Unikoulusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Polkkajäde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Polkkajäde

Jäsen
25.07.2005
86
0
6
Tervehdys vaan kaikille. Tietäisikös kukaan mistä saisin miehelleni hyvät perusteet unikoulun pitämiselle. Poika on 1v6vk ja heräilee yöllä muutamaan otteeseen. heräilyt alkaa aamuyöllä 3-4 aikoihin. En ole syöttänyt muutamaan kuukauteen yöllä mutta valitettavasti taisi tuo veden juominen tulla tilalle =( Voisin melko varmana sanoa että hän on nukkunut kaksi yötä hyvin eli 7-9tuntia putkeen.
Kokeilin tassutusta ja se ei meillä onnistunut. aloin itse olla jo niin väsynyt että oli pakko luovuttaa. Kuukauden sitä jaksoin yrittää. Olen yrittänyt ehdotella "huudatusunikoulua" mutta mieheni ei siihen suostu ennenkuin saa hyvät perustelut miksi pitäisi huudattamalla opettaa nukkumaan. Eihän se pojan heräily häntä häiritse kun nukkuu itse niin sikeästi. Poika on meidän kanssa samassa huoneessa ja vielä ei ole mahdollisuutta siirtää omaan huoneeseen....

Potki ukkos hereille ja sano että hänen vuoro käydä hoitamassa lasta. En mie ainakaan yksinään jaksais tolleen,vaan pitäsin sen huudatuskoulun jos haluaisin kerta. Jos ei ukko hoida ni teen omalla tavallani. Meillä isäntä hoiti kyllä ko vaan jaksoin herättää ja sanoa et hänen vuoro. Unikoulua ei siis pidetty vaan ajallaan meni ohi,kaksin jaksaa paremmin. Eikä oo tarkotus provota ketään haukkumaan minua pystyyn vaan laitoin oman mielipiteeni joka on muistaakseni sallittua... ;)

Perustele sillä, ettet jaksa. Pitäisi riittää... Joko miehesi hoitaa yöt ja sinä saat nukkua muutaman yön kunnolla tai sitten sinun tavallasi. Meillä auttoi isän nukuttamiset ja iltahommat niin, että yöheräilyt loppui siihen (ja pidin kyllä ennen sitä viikon verran unikouluakin, huudon kera)... äitiä kun tuo poika öisin huusi. Kun ei äiti tullutkaan enää muuta kun laskemaan alas piiiitkältä tuntuvan ajan kuluttua (max 15min) ja lopulta pelkkä isä, niin nyt meillä nukutaan täysiä öitä eka kertaa koko pojan elämän aikana (reilu 1v). Tsemppiä, jos unikoulua aloitatte. Meillä aukeni uusi elämä, kun äitikin jaksaa!!! Tuntuu kyllä hullulta, että miten se huutaminen oikein voisi auttaa, mutta kyllä vaan tehosi... eikä ollut yhtään niin kamalaa, kun luulin. Olin huudatuksen vastustaja vielä pari viikkoa sitten!!! ;)

juu, herätät miehen aina kunnolla ylös kun lapsi herää, ehkäpä sitten alkaa tajuamaan miksi kunnon unikoulu olisi paikallaan.
Ja paras perusteluhan on se, että lapsikin voi paremmin kun saa katkeamattomat yöunet.

Kiitos vastauksista. Olen sanonut etten jaksa ym mutta eipä ole mitään vaikuttanut muuten kuin että patistanut mut toiseen huoneeseen nukkumaan. Viereinen huone niin herään kuitenkin itkuun :( Eipä tuo mun mies meinaa edes aamulla herätä kellonsoittoon....
Viime yö meni harvinaisen hyvin, poika heräsi yhdentoista aikaan ja sitten nukkui kuuteen asti. Toivon tietty että kun imetys on nyt kokonaan loppunut että se unikin alkaa maistumaan paremmin. Pojan sänky on meidän sängyssä kiinni mun puolella niin mun olis edes vähän helpompi toimia yöllä. Hampaiden tulo tietenkin tällä hetkellä vähän vaikuttaa yöuniin mutta olisi todella kiva jos joskus sais itse useampana yönä nukuttua kunnolla. Yritän nyt jaksaa vielä jonkunaikaa jos nämä yöt muuttuisi samanlaisiksi kuin viime yö. Jaksamisia kaikille=)

Suosittelen kyllä, että sitten jos unikoulutatte (tai ehkä muutenkin), niin siirrä ihmeessä pinnasänky pois vierestä. Ei kumpikaan herää toisen tuhinoihin niin herkästi. Yöt saattaa rauhottua silläkin. Tiedän, ettei toisessa huoneessa ravaaminen ole kivaa, mutta meillä auttoi.

Hei
Suosittelen kanssa pinnasängyn pois siirtämistä ihan vierestä. Jos mahdollista toiseen huoneeseen. Meillä poika kanssa heräillyt usein ja juonut vettä. Kun ovat jo sen verran isoja, voit opettaa, että nyt illalla juo vettä, yöllä ei enää saa. Meidän poika ollut nyt neljä yötä ilman vettä. Aika nopeasti sopeutui. Meillä yritetään olla menemättä paikaille kuin sitten jos on TODELLA tarvis. Oppisi nukahtamaan itsekseen. Aika hyvä tulos: neljästä yöstä vain yhtenä yönä on kerran tarvinnut huoneessa käydä. Kysyy tietty hieman pinnaa kuunnella pojan hölinää, mutta siihen lopulta nukahtaa. Todellista hätää ei ole ellei mene itkun puolelle. Olisi pitänyt tehdä tämä jo aiemmin. Poika on nyt 1,10v

Yhteistyössä