niskahartiavaivoja,uniongelmia ja muuta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laitan tännekin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laitan tännekin

Vieras
Mulla on ollut hartiat ja niska jumissa jo tosi kauan,johtuen esim.huonosta imettämisasennosta. No,nyt on sitten tullut sellainen ongelma,että kun nukkuu,varsinkin päivällä niin mä oon vaan semmosessa "horroksessa",eli tavallaan nukun,mut oon kuitenki tietonen kaikesta. Ja sit päässä tuntuu silloin tosi ikävältä:niinkuin ois hirveesti painetta päässä ja niinku siellä menis jotku "suonet solmuun"ja sellaista ihmeellistä pistelyä,mut ei varsinaista pääkipua.Sit mua huimaa yhtenään ja tuo pää on tosi inhottavan tuntoinen,ihan niinku ei veri pääsis kiertään kunnolla.Ja niskaa ja varsinki kaula-ja rintajänteitä särkee koko ajan...Ja sellaista vielä,että ajtus ei juokse ei sitten yhtään,ihan ku koko pää ois "juminu" ja tuntuu,että mä tuun kohta ihan sekopääksi :headwall:

Niin oon miettiny,et kai tää hartioista johtuu...mulla on kyllä ollut masennusta tai on edelleen,et voikohan sekin olla jotenki yhteydessä tohon hartiavaivaan ja tähän pääongelmaan? Muilla vastaavaa??

Hierontaa ja niskahartia jumpaa äkkiä. Mulla meni kans imettäessä paikat niin jumiin, että yks aamu en päässy sängystä ylös - oksennus tuli heti kun yritti nousta ylös - huimasi niin pahasti. Se oli karmea tilanne. Onneks oli mies kotona, kun en voinut edes vauvaa nostaa, kun tuntu että ei pysy käsissä kun pyörryttää niin. Kontaten muistelen vessaankin menneni. Ennen tota mulla oli ollu sellasta huonoa oloa ja kiristystä, mikä selvästi johtu lihasjännityksistä.
Ensiavuksi otin heti särkylääkettä. (onneks niitä ei saanu odotusaikana käyttää juuri mitään, niin nyt tehosi sellainen annos, jonka imettävä uskalsi ottaa.) Ja sitten haudoin kaurapussilla hartioita ja varovasti venyttelin, kun istualleen pääsin. Vähitellen alkoi helpottaa ja iltapäivällä pääsin jo liikkeelle. Sen jälkeen sitten venyttelinkin ja jumppasin ahkerasti. Niin karmea oli toi "kohtaus". Ja huolehdin myös, että imetysasento oli hyvä ja yöllä tyyny hyvin kun itse nukuin.
Toivottavasti helpottaa!

Mull kans toi ärsyttävä olo nyt jo neljä kuukautta, ei auta venyttely eikä relaksantti. Ärsyttävä migreeni olo koko ajan. Koittanu vahvistaa noot niskan lihakset mut ei viel ainaskaa oo helpottanu... Hieroja sai päiväks vähän helpotettua, mutta kun täytyy tota 11kg hyppyyttää ja kannella ja ...

Yhteistyössä