivat vain perheterapeuttia tilanteeseen. Yksityisellä otettiin heti tosissaan ja aloitettiin lääkekokeilut. Koska tytöllä on hyvä iho, oletus oli et rakenteellinen vika. Nyt syö toista kuukautta Prepulsidia, eikä puklaile enää ja on iloisempi sekä nukkuu paremmin. Korvat vaan on nyt vaivannut ja sekin on yleistä refluksiassa, koska limakalvot on huonossa kunnossa.

Meillä samat oireet kuin teillä poika huusi 6h putkeen 12 päivän ikäisena ei auttanut kävely, ylöspäin istuminen sitterissä ei siis mikään, pulautteli rintamaidon ja lisämaidon tuolloin tutteli kaaressa ulos, en kirjoita sen enempään mutta meillä tk kirjoitti reseptin Gavisconia 2.2ml x 3 päivässä ja heti ensimmäisellä kerralla vauva rauhoittui huomattavasti, poikamme sai myös Neocate äidinmaidonkorviketta 14 päivän ikäisenä kokeiltuamme muita maitotuotteita ensin siitä päivästä lähtien poikamme on voinnut paremmin. Poika nytten 1v 1k. Mene ostamaan aptekista Gavisconia ja anna vauvalle varmasti helpotaa jos pulautelee noin kuin kerroit ei siitä haittaa ole.

Meillä on sama homma. Ei nukuta. Mä ymmärrän alkuperäistä kirjoittajaa 100%. Meillä laitettiin muksulle letku nenään, jolla mitattiin virtausta, jos olis ollu refluksi. No ei ollut vaikka oksentelee useita kertoja. Sain kuitenkin Zantac-kuurin lapselle. Ei sekään auttanut. Äidit, joiden lapset nukkuu, ei tajua tätä helvettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
on yritetty kapaloa -> suuttuu kun viedään vapaus liikkua
tutti -> aitoa tissiä ei silikonilla korvata, ei siis kelpaa sekään
cuplaton, disflatyl, rela-tipat jne. -> ei apua

perhepedissä nukutaan, tissiä syö

Neuvolassa asiasta puhuttu, mutta eivät ota kantaa kun vauvat ovat erilaisia ja osa nukkuu paremmin kuin toiset. Refluksia epäilen itse kun pullauttelee niin runsaasti, mutta lääkäri ei lähde noin pieneltä tutkimaan kun se korjaantuu iän myötä !? Yksityisellä lääkärillä käyty kerran ja senkin mielestä kaikki ok.

hei, mie voin sanoa tietäväni jotain siitä kun lapsi ei nuku.. oma poikani oli uskomattoman vähäuninen, öisin meni nukkumaan joskus klo 22 nukkui tunnin pätkiä ja sitten söi, herättiin neljältä ja silloin valvoi yleensä aamulla seitsemään asti, päivisin nukkui 15-30min pätkiä kunnes parin kk iässä se alkoi nukkumaan mun vieressä jopa 3 tuntia kerrallaan, sitä ennen tein niin että kun poika nukahti lattialle nin mie syöksyin siihen viereen ja äkkiä unta kaaliin, ei auttanut muu.. pikkuhiljaa alkoi sitten venymään ne pätkät öisin kun nukuttiin, kahden tunnin välein söi, ei se mun uneen juuri helpotusta tuonut kun kitisi siinä välissä vatsaansa etc.
nyt liki kaksivuotiaana nukkuu heräämättä koko yön tai herää kerran.. väsynyt olen ollut, itkua vääntänyt kun lapsi ei nuku, mies ei osallistunut tähän kun oli sitä mieltä että hänen tarvitsee saada nukkua, kävihän hän yö töissä n. kolme vuoroa viikossa... :o
tiedän siis tunteen kun olisi valmis luopumaan lapsesta ihan vaan jotta saisi nukkua..
nukahtaako teillä vauva sitteriin tai kaukaloon, oletteko koittanut nukuttaa mahallaan,ja jos on ilmaa masussa niin vatsahieronta auttaa

Eräs homeopaatti suositteli vauvan itkuisuuteen kamomillaa. Homeopaattista kamomillaa liotettuna äidinmaitoon tai tippoina suoraan masulle hieroen. Pitäisi rauhoittaa koska auttaa kipuihin ja kramppeihin. Jos ei uskalla antaa vauvalle niin äiti voisi kokeilla juoda hevoskuurin kamomillateetä.. rauhoittaa ainakin äitiä.

