Unihäiriöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vierailija_

Aktiivinen jäsen
10.05.2004
2 155
0
36
Hei!

Onko kenelläkään ollut seuraavaa ongelmaa: Illalla tuntee olevansa tosi väsynyt. Nukkumaan menokin onnistuu kohtalaisen hyvin, mutta kun juuri on saamaisillaan unenpäästä kiinni, alkaakin sydän lyömään tiheään ja nopeaan. On tosi inhottava tunne, varsinkin kun samalla tulee ihan virkeä, ei nukuttava olotila. Aamulla töihin mennessä on sitten aivan rättiväsynyt, kun yö meni valvomiseksi. Näitä sattuu aina muutaman kerran kuukaudessa.
Tiheälyöntisyyttä ilmenee minulla vain nukkumaan mennessä/juuri hetken nukkuneena. Taidan olla tässäkin suhteessa poikkeava, kun yleensä nuo tiheät lyönnit ilmenevät valveilla ollessa. :)

et oo ainut tuon suhteen, et maate mennessä ilmaantuu noi oireet. Mulla tekee samoin, et ku meen illalla väsyneenä nukkumaan, niin pumppu alkaa hakkaamaan joko ihan liian tiheesti, jättäen välillä lyönnin väliin tai sit se tekee sen, et pulssi hidastuu huomattavasti normaalia alhasemmaksi ja lyö ikäänkuin taustalla läpättäen hitaasti. ja nää siis vain kun meen nukkumaan. noihin kun pumppu jättää lyönnin väliin, niin liittyy sit vielä päässä humahtava tunne, ikäänkuin veri katoais päästä. tk-lääkäri meinas noista mulle, et kylhän se tuntuu ku oikeen miettii... :headwall: :headwall:

niin ja unohtu laittaa, et samoin mulla noi oireet vie unen sit silmästä kokonaan ja valvon puoliyötä niitten takia ja aamulla on tosi nuutunut olo, kun herätä pitää kuitenkin lasten kans touhuaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.06.2006 klo 21:09 hulivili-80 kirjoitti:
mula oli samanlaista 3v sitten!sain obamoxia et otin illalla jos tuntu et illalla tulee.paniikkikohtauksex sanoi meijän lääkäri.

oliks sulla mitään muita oireita ton lisäksi? ku omalta osaltani ihmettelen mitä oikeen "panikoisin", on nääs itellä kuitenkin käyny toikin "diagnoosi" mielessä. ja se mikä siin on ihmeellisintä, on et oireet ilmaantuu nimenomaa vain silloin kun menee nukkumaan illalla..ja siten, et just ku on nukahtamaisillaan tai hetken nukahtanu, niin et oireisiin sit herää. sen virkustumisen oon aatellu ite olevan sen seurausta, et pumpun hakatessa normaalista poiketen, elimistö kait jotenkin säikähtää sitä ja aikaan saa "adrenaliinipiikin", joka pitää sit hereillä, vaik ois oikeesti väsyny.

Yhteistyössä