Mä en kestä enää tuota 13-vuotiasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pää hajoaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuo teini on ihan samalla tavalla purkamassa niitä kuin muutkin. Jopa eniten. Milloin pitää löytää joku tietty kirja (jota ei tähän saakka kukaan ole kuukausiin kaivannut) ja milloin pitää löytää just joku tietty vaate tai sukka tai ihan mitä vaan, mikä ei ole ollut käytössä ikuisuuksiin.

jos tuo 13v olisi poika, olisi hänelle hankittu telkkaria tietokonetta ja pelikonsolia mummojen ja isien ja pappojen toimesta, tai äidin, eikä ketään haittaisi vaikka ei olisi pakkaamassa.

pieni lapsi se on hänkin, ja en helkkarissa tykkäisi pakata jos toiset kersat ovat täysin kurittomia ja purkavat laatikoita kun itse pakkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja pää hajoaa:
Sanoin että on sitten kotiarestissa eikä pääse isälleen vkl, "ei kiinnosta".

Kasvatuslaitokseen koko kersa, en mä jaksa tämmöstä.

:o No ehkä se kasvatuslaitos on parempi paikka kuin tuollainen koti ja äiti.

.

Niin just. Mitäs mä, maailman paskin ja huonoin äiti. Enhän mä ole kuin viimeiset kuus vuotta tätä hemmetin rumbaa YKSIN koettanut pyörittää ilman yhtäkään miehenkuvatusta. YKSIN olen kodin ja lapset pitäny pystyssä, YKSIN hommannut itselleni paremman toimeentulon ettei tartte sossun luukulla käydä. YKSIN käynyt läpi niin paljon helvettiä, että sitä ei usko kukaan. Mut ei, paska oon ja lapsillakin on parempi ihan missä tahansa muualla. Vaikka siellä alkkisperheessä tai kahden aikuisen lintukodossa, jossa vaimokulta saa turpiinsa joka perjantai-ilta kun ukko könyää lähikuppilasta kotiin.

13-vuotialla on murrosikä. Toisilla se tulee rajumpana. Tytöllä tuohon ikään voi olla fyysisiä muutoksiakin esim kuukautiset. Henkisesti voi olla rankkaa vanhempien ero, muutto.

Mitä enemmän kielletään ja rangaistaan sitä suurempi halo siitä nousee. Enemmän hellyyttä mitä 13-vuotiaskin vielä tarvisee, yhteisiä hetkiä ja mukavaa puuhaa kahden kesken äidinkin kanssa. Pelisääntöjä joista myös nuori saa päättää.

Et voi olla tosissasi tuon ensimmäisen lauseesi kanssa? Idiootti.

´älä välitä tuosta joka puhui kasvatuslaitoksesta.
ihan tavallinen nuori siellä on ja antaisin olla rauhassa ja pyytäisin apuun niitä mummoja jos kerran ovat läheisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
jos tuo 13v olisi poika, olisi hänelle hankittu telkkaria tietokonetta ja pelikonsolia mummojen ja isien ja pappojen toimesta, tai äidin, eikä ketään haittaisi vaikka ei olisi pakkaamassa.

pieni lapsi se on hänkin, ja en helkkarissa tykkäisi pakata jos toiset kersat ovat täysin kurittomia ja purkavat laatikoita kun itse pakkaan.

Jatka säkin. Keksitkö vielä jotain veemäistä, mitä voisit päin mun naamaani heittää? Anna tulla vaan.

Ja arvaa mitä? Sillä oli tietokone ja netti huoneessaan, mutta halusi ne sieltä pois. Pleikkarikin meillä on, muussa huoneessa, mutta ei sitä kiinnosta pelaaminen. Telkkaria ei valitettavasti ole kuin yhdessä huoneessa, koska mä en ole nähnyt tarpeelliseksi että meillä semmoinen joka hemmetin huoneessa on kun ei tää asunto muutenkaan ole mikään kartano.

Mut ei siinä mitään. Jatka toki. Ei kuule kiinnosta.

13-vuotialla on murrosikä. Toisilla se tulee rajumpana. Tytöllä tuohon ikään voi olla fyysisiä muutoksiakin esim kuukautiset. Henkisesti voi olla rankkaa vanhempien ero, muutto.

Mitä enemmän kielletään ja rangaistaan sitä suurempi halo siitä nousee. Enemmän hellyyttä mitä 13-vuotiaskin vielä tarvisee, yhteisiä hetkiä ja mukavaa puuhaa kahden kesken äidinkin kanssa. Pelisääntöjä joista myös nuori saa päättää.
kasvatuslaitos varmasti tarjoaa rakkautta ja hellyyttä, vai mitä? tilastojenkin mukaan on niin kivoja paikkoja lasten tulevaisuuden kannalta, että.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

.