Mun poika on nukkunut nyt pari kuukautta yönsä ja on jo 8v. Syy oli päänsäryt ja piiiitkä särkylääkekierre josta päästiin estolääkkeellä ja alkoi nukkua heti.
Syitä on monia...

vieras, joka laitoit tuon perhepeti liitteen. Se ei oo aivan totta että lapsi oppii 3-4vuotiaana tai joskus myöhemminkään nukkumaan itsenäisesti. Minä olin 13vuotias kun isäni vihdoin sai tarpeekseen kun halusin jatkuvasti nukkumaan isän ja äidin viereen. Ja siis itkun kanssa minut on vieroitettu VASTA 13vuotiaana perhepedistä kun en aikaisemmin oppinut vaikka he kovasti yrittivät. Olin siis 13vuotta mennyt nukkumaan omaan sänkyyn omaan huoneeseen mutta joko illalla tai yön aikana siirtynyt vanhempien sänkyyn kun en ole tykännyt nukkua yksin. Pelottanut hämärässä jne. Ei tervettä minusta!! Enkä pidä vieläkään yksin nukkkumisesta. Onneksi minulla on aviomies jonka viereen voin käpertyä...
Ja en aio tehdä omien lasteni kanssa tätä virhettä että otan heidät viereeni, sillä sitä on edessä sitten seuraavat13vuotta ja sänky käy pieneksi kun on jo 2lasta. Kun samat geenit niillä on niin eivät varmaan oppisi yhtään sen nuorempina yksin nukkumiseen. Ja miksi en halua että lapseni ovat täysi ikäisiksi samassa sängyssä: koska meillä ei olisi sitten enää mitään parisuhdetta! Enkä saisi mieheni kanssa koskaan nukkua rauhassa rennosti, kun koko ajan joku potkii ja kiemurtelee välissä.

Meillä on KUUSI lasta oppinut nukkumaan itsenäisesti, viimeisin kuusi-vuotiaana vaikka ei vieroitettu. Sulla on ollut muita pelkoja elämässä jotka on saaneet tuon tilanteen jatkumaan!

no nyt minun on sanottava, että olen toista mieltä. meillä lapset ovat nukkueneet perhepedissä molemmat ja esikko kolme vee siirtyi ensin sivuvaunuun joka sitten laitettiin ns omalle seinustalleen ja omassa sängyssä hän on nukkunut jo päälle vuoden. kakkonen nukkuu nyt vuorostaan sivuvaunussa ja kunhan oppii tulemaan sängystä oikein alas niin siirretään hänetkin oikeaan sänkyyn ja siihen veljen sängyn likelle..eli näyttäisi siltä,että lapset ovat erilaisia...ei kaikki nuku 13 vuotta vanhempiensa sängyssä, vaikka perhepedissa alussa tahtoisivatkin nukkua..niin ja mitä parisuhteeseen tulee niin eipä ole seksielämää haitannut tuo perhepeti..oikeastaan päinvastoin :D

Nimenomaan: Sinut on nukutetty yksin, josta olet peloissasi siirtynyt vanhempiesi vierelle. Et koskaan saanut sitä 3-4 vuotta rauhallista aikaa vanhempiesi kyljessä, jolloin luottamus olisi muodostunut.

Eli nukuttakaa lapsenne vierelle!! Kunnes itse haluavat pois.