unikoulu

elikäs tyttöni on noin 2vee..nukkumisesta tullut ongelma.3viikkoa ollut sitä ettei jää sängyynsä nukkumaan vaan tulee pois koko ajan huoneestaan.eikä auta vaikka satuja lukennu ja istunnu vieressä..joskus on sillon nukahtanut ihmisten aikaa 9aikaa..mutta yleensä joka ilta venynny 22-23.oo ennenku on sitten nukahtannu.ja niin että vieressä olen istunnut.

nyt alotin unikoulun,tein sen tytölle kerran kun oli vuoden vanha,kun siirty omaan huoneeseen.
nyt teen niin että pidän huonen ovea rakosellaan ja matkasängyssä nukkuu.tämä on aivan kamalaa kun toinen huutaa pois,äitiii ja itkee..

onko muilla kokemusta tästä aiheesta..just tässä vaiheesa 2v.
ja miten olette takasin saannut unirytmin..
 
2v juuri yrittää kaikenlaista. Pitää vaan olla tiukka. En lukisi enää satuja tai vastaavaa nukkumahuoneessa. Meillä luettiin sadut yms olkkarissa ja sitten kun mentiin makkariin sinne mentiin nukkumaan. Pulinat pois. Pelin henki oli selvä. Mitään ns vuorovaikutusta ei enää makkarissa, helposti vaan valpastuu. Olin kyllä huoneessa kunnes nukahti, mutta mitä vähempi reagoin tytön höpinöihin ja pyörimisiin sen nopeammin nukahti. Ja 2,5v lähdin heti pois huoneesta. Meillä ei ole ollut huutoa koskaan, koska säännöt on ollu harvinaisen selvät. Nukahtamisen pitkittämistä on kyllä yrittänyt, mutta kun tajuaa, että mitään vastakaikkua ei tule, ei kukaan kauan jaksa "peliä pitää". Sinuna siis pysyisin huoneessa kunnes lapsi on nukahtanut (turvallinen olo) mutta en reagoisi. Se on minun neuvoni.Tsemppiä!
 
Miskan äiskä
Meillä oli samanlaista kun poika oli reilu 2v. Puolitoista kuukautta meni, että poika tajusi sen että ei saa juosta sängystä pois vaan siellä pysytään. Se aika oli tosi rankkaa aikaa, kun itse lähdin aamulla töihin välillä jo ennen kuutta. Iltashow helpottui, kun poika alotti hoidon vuoden vaihteessa. Kannattaa vain olla tiukka ja pitää lapsi sänkyssä ja olla mahdollisimman passiivinen. Ei mitään palveluja ja ylimääräisiä juoksuja. Jos käy potalla, niin tee selväksi että vaikka kaksi kertaa saa käydä potalla ja vikalla kerralla muistuta, että nyt pitää tulla kaikki mitä on tulossa, enempää ei ravata jne. Tsemppiä ja jaksamista!
 
nii siis kun olen lukennut sadun tytölle ja sanonnu hyvä yötä niin olen hiljaa siinä istunnu enkä ole reagoinnu..ja se että minä siinä kyllä olen istunnu,mutta niikuin kirjotin..olen siinä tunninki puoltoista istunnu eikä nukahda,en edes katso tyttöä.leikin nukkuvaa.ni ei..
ja meilä on ollut aina "tiukat" säännöt ja siis rutiinit tossa nukkumisessa.ja se on mennykki ennen niin että jäännyt sängyyn nukkumaan.ei ole tarvinnut istua vieressä tai muutakaa.sen jälkeen ku yks vee siirty omaa huoneeseen.
mutta tämä eka ilta meni huutamisena,mutta eilen hän jäi sinne sängyyn ei itkenny tai muutakaan.ajattelin että jos tänää menee yhtä hyvin..niin ylihuomenna voisin siirtää takas omaan sängyyn..
tosin tyttöni tykkää tuosta matkasängystä.et kaipa se sama kummas nukkuu..kuhan nukkuu..


päivän jatkoja kaikille

:flower:
 

Yhteistyössä