Niin just. Mitäs mä, maailman paskin ja huonoin äiti. Enhän mä ole kuin viimeiset kuus vuotta tätä hemmetin rumbaa YKSIN koettanut pyörittää ilman yhtäkään miehenkuvatusta. YKSIN olen kodin ja lapset pitäny pystyssä, YKSIN hommannut itselleni paremman toimeentulon ettei tartte sossun luukulla käydä. YKSIN käynyt läpi niin paljon helvettiä, että sitä ei usko kukaan. Mut ei, paska oon ja lapsillakin on parempi ihan missä tahansa muualla. Vaikka siellä alkkisperheessä tai kahden aikuisen lintukodossa, jossa vaimokulta saa turpiinsa joka perjantai-ilta kun ukko könyää lähikuppilasta kotiin.

Kuullostat ihan mun äidiltä :'( Samaa paskaa se on jauhanut ja samaa paskaa se kestää edelleen kun nuorimmat sisarukset alkaa olla murrosiässä eikä se valmis ole itse muuttumaan ja tekemään sen eteen jotain.

Jos sulla on vaikeeta niin hanki ammattiapua ja teinillesi myöskin apua jos tuntuu ettet pärjää hänen kanssaan tai voisiko lapsi muuttaa isänsä luokse? Lapsi on kuitenkin vasta 13-vuotias jos sulla nyt menee hermot niin entä 2 tai 4 vuoden päästä jolloin meno voi kiihtyä kun mukaan tulee muutkin mahdolliset murrosiän epämukavat jutut?

Muoks: AP oli se joka otti itse kasvatuslaitoksen puheeksi jo ekassa viestissä.
Ja mun veli on otettu huostaan perhekotiin joka oli ihan ihmisystävällinen paikka ja se teki veljestä paremman ihmisen koska siellä oli ihmisiä jotka välitti ja tahtoi auttaa nuorta toisin kuin vanhemmat.

.

:hug: sua rassaa nyt tää muutto. Silloin ku joku rassaa, asiat kärjistyy, mikään ei ole hyvin ja tunnelin päässä ei ole valoa. Menneisyys on perseestä, tulevaisuus pelottaa ja masentaa, tekis mieli huutaa ja juosta karkuun.

Nyt kuule rauhotut. Keitä kuppi kahvia ja istu. Pyydä se penteleen teinikin pöytään ja sano, että äiti on nyt väsynyt, anteeksi. Sitten pistät ne riiviöt sielä kuriin ja ruotuun. Keksit niille jotain puuhaa ja aloitat alusta.

Äläkä uhkaa lasta asialla, millä ei voi uhata. Isälle meno on yks sellanen. Samoin sellaset, mitä et voi kuitenkaan toteuttaa.

Älä sotke mummoa kasvatusongelmaan lapsen kuullen ja nähden. Neuvoa voit kysyä, mutta lapsen tietämättä. On epäreilua haukkua lasta sukulaisille lapsen kuullen. Lapsellakin on paha olla ja muutto voi pelottaa.

Ymmärrän, että olet tosi väsynyt. Jaksa vielä vähän, jaksa muuttaa ja sitten relaat ja annat ainaa itsellesi ja perheellesi.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:

Jatka säkin. Keksitkö vielä jotain veemäistä, mitä voisit päin mun naamaani heittää? Anna tulla vaan.

Ja arvaa mitä? Sillä oli tietokone ja netti huoneessaan, mutta halusi ne sieltä pois. Pleikkarikin meillä on, muussa huoneessa, mutta ei sitä kiinnosta pelaaminen. Telkkaria ei valitettavasti ole kuin yhdessä huoneessa, koska mä en ole nähnyt tarpeelliseksi että meillä semmoinen joka hemmetin huoneessa on kun ei tää asunto muutenkaan ole mikään kartano.

Mut ei siinä mitään. Jatka toki. Ei kuule kiinnosta.

Eikö kiinnosta? Samaa sanoo lapsesi. Kummallakin harmittaa ja kiinnostaa, sanoista huolimatta. Pyydä apua muuttoon ja sitten muutat toimintamaliasi. Ensin hoidat sen muuton ja sitten keskityt elämiseen.

En minä ainakaan tottelisi jos huudettaisiin ja kiristettäisiin. Sillon on kivempi totella kun kukaan ei huuda. Ja kyllä minua surettais jos joutuis luopumaan parhaista kavereista. Itse en tiedä kuinka aikaisin tytöillä murrosikä alkaa mutta itsellä ei sitä kunnon ''rällinkiä'' ole vielä tullut...ainakin luulen niin koska sisko huutanut jo viimeiset 2 vuotta (17v) ja sitä ei kestä kukaan...kerran saanut lumikolastakin päähän.

- 8:lla luokalla mennään ja henkisesti hyvin pyyhkii

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
kuskaa muksu kasvatusneuvolaan. Ei taida olla oikein onnellinen 13-vee tuo. Kyllä ne yleensä jotakuta uskoo kai sentään.

Höh. Tuohan on ihan normaali teini käytökseltään :). Epänormaalia on, jos teini ei temppuile! Silloin voi jo kysyä, onko jokin pielessä =) Kärsivällisyyttä!

Muutto tuon ikäiselle on iso stressi. Pelkästään 5km päähän muutto merkitsee lapselle samaa, kun kaupunki vaihtuisi. Lapsen koko maailma muuttuu ja tuttu ympyrä muuttuu toiseksi.

Yhteistyössä