Uni lapsen kuolemasta - tulkinta-apua kaipailisin

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Minä näin kerran myös uskomattoman todentuntuista, tosi kamalaa painajaista jossa poikani hukkui... Seuraava päivä meni iteskellessä kun se unen tunnelma vaan aina palasi ja vieläkin ahdistaa kun ajattelenkin tuota unta. Silloin järkeilin, että uni tosiaan liittyy siihen menettämisen pelkoon, jota ei hereillä halua edes ajatella. Lisäksi odotin silloin toista lastamme, joten raskaus varmaan vaikutti paitsi siihen unen todentuntuisuuten, niin myös siihen, että siihen aikaan mietin paljon sitä miten minulla riittää aikaa molemmille lapsilleni ja väheneekö esikoista kohtaan tuntemani rakkaus kun toinen lapsi syntyy. Jotenkin tuo rakastamisen loppumisen pelko varmaan tuli uneen lapsen kuolemana... :(
 
Niin ja joskus pahat unet voi olla myös liioiteltuja versioita todellisuudesta; kerran näin todella kamalan ja todentuntuisen kauhu-unen lapsuudenystäväni kaatumisesta (en muista kuoliko jopa), heräsin kauhusta itkien. Jälkeenpäin sain tietää että juuri tuolloin oli hänellä epäilty leukemiaa, mutta epäily osoittautui vääräksi. "Kaappasin" siis perheen kauhun ja pelon omaan uneeni, vaikkei aihe edes ollut todellinen.
 
Mulla siirtyy stressi uniin, eli kun on jotain hankalia asioita elämässä niin unet purkaa sitä ahdistusta. Sisällöllä ei mun mielestä ole väliä (onko kuolemauni tai joku muu), silloin vähän joka unessa on ahdistava sävy.
 
  • Tykkää
Reactions: Kissimi
vierailija
Mä näin unta et mun vauva kuoli ja se tapahtui kahden viikon päästä oikeesti ja vielä ihan samanlaisena kuin unessa. Sama lääkäri sama huone ja sama tunnelma ja ajatukset.
 

Yhteistyössä