unettomuus vaivaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma

Aktiivinen jäsen
22.05.2004
1 736
0
36
onkohan kellään ollut synnytyksen jälkeen unettomuutta?mulla oli raskausaikana n.20 rv aikoihin kuukauden verran unettomuutta ja tuli sit loppuraskaudesta uudestaan ja synnytyksen jälkeen on myös ollut sellanen ylivireä tila,et vaikka kuin väsyttäs niin ei saa unta.Tää on tosi hirveetä ku pitäs jaksaa päivällä ja ei haluais ottaa mitään lääkkeitäkään,mut on ollut pakko ottaa välillä rauhottavaa(oxamin) ja nukahtamislääkettä(stella),onko kellään muulla samaa tilannetta ollut?oon antanut yöllä sit korviketta jos oon ottanut lääkkeen.Yritin viime yönäkin nukkua ilman lääkettä,mut meni sit vaan semmoseksi pyörimiseksi sängyssä ja alko sit ootteleen vaan et millonhan se vauva herää syömään..sit on itellä tosi huono omatunto ku pitää lääkkeitä käyttää,mut eipä täsä taida muukaan auttaa jos ei halua olla aina päivällä tosi väsynyt ja pahalla tuulella.

Esikoisen syntymän jälkeen mulla oli puolen vuoden uneton kausi, kävin lääkärillä ja näin jälkeenpäin ajateltuna oli hyvä että ei antanu lääkkeitä vaikka pyysin.Muita hyviä neuvoja sain ja pikkuhiljaa aloin taas nukkumaan.Olen edelleen herkkäuninen ja uniin vaikuttaa heti ensimmäisenä jos elämässä jotain erilaista tai muutoksia. Mulle voi laittaa yksityisviestiä jos haluat asian tiimoilta jutustella. =)

tuttu tunne, itse nukuin hyvin koko raskauden aikana mutta kun poikani, nyt 2,5 syntyi en enää osannut nukkua. Ongelma ilmeni kun poikani oli noin 8 viikkoa, en nukahtanut kun tiesin että poikani kuitenkin herättää minut 2 tunnin välein. Yritimme mieheni kanssa jakaa yösyötöt mutta en kuitenkaan pytsynyt rahoittumaan. Lopulta olin niin väsynyt että itkin kaikki päivät. Kävin lääkärillä ja lopulta psykiatrin luona. Olin niin väsynyt että halusin vain lääkkeitä enkä keskustella ongelmsta. Mutta olen nyt riippuvainen Stella nukahtamisläkkeistä. Joten suosittelen että et aloita syömään lääkkeitä vaan yrität keskustella asiasta, ja anna lapsen isää hoitaa lasta yölla.
Tsemppiä

Yhteistyössä